Echipa Hyundai Motorsport este lidera dupa prima zi in Raliul Sardiniei

Echipa Hyundai Motorsport este lidera dupa prima zi in Raliul Sardiniei
  • Echipa Hyundai Motorsport a avut un ritm foarte competitiv in prima zi din Raliul Sardiniei, etapa a sasea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
  • Hayden Paddon a condus ostilitatile si este lider in clasamentul general, cu un avans de 8.8 secunde, dupa ce a castigat trei probe speciale

Echipa Hyundai Motorsport a reusit sa castige inca trei probe speciale si si-a demonstrat competitivitatea in Raliul Sardiniei, etapa a sasea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA. Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) a fost in prim plan si a incheiat ziua in postura de lider la general, cu un avans de peste opt secunde fata de urmatorul clasat.

Raliul Sardiniei a debutat joi seara cu o super speciala in Cagliari, vineri fiind programata o serie de probe noi. Pozitia la start si alegerea pneurilor au jucat un rol important, pilotii care nu au plecat primii avand avantajul unei suprafete mai curate la prima trecere. De asemenea, dictarea a fost un factor decisiv, echipajele Hyundai Motorsport reusind sa se remarce inca din debutul raliului.   

La un an de la debutul sau in cadrul echipei Hyundai Motorsport, Paddon s-a remarcat in prima zi din Raliul Sardiniei. Neozeelandezul, impreuna cu John Kennard, copilotul sau, a reusit sa castige trei probe speciale vineri dimineata - PS2 (Grighine Sud), PS3 (Grighine Nord) si PS4 (Montiferru) – si s-a instalat pe prima pozitie in clasamentul general. Cu o evolutie competitiva si la a doua trecere pe aceste probe, Paddon a ramas lider si este unul dintre candidatii la un loc pe podium in acest sfarsit de saptamana.

„A fost o zi excelenta. Sa fii lider intr-un raliu la un anumit punct este o senzatie incredibila, dar sa conduci pe toata durata unei zile este mult mai mult decat ne-am putut imagina. Am exploatat la maximum pozitia pe lista de start, iar rezultatul s-a vazut imediat. Pe probele de dupa-amiaza conditiile au fost putin mai dificile. Mai este foarte mult pana la sosire, asa ca este important sa ne concentram la maximum pe probele ramase.”,a declarat Paddon.

Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) a avut un debut bun, insa, pe parcursul zilei au aparut probleme tehnice. Belgianul a facut o pana pe PS3 si a oprit motorul pe PS4, dar a ramas in top cinci la jumatatea zilei. Neuville a reusit sa le remedieze partial incheind ziua pe locul al saselea in clasament.

„Am avut mici probleme si am pierdut timp, dar ritmul a fost unul bun in general. Sunt probe speciale tehnice, foarte dificile, asa ca am fost foarte atenti la dictare. Am inceput bine a doua bucla, dar am pierdut din putere pe PS9 dupa ce s-a rupt o conducta la turbina. Sunt bucuros ca am ajuns la sosire si sunt sigur ca echipa va verifica totul in parcul de service, iar sambata vom avea o zi mai buna.”, a mentionat Neuville.  

Cu patru clasari in top trei, Sordo a ajuns in primul parc de service pe pozitia a patra la general. Pe PS9 au aparut primele probleme, dupa ce s-a rupt bara stabilizatoare spate. Sordo a lovit ceva pe speciala urmatoare si dupa ce a rupt roata stanga spate a fost nevoit sa se opreasca. Spaniolul va continua insa raliul conform regulamentului.

„Nu a fost modul ideal sa incepem un raliu, dar am trecut peste acest moment si am incercat sa ne concentram pe ceea ce avem de facut. Am gasit un ritm bun si ne-am luptat permanent pentru o pozitie pe podium. Vom lua startul sambata si vom vedea cum se va termina acest raliu pana la urma.”,a adaugat Sordo.

Hyundai Motorsport a obtinut prima dubla pe o proba speciala anul trecut in Raliul Sardiniei, iar echipa si-a dovedit competitivitatea si la editia din acest an. Cu cele trei victorii de vineri, echipa a ajuns acum la 12 victorii de proba speciala, demonstrand potentialul modelului Hyundai i20 WRC impotriva unei competitii puternice. In ciuda problemelor de vineri, echipa este increzatoare in potentialul ei si va incerca sa obtina un rezultat cat mai bun pe specialele dificile din Sardinia.

„Am avut un inceput foarte bun, dar pe final am avut probleme. Este extraordinar ca Hayden Paddon este liderul raliului dupa o zi atat de dificila. A reusit sa gestioneze foarte bine situatia si suntem mandri de performantele sale. Un avans de opt secunde fata de Ogier este o performanta impresionanta tinand cont ca Hayden a debutat in WRC anul trecut tot aici in Sardinia. Dani a avut o evolutie constanta si este pacat ca a avut probleme pe final. Si Thierry a inceput bine, dar a avut unele probleme mecanice. Vom rezolva totul si este important sa continuam in acelasi ritm ca in prima parte a zilei de vineri.”,a declarat si Michel Nandan, directorul echipei.

Sambata sunt programate noua speciale, inclusiv proba Monte Lerno cu o lungime de 42,22 km. Ziua a doua din Raliul Sardiniei estea cea mai lunga din WRC cu un total de 212,83 km de proba speciala, asa ca lupta pentru pozitii ramane complet deschisa.

Rezultate Raliul Sardiniei dupa prima zi:

1. H. Paddon/ J. Kennard (Hyundai i20 WRC) 1:35:08.5

2. S. Ogier/ J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +8.8

3. J.M Latvala/ M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +25.8

4. O. Tanak/ R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +57.1

5. M. Østberg/ J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:50.4

6. T. Neuville/ N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +1:51.7

7. M. Prokop/ J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +2:10.3

8. L. Bertelli/ L. Granai (Ford Fiesta RS WRC) +4:07.7

9. P. Andreucci/ A. Andreussi (Peugeot 208 T16) +4:07.8

10. E. Evans/ D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +4:17.9

     …

 19. D. Sordo/ M. Martí (Hyundai i20 WRC) +10:36.6 

Debug: OFF