- Toate cele patru modele Hyundai i20 WRC au rulat fara probleme pe primele noua probe speciale ale raliului, Hayden Paddon fiind cel mai bine clasat pilot, ocupand pozitia a cincea
- Thierry Neuville este implicat in lupta pentru un loc in top cinci, iar Dani Sordo si Kevin Abbring au facut progrese pe specialele programate vineri
Echipa Hyundai Motorsport a avut o zi fara probleme in Raliul Poloniei, etapa a saptea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), toate cele patru modele Hyundai i20 WRC ajungand in parcul de service dupa o zi cu peste 150 km de proba speciala. Majoritatea specialelor au fost noi, comparativ cu editia din 2014, aceasta reprezentand si prima etapa din WRC in care Hyundai Motor a inscris patru masini la start. Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) si Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) concureaza in culorile echipei Hyundai Shell World Rally, iar Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) si Kevin Abbring (#10 Hyundai i20 WRC) pentru Hyundai Mobis World Rally. Pentru Abbring, pilotul de teste al echipei, acesta este primul raliu alaturi de Hyundai, in sezonul din 2015. Dupa primul sau podium din cariera, in Sardinia, Paddon a avut un inceput bun si in Raliul Poloniei, reusind sa termine o serie de probe in top cinci, ceea ce i-a asigurat si pozitia a cincea in clasamentul general, la finalul celor peste 150 kilometri de proba speciala.
„Suntem in lupta pentru un loc in top cinci asa ca trebuie sa ramanem concentrati si sa castigam mai multa incredere pe aceste probe foarte rapide”,a declarat Paddon.
Neuville, care a reusit o clasare pe podium in Raliul Sardiniei, se afla de asemenea in lupta pentru un loc in top cinci.
„A fost o zi buna pentru noi si sunt multumit cu felul in care am mers si cu performantele masinii. Am facut o trecere buna pe speciala lunga, dar am pierdut timp pe penultima proba a zilei. Suntem implicati in lupta pentru un loc in primele cinci pozitii ale clasamentului si vom incerca sa ne imbunatatim”,a mentionat Neuville.
Dani Sordo a progresat constant si a incheiat prima zi in puncte.
„Probele sunt foarte rapide si dictarea nu a fost ideala. Sambata trebuie sa avem o evolutie mai buna si vom discuta cu intreaga echipa pentru a stabili ce imbunatatiri putem face”,a adaugat Sordo.
Aflat la prima etapa din cele patru programate in acest sezon, Kevin Abbring trebuie sa acumuleze experienta si cat mai multi kilometri de proba speciala.
„Tinand cont de configuratia specialelor, acesta nu este cel mai usor raliu, dar am acumulat experienta care imi va folosi in viitor. Mai avem mult pana la atingerea potentialului maxim”,a declarat Abbring.
Echipa Hyundai Motorsport se asteapta ca toate cele patru echipaje sa-si imbunatateasca performantele pe specialele de sambata.
„Este o etapa speciala pentru echipa deoarece participam cu patru modele Hyundai i20 WRC pentru prima data. Noile probe sunt foarte rapide si cred ca sunt cele mai solicitante de pana acum. Sper sa ne imbunatatim evolutia pe specialele de sambata”, a adaugat Michel Nandan, directorul echipei.
Sambata sunt programate patru probe distincte: Mazury 17,70 km, Wieliczki 12,87 km, Swietajno 21,25 km si Paprotki 23,15 km, primele trei fiind parcurse de doua ori, ultima fiind super speciala de pe Mikolajki Arena. In total, pilotii au de parcurs 129,29 km de proba speciala in ziua a doua din Raliul Poloniei.
Rezultate Raliul Poloniei dupa prima zi:
1. S. Ogier/ J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 1:17:42.5
2. A. Mikkelsen/ O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +2.1
3. J.M Latvala/ M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +10.8
4. O. Tanak/ R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +16.7
5. H. Paddon/ J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +35.9
6. R. Kubica/ M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +37.4
7. T. Neuville/ N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +41.3
8. K. Meeke/ P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +1:07.1
9. D. Sordo/ M. Martí (Hyundai i20 WRC) +1:15.0
10. M. Østberg/ J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:15.5
…
14. K. Abbring/ S. Marshall (Hyundai i20 WRC) +2:38.2