Hyundai Motor Company a dezvaluit directiile strategice pentru accelerarea procesului de electrificare, in conformitate cu obiectivele de dezvoltare durabila a marcii.
Jaehoon Chang – President & CEO Hyundai a prezentat planurile companiei pana in anul 2030, inclusiv detalii despre vanzari si performanta financiara, in cadrul evenimentului virtual „2022 CEO Investor Day”.
Strategia Hyundai pentru autovehiculele BEV se bazeaza pe: consolidarea liniei BEV, optimizarea capacitatii de productie, precum si pe asigurarea competitivitatii hardware & software. Conform planului, compania isi propune sa creasca vanzarile globale BEV pana la 1,87 milioane de unitati/ an si sa atinga o cota de piata globala de 7% in acest segment, pana in 2030.
Printre obiectivele financiare pe termen mediu si lung se numara investitii de 95,5 trilioane KRW (79,1 miliarde USD) pana in 2030, inclusiv 19,4 trilioane KRW (16,1 miliarde USD) pentru electrificare si 12 trilioane KRW (9,9 miliarde USD) pentru software.
Pana in anul 2030, obiectivul Hyundai este de a atinge o marja de profit operational de 10% sau chiar mai mult in ceea ce priveste autovehiculele electrice, prin cresterea competitivitatii hardware & software.
„Hyundai accelereaza procesul de electrificare pentru a deveni lider global in segmentul autovehiculelor electrice, in pofida provocarilor din mediul de afaceri generate de contextul socio-economic actual, inclusiv deficitul global de semiconductori”, a declarat Jaehoon Chang – President & CEO Hyundai. „Pe langa eforturile noastre constante de a imbunatati valoarea EV, Hyundai va continua sa isi consolideze pozitia de furnizor de solutii de mobilitate prin tehnologii avansate hardware & software.”
Consolidarea liniei dedicate autovehiculelor electrice
Pana in anul 2030, obiectivul Hyundai este de a maximiza vanzarile anuale globale de autovehicule electrice pana la 1,87 milioane de unitati (de la 560.000 de unitati anuntate anterior pana in anul 2025), precum si de a atinge o cota de piata globala de 7% in acest segment.
Strategia Hyundai pentru electrificare include lansarea a 17 modele BEV - 11 modele marca Hyundai, alaturi de 6 modele de la brandul Genesis - pana in anul 2030. Pintre viitoarele autovehicule electrificate Hyundai se numara: trei modele sedan, sase SUV, unul LCV, dar si un alt tip de model. Anul acesta vor demara vanzarile pentru IONIQ 6, iar in 2024 va fi lansat IONIQ 7. Gama electrificata Genesis va include doua autovehicule pentru pasageri si patru SUV-uri, inclusiv modelul Electrified GV70 lansat in acest an. Incepand cu 2025, toate modelele Genesis vor fi electrificate.
Optimizarea capacitatii de productie a autovehiculelor electrice
Obiectivul producatorului este de a stabili un proces de inalta eficienta pentru productia de BEV-uri, cu scopul de a accelera tranzitia catre electrificare. Centrul Hyundai Motor Global Innovation din Singapore (HMGICS) va dezvolta o platforma dedicata, care va aduce inovatii semnificative in ceea ce priveste eficienta productiei printr-un sistem flexibil de productie, automatizare avansata si tehnologie „digital twin”.
Hyundai va extinde treptat si bazele de productie BEV. In acest acest sens, pe langa unitatile actuale din Coreea si Republica Ceha, incepand cu acest an va fi demarata productia de autovehicule electrice intr-o noua fabrica din Indonezia.
Pe masura ce productia autovehiculelor electrice se extinde, planul producatorului este de a creste rata de achizitie locala de baterii prin aliante strategice cu diverse companii specializate din regiunile majore (inclusiv SUA), pentru a asigura o aprovizionare suficienta cu acumulatori. Incepand cu anul 2025, compania preconizeaza sa obtina mai mult de 50% din bateriile cu litiu de ultima generatie pentru BEV-uri prin intermediul acestor aliante.
In ceea ce priveste bateriile de ultima generatie, cum ar fi bateriile de tip solid-state, Hyundai coopereaza cu parteneri globali, pentru a imbunatati densitatea energiei si eficienta costurilor.
Asigurarea competitivitatii hardware & software
Obiectivul Hyundai este de a dezvolta o noua platforma modulara integrata (IMA), care va avea ca sursa de inspiratie E-GMP (Electric Global Modular Platform) utilizata pentru modelele IONIQ 5 si GV60, lansate in 2021. IMA va fi dedicata atat autovehiculelor BEV pentru pasageri, cat si celor PBV (purpose-built vehicle), contribuind la eficientizarea proceselor de productie si la reducerea costurilor.
