Echipa Hyundai Motorsport concureaza cu noul i20 Coupe WRC in Raliul Monte-Carlo

Echipa Hyundai Motorsport concureaza cu noul i20 Coupe WRC in Raliul Monte-Carlo
  • Obiectivul echipei este de a inregistra rezultate pozitive, precum cele obtinute in anul 2016
  • Hayden Paddon, Thierry Neuville si Dani Sordo concureaza pentru Hyundai Shell Mobis World Rally Team, cu numerele 4, 5 si, respectiv, 6

Hyundai Motorsport concureaza pentru al patrulea sezon in Campionatul Mondial FIA. Echipa debuteaza cu noul i20 Coupe WRC la Raliul Monte-Carlo, prima etapa a competitiei, din perioada 19 – 22 ianuarie 2017.

Lansat in luna decembrie 2016, in cadrul unui eveniment desfasurat la Monza, Italia, Hyundai i20 Coupe WRC a parcurs deja peste 6.000 de kilometri de teste pentru dezvoltare. Modelul a fost proiectat pentru a respecta noile reglementari tehnice ale campionatului, realizate cu scopul de a crea competitii mai spectaculoase si dinamice. Au fost realizate modificari pentru imbunatatirea aerodinamicii si a aderentei, fiind totodata marita puterea motorului pana la 380 CP. In plus, greutatea totala a masinii a fost redusa, iar diferentialul central activ a fost reintrodus.

Hyundai Motorsport va participa cu trei echipaje la toate cele treisprezece etape ale Campionatului Mondial de Raliuri 2017. Hayden Paddon/ John Kennard, Thierry Neuville/ Nicolas Gilsoul si Dani Sordo/ Marc Martí vor concura cu numere 4, 5 si respectiv 6, sub o singura titulatura unificata: Hyundai Shell Mobis World Rally Team.

Anul 2016 a reprezentat pentru Hyundai Motorsport cel mai competitiv sezon din WRC, cu doua victorii obtinute, obiectivul pentru 2017 fiind de a concura pentru prima pozitie in clasament.

Echipa a demarat pregatirile pentru Raliul Monte-Carlo inca din luna noiembrie 2016, ultimul test cu noul i20 Coupe WRC inainte de eveniment fiind desfasurat saptamana trecuta, in Alpii Francezi.

„Etapa din Monte-Carlo va fi extrem de captivanta, avand in vedere noile reglementari pentru WRC 2017. Suntem incantati sa participam la acest raliu si sa testam performantele modelului pe traseu. Speram ca experienta acumulata pe parcursul primelor trei sezoane sa ne aduca un loc pe podium. Noul i20 Coupe WRC a fost testat pe o distanta de 6.000 de kilometri, incepand cu luna aprilie a anului trecut”, a declaratMichael Nandan, directorul echipei.

Paddon si Kennard (#4 Hyundai i20 Coupe WRC) au debutat in etapa din Monte-Carlo in anul 2016. Obiectivul echipajului pentru sezonul 2017 este de a obtine cat mai multe clasari in primele pozitii.

„Suntem pregatiti pentru acest sezon si avem incredere in potentialul noului i20 Coupe WRC”,a adaugatPaddon.

Neuville si Gilsoul (#5 Hyundai i20 Coupe WRC) au incheiat pe podium in Monte-Carlo in urma cu douasprezece luni, rezultat care a condus catre un sezon de succes pentru echipajul belgian. Obiectivul celor doi este de a continua seria clasarilor pe podium inregistrate anul trecut.

„Astept cu nerabdare noul sezon. Monte-Carlo reprezinta o competitie spectaculoasa atat pentru noi, cat si pentru suporteri”,a mentionat Neuville.

Sordo si Martí (#6 Hyundai i20 Coupe WRC) au incheiat competitia in top sase in sezonul 2016, obtinand locul secund in Power Stage. Echipajul spaniol concureaza anul acesta pentru ocuparea unui loc pe podium.

