- Echipa Hyundai Shell World Rally va lua startul in Raliul Spaniei, penultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA, singurul raliu pe suprafata mixta din acest sezon
- Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC) si Dani Sordo (#8 Hyundai i20 WRC) vor concura pentru Hyundai Motorsport, in timp ce Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC) va puncta pentru echipa Hyundai Motorsport N
- Saptamana trecuta toti cei trei piloti au avut ocazia sa testeze modelul Hyundai i20 WRC, pe ambele suprafete, ca parte a pregatirii pentru Raliul Spaniei
Echipa Hyundai Shell World Rally este pregatita pentru Raliul Spaniei, penultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA, singurul raliu pe suprafata mixta din acest sezon.
In Spania, trei unitati Hyundai i20 WRC vor lua startul pe probele de macadam si asfalt. Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul vor pilota masina cu numarul 7, eroii locali Dani Sordo si Marc Martí vor concura cu numarul 8, iar neozeelandezii Hayden Paddon si John Kennard revin la volanul masinii cu numarul 20.
Cartierul general al raliului este amplasat la Salou, iar vineri, in prima zi a competitiei, sunt programate probele de macadam (cu PS4/ 7 Terra Alta avand suprafata mixta), urmand ca cele pe asfalt sa se desfasoare in ultimele doua zile. Raliul Spaniei este o provocare atat pentru echipaje, cat si pentru ingineri: dupa cele sase speciale pe macadam de vineri, setarile celor trei modele Hyundai i20 WRC trebuie schimbate pentru probele de asfalt.
Echipa Hyundai Shell World Rally s-a pregatit pentru aceasta etapa cu o sesiune de teste pe macadam, mai scurta, pentru Sordo si o sesiune de teste pe asfalt mai lunga cu toti cei trei piloti. Testele au avut loc in Spania pentru ca pilotii sa se adapteze cu specificul probelor din aceasta tara. Spre deosebire de Germania si Franta, asfaltul din zona este abraziv, drumurile fiind similare cu un circuit si necesitand astfel o organizare mai rigida.
Obiectivul principal ramane acela de a incheia raliul cu toate cele trei unitati, pentru ca echipa sa poata evalua exact performantele modelului Hyundai i20 WRC pe asfalt.
„Raliul Spaniei va fi o provocare nu doar pentru piloti, ci si pentru restul echipei. Practic sunt doua raliuri intr-unul singur, cu speciale pe macadam si asfalt. Service-ul de vineri seara va fi unul dificil pentru mecanici, deoarece trebuie sa pregateasca masina pentru asfalt in doar 75 de minute. Fiind ultima etapa pe asfalt din acest sezon pilotii vor incerca sa mearga la limita pentru a vedea exact care este nivelul nostru pe aceasta suprafata si care sunt progresele realizate dupa etapa din Franta si testele din ultima perioada. Este inca un sezon de dezvoltare pentru noi, dar ar fi bine daca Dani, Thierry si Hayden ar merge la limita, fara a compromite desigur obiectivul nostru principal – de a incheia raliul cu toate cele trei masini, pentru a acumula cat mai multe informatii - care sa ne ajute in dezvoltarea modelului i20 WRC”, a declarat Michel Nandan, directorul echipei.
Neuville, care a finalizat pe locul al patrulea anul trecut in Spania, vrea sa exploateze la maxim experienta acumulata si sa incheie raliul cu un rezultat pozitiv pentru Hyundai Shell WRT.
„Fiind singurul raliu mixt din calendar, Raliul Spaniei este cu siguranta o etapa diferita fata de cele in care am concurat pana acum in acest sezon. Am testat pe asfalt in Spania pentru a gasi cele mai bune setari pe aceasta suprafata specifica. Vom incerca sa avem un ritm cat mai bun pe tot parcursul competitiei. Am invatat multe anul trecut la aceasta etapa si vom face tot posibilul pentru a obtine un rezultat pozitiv”, a mentionat Thierry Neuville.
La cea de-a 12-a participare in cursa de casa, eroul local Dani Sordo vrea sa continue seria de rezultate pozitive obtinute pe asfalt cu echipa Hyundai Shell World Rally. Faptul ca va concura pe teren propriu reprezinta o motivare suplimentara pentru pilotul spaniol, care va fi sustinut cu siguranta de numerosi suporteri la probele speciale.
„Intotdeauna a fost o atmosfera extraordinara la Raliul Spaniei, iar probele de asfalt sunt foarte rapide. Desigur, este un eveniment special pentru mine si Marti pentru ca aici vom avea sustinerea spectatorilor. Prima zi este pe macadam. Conform pozitiei din clasament, voi avea un loc mai bun pe lista de start si, sa speram, voi avea o suprafata mai curata, ceea ce ar putea sa ne ajute sa obtinem un rezultat bun in clasamentul general. Nu este foarte dificil sa faci trecerea de pe macadam pe asfalt pentru ultimele zile, deoarece aici treci de la o suprafata mai putin aderenta la una cu aderenta foarte mare”, a afirmat Dani Sordo.