IMA va fi dezvoltata pentru a standardiza nu doar sasiul, ci si sistemul bateriei si al motorului. Totodata, arhitectura inovatoare va contribui la imbunatatirea autonomiei modelelor BEV din toate segmentele. Spre deosebire de sistemul actual BEV, care dispune de diferite tipuri de acumulatori pentru fiecare model, noua platforma IMA poate fi echipata cu baterii standardizate care pot fi atasate in mod flexibil indiferent de model, contribuind la eficienta costurilor. Prin intermediul sistemului cell-to-pack, noua arhitectura poate asigura o densitate suficienta de energie si poate diminua timpul de incarcare. In plus, pe noua platforma vor fi instalate cinci tipuri standardizate de propulsoare, in functie de caracteristicile modelului. Acest sistem modular permite asigurarea competitivitatii din punct de vedere cost, greutate, precum si eficienta.
De asemenea, obiectivul Hyundai este de a imbunatati experienta clientilor prin intermediul arhitecturii software. Compania intentioneaza sa ofere viitoarelor modele ale gamei actualizari de tip over-the-air (OTA), iar numarul unitatilor de comanda integrate urmand sa fie redus cu o treime pana in anul 2030.
In ceea ce priveste tehnologia de condus autonom, functia Highway Driving Pilot (HDP) de nivel 3 va fi utilizata pentru modelul Genesis G90 incepand cu a doua jumatate a acestui an. In colaborare cu Motional, lider global in tehnologia autonoma, Hyundai se va extinde in zona serviciilor prin intermediul unui robotaxi bazat pe IONIQ 5, ca urmare a planului de debut in domeniul serviciilor comerciale pentru 2023, respectiv serviciilor de livrare in regim de condus autonom (in parteneriat cu Uber Eats).
Prin extinderea domeniilor de activitate in ceea ce priveste mobilitatea, conectivitatea si alte servicii bazate pe date, Hyundai va maximiza competitivitatea software. In acest sens, compania va infiinta centre specializate pentru dezvoltare software in Coreea si in alte regiuni.
Pana in 2030, compania va investi peste 12 trilioane KRW (9,9 miliarde USD) pentru a creste competitivitatea software, inclusiv 4,3 trilioane KRW (3,6 miliarde USD) pentru dezvoltarea tehnologiei, cum ar fi conectivitate si condus autonom, 4,8 trilioane KRW (3,9 miliarde USD) pentru investitii strategice pentru startup-uri si institutii de cercetare, respectiv 2,9 KRW trilioane (2,4 miliarde USD) pentru tehnologia informatiei si a comunicatiilor (TIC). Dupa 2030, compania isi propune ca veniturile din afacerile software sa preia aproximativ 30% din vanzarile totale.
Obiective financiare
Hyundai a dezvaluit, de asemenea, obiectivele financiare pe termen mediu si lung pana in anul 2030. Din totalul investitiei de 95,5 trilioane KRW (79,1 miliarde USD), 39,1 trilioane KRW (32,4 miliarde USD) vor fi alocate pentru cercetare si dezvoltare, 43,6 trilioane KRW (36,1 miliarde USD) pentru cheltuieli de capital dedicate cresterii competitivitatii afacerilor, respectiv 12,8 trilioane KRW (10,6 miliarde USD) pentru investitii strategice.
Planul de cheltuieli de 95,5 trilioane KRW (79,1 miliarde USD) include 19,4 trilioane KRW (16,1 miliarde USD) pentru investitii in domeniul electrificarii, cu scopul de a extinde capacitatea de productie a vehiculelor electrice pentru a dezvolta statii de incarcare, precum si pentru aliante tehnologice strategice.
Pana in anul 2030, obiectivul Hyundai este de a atinge o marja de profit operational de peste 10% pentru vehiculele electrice, prin cresterea volumului de vanzari si inovarea structurii costurilor. Gama consolidata de autovehicule electrice, dezvoltarea de baterii eficiente pentru generatiile viitoare de modele, precum si noua platforma IMA vor contribui la atingerea acestor obiective financiare.
Strategia Hyundai pentru 2022 urmareste cresterea consolidata a veniturilor cu 13~14%, o marja anuala de profit operational de 5,5~6,5%, precum si vanzari de peste 4,3 milioane de unitati.