„Am testat noul i20 Coupe WRC in urma cu o saptamana. Au fost realizate multe schimbari in ceea ce priveste regulamentul si asteptam cu interes prima etapa a competitiei”,a declarat Sordo.

Etapa WRC din Monte-Carlo a fost introdusa pentru prima data in anul 1911. Ajuns la editia cu numarul 85, raliul inregistreaza 382,65 kilometri, impartiti in 17 probe speciale. Cursa este renumita pentru conditiile meteo imprevizibile, echipajele fiind nevoite sa anticipeze schimbari pe suprafete diferite, precum zapada, gheata sau asfalt uscat.

Dupa startul festiv de la Casino Square vor urma doua probe desfasurate in Alpii Francezi, dupa care concurentii vor merge spre Gap, locul unde este amplasat parcul de service. Vineri, pilotii vor beneficia de un repaus, pentru a se pregati pentru distantele lungi programate la sfarsitul saptamanii – 160,40 kilometri. Sambata vor avea loc doua probe la sud-vest de Gap, precum si speciala Bayons-Bréziers. Raliul se va incheia duminica cu doua treceri pe Luceran – Col St. Roch (5,50 km), cea de-a doua avand si rol de Power Stage. Intre aceste doua speciale, va avea loc si o trecere pe clasica La Bollène Vésubie – Peira Cava (21,36 km).

INFORMATII DESPRE ECHIPAJELE HYUNDAI MOTORSPORT

Hyundai i20 Coupe WRC #4


Serie sasiu: 003


Hayden Paddon

John Kennard

Data nasterii

20 aprilie 1987

11 februarie 1959

Debut in WRC

2007, Raliul Noii Zeelande

1985, Raliul Finlandei

Starturi in WRC

60

68

Podiumuri in WRC

4

5

Victorii in WRC

1

1

Starturi in Raliul Monte-Carlo

1

1

Cel mai bun rezultat in Raliul Monte-Carlo

locul 25

locul 25

Palmares Raliul Monte-Carlo

2016: locul 25

2016: locul 25

Hyundai i20 Coupe WRC #5


Serie sasiu: 002


Thierry Neuville

Nicolas Gilsoul

Data nasterii

16 iunie 1988

05 februarie 1982

Debut in WRC

2009, Raliul Spaniei

2007, Raliul Monte-Carlo

Starturi in WRC

72

67

Podiumuri in WRC

19

19

Victorii in WRC

2

2

Starturi in Raliul Monte-Carlo

6

7

Cel mai bun rezultat in Raliul Monte-Carlo

locul 3

locul 3

Palmares Raliul Monte-Carlo

2011: Ret., 2012: Ret., 2013: Ret., 2014: Ret., 2015: locul 5, 2016: locul 3

2007: locul 28 (8 in grupa N), 2011: locul 36 (primul loc in A6 class), 2012: Ret., 2013: Ret., 2014: Ret., 2015: locul 5, 2016: locul 3

Hyundai i20 Coupe WRC #6


Serie sasiu: 001


Dani Sordo

Marc Martí

Data nasterii

02 mai 1983

01 octombrie 1966

Debut in WRC

2003, Raliul Spaniei

1992, Raliul Spaniei

Starturi in WRC

140

175

Podiumuri in WRC

40

46

Victorii in WRC

1

3

Starturi in Raliul Monte-Carlo

9

13

Cel mai bun rezultat in Raliul Monte-Carlo

locul 2

locul 2

Palmares Raliul Monte-Carlo

2005: locul 15 (4 in A6 class), 2006: locul 8, 2007: locul 2, 2008: locul 11, 2012: locul 2, 2013: locul 3, 2014: Ret., 2015: locul 6, 2016: locul 6

1997: locul 15 (2 in A7 class), 2003: locul 3, 2005: locul 15 (4 in A6 class), 2006: locul 8, 2007: locul 2, 2008: locul 11, 2015: locul 6, 2016: locul 6, 1998, 1999, 2001, 2004, 2014: Ret.

Debug: OFF