- Echipa Hyundai Shell World Rally a exploatat la maximum specialele de sambata pentru a aduce imbunatatiri modelului Hyundai i20 WRC.
- Dupa abandonul lui Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC) de vineri, echipa a continuat Raliul Sardiniei cu celelate doua unitati inscrise in competitie. Sambata au fost programate patru probe, cu o lungime de 156,80 km.
- Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) a progresat mult pe parcursul zilei, la fel si Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC), insa neozeelandezul a fost nevoit sa se opreasca pe ultima proba din cauza unor probleme la motor. Echipa este increzatoare ca va putea pleca duminica in Rally 2.
Echipa Hyundai Shell World Rally a facut eforturi mari pentru a exploata la maximum parcursul din Raliul Sardiniei dupa problemele aparute in prima zi a etapei a sasea din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC).
Juho Hänninen si Tomi Tuominen (#8 Hyundai i20 WRC) au fost nevoiti sa abandoneze dupa ziua de vineri, iar echipa a continuat Raliul Sardiniei cu celelate doua unitati pilotate de Thierry Neuville (copilot Nicolas Gilsoul) si Hayden Paddon (copilot John Kennard).
Echipajul belgian, format din Neuville si Gilsoul, a avut o pozitie dezavantajoasa la start, dupa ce pe speciala a cincea a raliului a intampinat o problema tehnica. In aceste conditii, Neuville a adoptat strategia corecta in bucla de dimineata, cu un compromis intre atac si prudenta pe PS10 (Monte Olia 1, 19.27 km) si PS11 (Monte Lerno 1, 59.13 km).
Impreuna cu echipa, Neuville a schimbat setarile in primul parc de service, imbunatatindu-si performantele. Locul al treilea obtinut pe ultima speciala a zilei (Monte Lerno 2) a scos in evidenta evolutia pozitiva realizata pe parcursul celei de-a doua zile din Raliul Sardiniei.
„Fiind al doilea la start sambata, am avut o aderenta foarte mica pe probe si a fost dificil sa pilotez. Chiar si asa, cred ca am avut o dimineata buna si totul a mers conform asteptarilor. Am facut si cateva schimbari la masina, continuand astfel procesul de acomodare cu modelul Hyundai i20 WRC. Echipa a facut o treaba excelenta in primul service si m-am simtit mult mai confortabil la cea de-a doua trecere pe probele speciale, ceea ce s-a reflectat in timpii obtinuti. Am facut progrese si sper sa putem continua in acelasi ritm si duminica”, a spus Neuville.
Obiectivul principal pentru cel mai nou echipaj Hyundai Shell World Rally a fost sa acumuleze experienta. Hayden Paddon si John Kennard, copilotul sau, au incercat sa-si gaseasca ritmul pe probele solicitante din Raliul Sardiniei si sa se acomodeze cu modelul Hyundai i20 WRC. Plecarea de pe pozitia a cincea a listei de start a fost o provocare suplimentara pentru echipajul neozeelandez. Din pacate, la doar 10 kilometri dupa startul pe ultima speciala a zilei, Paddon a anuntat ca are probleme la motor, dupa ce a trecut printr-un vad cu apa. Dupa discutiile cu echipa tehnica a incercat sa continue, dar pentru a evita daune mai mari, a fost nevoit sa se opreasca. In cursul noptii, echipa va face totul ca Hayden Paddon si John Kennard sa ia startul conform regulamentului Rally 2.
„A fost o zi valoroasa pentru noi. Am inceput bine dimineata, chiar daca suprafata a fost foarte alunecoasa ca urmare a pozitiei noastre la start. Ne-am concentrat pe imbunatatirea setarilor masinii si a stilului meu de pilotaj pe probele dificile de sambata. Am mai facut cateva ajustari in parcul de service de la pranz, schimbari care s-au dovedit in directia buna, dar, din pacate, nu am putut termina ultima proba. Echipa va analiza acum totul si sper ca vom putea lua startul duminica pentru a acumula si mai multe informatii la acest raliu”, a spus Paddon.
Pentru a maximiza oportunitatea de a aduna informatii pe unele dintre cele mai dificile probe din campionat – inclusiv pe speciala Monte Lerno lunga de aproape 60 km – echipa a schimbat setarile modelelor Hyundai i20 WRC. Aceasta strategie a dat rezultate, ambii piloti imbunatatindu-si ritmul pe parcusul zilei.
„Intotdeauna am spus ca anul acesta concuram pentru a invata si pentru a ne imbunatati unitatile de concurs, iar acum s-a vazut cat de importanta este aceasta abordare. Este pacat ca Hayden a fost nevoit sa se opreasca pe ultima proba. Vom investiga totul cu atentie in aceasta noapte si cred ca va putea continua raliul. Ambele echipaje au avut probleme din cauza pozitiei la start si au fost nevoite sa se descurce in conditii extrem de dificile. Thierry si Hayden au abordat probele foarte inteligent. Thierry a avut un parcurs rezonabil dimineata, iar schimbarile facute dupa prima bucla i-au dat si mai multa incredere si a reusit sa termine in top 3, pe speciala Monte Lerno. Vom munci la noapte si speram ca duminica dimineata sa putem continua raliul cu ambele masini, pentru a contribui la dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC, inaintea Raliului Poloniei”, a spus Michel Nandan, directorul echipei.
Clasament general dupa ziua 2:
S. Ogier/ J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 3:30:15.8
M. Østberg/ J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:40.2
J.M Latvala/ M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +2:01.5
A. Mikkelsen/ O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +2:37.8
E. Evans/ D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +4:24.3
M. Prokop/ J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +5:26.1
H. Solberg/ I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +6:09.6
R. Kubica/ M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +12:03.7
K. Al Qassimi/ C. Pattersson (Citroën DS3 WRC) +15:05.2
L. Bertelli/ M. Dotta (Ford Fiesta RRC Super 2000) +16:08.1
H. Paddon/ J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +16:59.4
…
16. T. Neuville/ N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +26:48.0