- Hyundai Motorsport se afla in top sase cu toate cele trei modele de noua generatie i20 WRC, inaintea ultimei zile din Raliul Marii Britanii
- Thierry Neuville si Hayden Paddon concureaza pentru ultima pozitie a podiumului, diferenta dintre ei fiind de doar 12,6 secunde
- Neuville si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, au castigat PS11 (Gartheiniog 1), aceasta fiind a doua victorie de proba speciala din aceasta etapa
Hyundai Motorsport concureaza pentru clasarea pe podium, aflandu-se foarte aproape de atingerea obiectivului stabilit pentru Raliul Marii Britanii, etapa a douasprezecea din Campionatul Mondial FIA (WRC).
Dupa cele opt probe speciale de sambata, toate cele trei echipaje si-au consolidat pozitiile in top sase, cu Thierry Neuville pe locul al treilea, Hayden Paddon pe al patrulea si Dani Sordo pe pozitia a sasea.
A fost inca o zi dificila pe specialele alunecoase din Tara Galilor, insa toate cele trei modele noua generatie i20 WRC au incheiat fara probleme. O alta provocare a fost lipsa parcului de service la jumatatea zilei, echipajele fiind nevoite sa parcurga aproximativ 100 de kilometri de proba speciala doar cu oprire pentru schimb de pneuri.
Neuville (#3 noua generatie i20 WRC) si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, au incheiat majoritatea probelor in top trei si au castigat PS11, prima trecere pe Gartheiniog.
„A fost o zi fara probleme majore. La prima trecere pe speciala Dyfi am atins un banc de pamant, dar am avut noroc si nu s-a intamplat nimic. Am pierdut mult timp pe probele cu ceata. Ne dorim sa ne clasam pe podium”,a declarat Neuville.
Paddon (#20 noua generatie i20 WRC) si John Kennard, copilotul sau, se afla in lupta pentru un loc pe podium si sunt decisi sa se lupte pana la final pentru pozitia a treia.
„Am mers foarte prudent astazi. Nu am vrut sa risc nimic pe specialele alunecoase din padure”,a mentionat Paddon.
Sordo si Marc Martí, copilotul sau, au inregistrat o evolutie constanta si si-au pastrat pozitia a sasea inaintea ultimei zile a raliului.
„Probele sunt spectaculoase, insa nu am reusit sa gasim un ritm competitiv. Au fost conditii dificile, cu probe alunecoase si vizibilitate scazuta”,a adaugat Sordo.
Hyundai Motorsport a incheiat de doua ori pe locul al patrulea in Raliul Marii Britanii, iar, daca Neuville si Paddon isi pastreaza pozitiile in clasament, aceasta ar fi cea mai buna performanta a echipei in acest raliu.
„Este o lupta stransa intre Thierry si Hayden pentru podium. Obiectivul nostru a fost sa ne clasam in top trei si sunt sigur ca-l putem atinge. Ritmul nostru a fost bun, dar a trebuit sa facem si o cursa strategica tinand cont de lipsa parcului de service”,a declarat Michel Nandan, directorul echipei.
Duminica, in ultima zi a raliului, sunt programate trei probe speciale - Clocaenog, Alwen si Brenig, care vor fi parcurse de doua ori, ultima avand si rol de Power Stage.
Rezultate Raliul Marii Britanii – dupa a doua zi:
1. S. Ogier/ J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 2:43:25.3
2. O. Tanak/ R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +33.8
3. T. Neuville/ N. Gilsoul (Hyundai New Generation i20 WRC) +1:34.5
4. H. Paddon/ J. Kennard (Hyundai New Generation i20 WRC) +1:47.1
5. K. Meeke/ P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +2:29.5
6. D. Sordo/ M. Martí (Hyundai New Generation i20 WRC) +3:36.0
7. M. Østberg/ O. Floene (Ford Fiesta RS WRC) +4:15.0
8. J. M. Latvala/ M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +4:22.2
9. S. Lefebvre/ G. De Turckheim (Citroën DS3 WRC) +6:52.7
10. E. Camilli/ B. Veillas (Ford Fiesta RS WRC) +7:35.6