Divizia de performanta Hyundai „N” dezvaluita in cadrul Salonului Auto de la Paris

Divizia de performanta Hyundai „N” dezvaluita in cadrul Salonului Auto de la Paris
  • Noul concept RN30 integreaza tehnologie de inalta performanta
  • Modelul are la baza noua generatie Hyundai i30

Hyundai Motor dezvaluie astazi, in premiera mondiala, in cadrul Salonului Auto de la Paris, RN30, cel mai recent concept al diviziei de performanta N.

Avand la baza noua generatie i30, RN30 a fost dezvoltat in colaborare cu Hyundai Motorsport (HMSG), Centrul Tehnic Hyundai Motor (HMETC), Hyundai Motor Performance Development si Divizia de Vehicule de Inalta Performanta. Modelul se evidentiaza prin designul aerodinamic si tehnologiile de inalta performanta, avand ca sursa de inspiratie domeniul motorsport.

Albert Biermann, Head of Vehicle Test & High Performance Development al Hyundai Motor a declarat: „RN30 inglobeaza puterea si rezistenta, caracteristice unui autovehicul de inalta performanta, pentru un stil de condus dinamic si sportiv. Prin crearea diviziei de performanta N ne angajam sa raspundem unor noi provocari, printr-un mix de performanta si control, pe care dorim sa-l utilizam si in dezvoltarea viitoarelor modele.”

Divizia de performanta Hyundai N a fost lansata la Salonul Auto de la Frankfurt in septembrie 2015, urmarind viziunea companiei de a oferi experiente peste asteptari.

Sistem de propulsie de inalta performanta

Pentru a spori forta de tractiune, RN30 este propulsat de un motor turbo de 2.0 litri de inalta performanta, aflat in curs de dezvoltare pentru modelele de productie Hyundai N. Pentru a gestiona puterea suplimentara, blocurile de motoare au fost fabricate prin turnare gravitationala, spre deosebire de metoda clasica de turnare sub presiune, crescand durabilitatea si rezistenta. RN30 livreaza 380 CP (279.5 kW) si un cuplu maxim de 451 Nm (46 kgf.m).

In plus, pentru a asigura niveluri de cuplu impresionante a fost utilizata transmisia cu dublu ambreiaj umed (DCT), care livreaza raspuns rapid in timpul schimbarii treptelor de viteza si cuplare directa, oferind astfel o accelerare rapida. RN30 este echipat cu un sistem de tractiune integrala (AWD).

Tehnologii pentru maximizarea performantei

RN30 dispune de tehnologii de inalta performanta, oferind pasionatilor momente palpitante la volan pentru a explora cele mai spectaculoase piste de curse.

Pentru mai multa siguranta, diferentialul electronic cu alunecare limitata (eLSD) transmite optim puterea catre fiecare roata. Sistemul previne derapajele si asigura un raspuns rapid si precis in viraje, permitand manevrabilitate si stabilitate maxime. 

Reducerea masei si coborarea centrului de greutate

La proiectarea modelului RN30, inginerii Hyundai s-au concentrat pe reducerea masei, precum si coborarea centrului de greutate. Astfel, polimerii armati cu fibre de carbon (CFRP) au fost inlocuiti de alte materiale plastice performante, dezvoltate in colaborare cu BASF, lider la nivel mondial in produse chimice.

Pentru micsorarea masei totale au fost pastrate doar componentele esentiale, in timp ce piesele cu o greutate semnificativa au fost asezate in partea inferioara a autovehiculului. In plus, scaunele au fost impinse catre spate, fiind pozitionate mai jos, pentru asigurarea unui centru de greutate coborat.

Design

Inspirat de liniile fine, atent conturate ale noii generatii i30, RN30 este inconfundabil, beneficiind de centrul de greutate coborat pentru mai multa stabilitate la viteze ridicate si in viraje. In acest sens, comparativ cu i30, modelul este mai lat cu 30 mm, ajungand la 1950 mm, in timp ce inaltimea a fost redusa cu 84 mm, avand 1355 mm.

Elementele exterioare beneficiaza de tehnologii avansate, oferind o aerodinamica imbunatatita. Astfel, prizele de aer din dreptul fiecarei roti imbunatatesc performantele, creand totodata un impact vizual puternic.  

Partea frontala este dominata de grila de tip cascada, noul simbol al viitoarei game Hyundai, precum si de farurile high-tech, care, alaturi de proiectoarele de zi, confera modelului un aspect robust. Curentii de aer traverseaza grila radiatorului de-a lungul caroseriei, prin tubul care conduce aerul spre partea din spate a autovehiculului, minimizand astfel presiunea exercitata in partea inferioara, pentru a produce o portanta negativa. In plus, accesul aerului in admisia motorului se face prin intermediul prizei de aer de mare dimensiune, aflata in capota.  

RN30 este cel mai recent model al diviziei de performanta Hyundai „N”, dupa Hyundai N 2025 Vision Grand Turismo, RM15 și RM16.

Colaborarea stransa intre echipele de la Namyang si Nürburgring a avut un rol foarte important in realizarea si testarea modelelor N. Namyang reprezinta nucleul diviziei de Cercetare & Dezvoltare, fiind locul in care sunt proiectate toate modelele Hyundai, in timp ce Nürburgring este cel mai solicitant circuit de curse din Germania, utilizat pentru a dezvolta tehnologiile si a imbunatati performantele modelelor N.

Debug: OFF