Neozeelandezul Hayden Paddon si-a facut debutul pe un model WRC anul trecut in Raliul Spaniei si a incheiat pe locul al optulea. Pentru el, aceasta va fi si prima etapa pe asfalt cu echipa Hyundai Shell World Rally.
„Ma bucur ca pot sa iau startul in Raliul Spaniei, o etapa la care am mai concurat de cateva ori pana acum. Este primul raliu pe asfalt cu modelul Hyundai i20 WRC. Am avut o sesiune de teste care ne-a ajutat sa ne pregatim pentru acest eveniment. Probele pe macadam de vineri reprezinta o provocare, asa ca le vom aborda cu prudenta, dupa care vom incerca sa atacam pe specialele rapide de asfalt din ultimele doua zile. Daca voi reusi sa ma acomodez repede pe aceasta suprafata, atunci cu siguranta putem obtine un rezultat bun”, a declarat si Hayden Paddon.
Cu parcul de service amplasat in resortul Port Aventura, Raliul Spaniei va incepe joi 23 octombrie cu super speciala programata in zona Montjuic. Vineri, 24 octombrie, echipajele vor avea de parcurs sase probe speciale pe macadam, dupa care, sambata si duminica, vor trece pe asfalt pentru un total de 372 km de proba speciala. Pentru a marca a 50-a editie a raliului, etapa din Spania va avea o proba speciala cu o lungime de 50 km (PS9/ 11 Escaladei), aceasta fiind una dintre cele mai lungi din acest sezon.
Informatii despre echipajele Hyundai Shell World Rally Team
Hyundai i20 WRC #7 Serie sasiu: 005 | ||
Thierry Neuville | Nicolas Gilsoul | |
Data nasterii: | 16 iunie 1988 | 5 februarie 1982 |
Debutul in WRC: | 2009, Raliul Spaniei | 2007, Raliul Monte-Carlo |
Starturi in WRC: | 44 | 39 |
Podiumuri in WRC: | 10 | 10 |
Victorii in WRC: | 1 | 1 |
Starturi in Raliul Spaniei: | 3 | 2 |
Rezultate anterioare obtinute in Raliul Spaniei: | 2009: abandon, 2012: locul 12, 2013: locul 4 | 2012: locul 12, 2013: locul 4 |
Hyundai i20 WRC #8 Serie sasiu: 004 | ||
Dani Sordo | Marc Martí | |
Data nasterii: | 2 mai 1983 | 1 octombrie1966 |
Debutul in WRC: | 2003, Raliul Spaniei | 1992, Raliul Spaniei |
Starturi in WRC: | 115 | 150 |
Podiumuri in WRC: | 37 | 43 |
Victorii in WRC: | 1 | 3 |
Starturi in Raliul Spaniei: | 11 | 18 |
Rezultate anterioare obtinute in Raliul Spaniei: | 2003: locul 18 (locul 2 clasa N4), 2004: locul 20, 2005: locul 12 (locul 1 JWRC), 2006: locul 2, 2007: locul 2, 2008: locul 2, 2009: locul 2, 2010: locul 3, 2011: locul 4, 2012: locul 9, 2013: abandon | 1992: locul 21, 1993: locul 10, 1995: locul 7, 1996: locul 8, 1997: abandon, 1998: locul 15 (locul 5 clasa A7), 1999: abandon, 2000: abandon, 2001: abandon, 2002: abandon, 2003: locul 7, 2004: locul 3, 2005: locul 12 (locul 1 JWRC), 2006: locul 2, 2007: locul 2, 2008: locul 2, 2009: locul 2, 2010: locul 17 (locul 4 clasa N4) |
Hyundai i20 WRC #20 Chassis number: 007 | ||
Hayden Paddon | John Kennard | |
Data nasterii: | 20 aprilie 1987 | 11 februarie 1959 |
Debutul in WRC: | 2007, Raliul Noii Zeelande | 1985, Raliul Finlandei |
Starturi in WRC: | 33 | 41 |
Podiumuri in WRC: | - | - |
Victorii in WRC: | - | - |
Starturi in Raliul Spaniei: | 3 | 3 |
Rezultate anterioare obtinute in Raliul Spaniei: | 2013: locul 8, 2012: locul 20 (locul 5 SWRC), 2011: locul 34 (locul 8 PWRC) | 2013: locul 8, 2012: locul 20 (locul 5 SWRC), 2011: locul 34 (locul 8 PWRC) |