- Echipa Hyundai Shell World Rally a avut un start excelent pe prima bucla de vineri, Thierry Neuville si Juho Hänninen ocupand primele doua locuri pe PS2 si PS3.
- Hayden Paddon a avut un debut bun in cadrul echipei si a terminat ziua la un pas de top 10.
- Pe speciala a cincea, unitatile au intampinat dificultati, Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC) fiind nevoit sa abandoneze.
Ziua de vineri din Raliul Sardiniei a inceput excelent pentru echipa Hyundai Shell World Rally.
La doar a sasea participare in Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), echipa a obtinut prima sa dubla pe o proba speciala, iar pilotii Hyundai se aflau pe primele doua locuri in clasamentul general, dupa speciala a patra. Din pacate, pe proba a cincea, toate cele trei echipaje s-au confruntat cu realitatea dura a unui raliu extrem de dificil.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) a inceput in forta al saselea raliu alaturi de echipa Hyundai Shell World Rally, reusind sa termine pe locul secund super speciala de joi, desfasurata in fata unui public numeros in capitala Sardiniei, Cagliari. Belgianul a continuat in acelasi ritm impresionant si a castigat prima proba de vineri (Terranova Nord 1), dupa care a terminat cu cel de-al doilea timp pe PS3 (Terranova Sud 1) si PS4 (Coiluna-Crastazza 1). Astfel, inaintea specialei a cincea (Loelle 1), Thierry Neuville era lider in clasamentul general.
Dupa doar 4 km parcursi din PS5, Neuville a fost nevoit sa se opreasca din cauza unei defectiuni la suspensie. Belgianul a reusit sa rezolve problema si a continuat raliul, dar a pierdut peste 23 de minute.
„Primele probe de vineri au decurs perfect. Am avut o pozitie buna la start, am ales bine pneurile si am putut profita de acest lucru. Pe speciala a cincea au aparut unele probleme pe care am reusit sa le remediem. A durat ceva, dar in final am reusit sa ajungem in parcul de service. La finalul zilei am schimbat cateva setari pentru a face fata conditiilor mai dure si vom vedea ce se va intampla sambata”, a spus Neuville.
Aflati la debutul in cadrul echipei, neozeelandezii Hayden Paddon si John Kennard (#20 Hyundai i20 WRC) au avut o abordare mai prudenta si au incercat sa se acomodeze cat mai repede cu masina pe specialele dificile din Sardinia. Paddon a avut o evolutie buna pe fiecare proba, dar a pierdut timp pe speciala a saptea, la a doua trecere pe Terranova Sud, cand a parcurs o mare parte din cei 12,4 km cu roata dreapta-fata pe pana. In aceste conditii, el a terminat ziua de vineri la un pas de top 10, in clasamentul general.
„Este fantastic sa fac parte din echipa si sa am oportunitatea de a pilota modelul Hyundai i20 WRC. Nu este cel mai usor raliu, pentru ca probele speciale sunt foarte tehnice, dar ne-am atins obiectivul si am reusit sa finalizam ziua. Am ajuns in parcul de service fara incidente majore, doar cu pana de pe PS7. Am atins un bolovan pe interiorul unui viraj, imediat dupa start, asa ca am parcurs peste 11 km cu pana pe fata, ceea ce demonstreaza inca o data atat rezistenta masinii, cat si a pneurilor. Vom schimba setarile pentru specialele de sambata si de abia astept sa luam startul din nou”, a spus Paddon.
Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Tomi Tuominen) a fost si el intr-o forma excelenta la super speciala de joi din Cagliari si pe primele probe de vineri dimineata. Finlandezul a terminat pe locul secund prima proba de vineri, dupa care a fost cel mai rapid pe speciala a treia si a preluat conducerea in clasamentul general provizoriu. Hänninen s-a aflat pentru prima oara in cariera la conducerea unei etape din WRC, iar echipa Hyundai Shell World Rally a obtinut prima dubla pe o proba speciala.
La fel ca Neuville, Hänninen a avut probleme pe speciala a cincea, la 5 km de finalul probei, cand a pierdut controlul unitatii Hyundai i20 WRC si a iesit in decor. Din fericire, Hänninen si Tuominen au scapat fara nicio problema, dar in urma avariilor suferite de unitatea de concurs, echipajul a fost nevoit sa abandoneze, fara posibilitatea de a mai lua startul in sistemul Rally 2.
„Dimineata a inceput bine. Am avut o pozitie buna la start si am ales pneurile ideale. Pe PS5 am abordat foarte rapid un viraj de dreapta, am pierdut controlul, am iesit larg si apoi ne-am rostogolit de cateva ori. Sunt incantat ca am castigat o proba si ca am fost liderii raliului de dimineata”, a afirmat Hänninen.
Michel Nandan, directorul echipei, a declarat: „In prima parte a zilei de vineri am obtinut performante incurajatoare. Evident, am beneficiat de pozitia noastra la start si de faptul ca probele au fost curatate de cei din fata, dar pilotii nostri au fost la inaltime. Am obtinut prima dubla pe o proba speciala in cel de-al saselea raliu la care luam startul, ceea ce este extraordinar. Am avut trei masini in cursa, iar echipa din service a facut o treaba excelenta, mai ales in partea a doua a zilei. Thierry a avut probleme pe PS5, unde a pierdut mult timp, dar a reusit sa le rezolve. Juho a iesit in decor pe aceeasi proba si, din fericire, el si Tomi au scapat fara probleme. Masina a fost avariata prea tare, asa ca cei doi nu mai pot continua raliul. Hayden a avut o evolutie buna in prima zi alaturi de echipa. A fost o zi cu provocari mari, dar la fel ca si noi, este pregatit sa invete. Vom continua raliul cu doua unitati si obiectivul nostru este sa acumulam cat mai multa experienta pe specialele dificile din Sardinia.”
Clasament general dupa ziua 1:
1. J.M Latvala/ M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) 1:49:09.5
2. S. Ogier/ J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) +22.4
3. M. Østberg/ J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +33.7
4. A. Mikkelsen/ O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +37.7
5. R. Kubica/ M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +56.9
6. E. Evans/ D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +1:19.3
7. M. Prokop/ J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +1:29.0
8. H. Solberg/ I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +1:36.9
9. Y. Al-Rajhi/ M. Orr (Ford Fiesta RRC Super 2000) +5:15.8
10. N. Al-Attiyah/ G. Bernacchini (Ford Fiesta RRC Super 2000) +5:19.9
11. H. Paddon/ J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +5:31.3
…
27. T. Neuville/ N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +23:53.4