Hyundai dezvaluie noua divizie de performanta „N” in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt

Hyundai dezvaluie noua divizie de performanta „N” in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt
  • Noua divizie de performanta a marcii Hyundai se va afla in prim plan la Salonul Auto de la Frankfurt 2015
  • Noua generatie a modelului i20 WRC va fi prezentata in avanpremiera in cadrul evenimentuluil
  • Tehnologia de inalta performanta integrata in autovehiculele Hyundai este ilustrata de conceptele dinamice – RM15 si Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo

15 septembrie 2015 – Hyundai dezvaluie in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt noua divizie de performanta a marcii. Avand la baza politica de dezvoltare intensiva de produs si experienta in domeniul motorsport ale companiei, Hyundai N isi propune sa ofere consumatorilor pasionati de lumea auto cele mai palpitante momente la volan.

Albert Biermann, Head of Performance Development & High Performance Vehicle Division a declarat: „Prin dezvaluirea noii divizii de performanta a marcii, ne angajam sa raspundem unor noi asteptari si provocari din partea clientilor marcii Hyundai. Viitoarea gama va include modele dinamice, orientate spre performanta.

Concepute din pasiunea inginerilor si specialistilor Centrului Hyundai specializat in Dezvoltarea Vehiculelor de Inalta Performanta, modelele Hyundai N vor beneficia de trenuri de rulare noi si materiale ultra-usoare, dar si de un nivel excelent de manevrabilitate si aerodinamism.

Pentru a prezenta viziunea companiei despre noua divizie „N”, Hyundai va expune in cadrul salonului cel mai recent model de raliuri si doua concepte dinamice. Noua generatie i20 WRC demonstreaza eforturile Hyundai de a dezvolta tehnologii de inalta performanta si de a testa modele performante care incorporeaza tehnologii de curse. Tehnologiile RM15 vor fi, de asemenea, expuse pe noul concept car - Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo.

Creata la Namyang, dezvoltata pe Nürburgring

Colaborarea stransa intre echipele de la Namyang si Nürburgring a avut un rol foarte important in dezvoltarea si testarea viitoarelor modele N. Namyang reprezinta nucleul diviziei de Cercetare & Dezvoltare si locul in care sunt dezvoltate toate modelele Hyundai, iar Nürburgring este cel mai solicitant circuit de curse din Germania, fiind utilizat pentru a dezvolta tehnologiile si performantele modelelor N.

Inspiratie din lumea sporturilor cu motor

Noua divizie Hyundai N a fost conceputa avand la baza experienta Hyundai dobandita in lumea sporturilor cu motor. Modelele de inalta performanta trebuie sa ofere un raspuns rapid si precis soferului, stabilitate chiar si in virajele foarte stranse, manevrabilitate maxima si un sasiu solid si usor totodata. Senzatia de control total si raspuns imediat al vehicului il vor apropia pe sofer de masina, amplificand placerea la volan in fiecare zi.

Hyundai Motor doreste sa scoata in evidenta pasiunea sa pentru performanta si inginerie in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt 2015, prezentand in avanpremiera noua generatie i20 WRC, care va demonstra ambitiile Hyundai Motor pe probele speciale din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC).

Bazandu-se pe noua generatie i20, acest vehicul este primul prototip al modelului pe care vor concura pilotii Hyundai in mondialul de raliuri din 2016. Beneficiind de o distributie optimizata a greutatii, un tren de rulare mai eficient si o aerodinamica imbunatatita, acest model a intrat deja in teste pentru a fi desavarsit din toate punctele de vedere pana la debutul sau din Raliul Monte-Carlo.

Noua generatie i20 WRC va demonstra abilitatea Hyundai Motor de a-si valorifica genele ultra performante si de a atinge noi performante in competitii, in timp ce Hyundai N va oferi o gama completa de modele de strada performante.

Participarea in cadrul cursei de 24 de ore de pe Nürburgring cu modelul i30 Turbo este un alt pas inainte in demonstrarea capacitatilor Hyundai Motor de a produce modele cu performante exceptionale. Beneficiind de un motor de 1,6 litri R4 Turbo ce dezvolta 166 kW (226 CP) la 5.500 rpm, modelul a participat in mai 2015 in cursa solicitanta de 24 de ore de pe Nürburgring. Incorporand peste 80% din elementele trenului de rulare ale modelelor de serie i30, dar si tehnologii evoluate specifice pentru curse, modelul Hyundai i30 Turbo a iesit invingator la clasa SP2T, ocupand in final locul 71 in clasamentul general al cursei. Modelul a parcurs cele 119 tururi de circuit, peste 3.000 de km, fara a prezenta nicio problema tehnica.

Tehnologii ultra performante declinate de la conceptul RM15 al Hyundai Motor

RM15 (Racing Midship 2015) este un concept ultra performant, cu un design agresiv, care face o declaratie curajoasa legata de pasiunea Hyundai Motor pentru performante, oferind si cateva indicii legate de directia in care isi va concentra atentia din punct de vedere tehnologic noua divizie Hyundai N.

Desi RM15 este o noua provocare pentru Hyundai Motor, acest concept adopta o structura similara modelelor medii dezvoltate in 2013, atunci cand tehnologia N a fost introdusa de Hyundai Motor pentru a sprijini productia de automobile de inalta performanta.

RM15 beneficiaza de o structura din aluminiu, acoperita cu panouri usoare, dar rigide, din fibra de carbon ranforsat cu polimeri (CFRP), care contribuie in ansamblu la o reducere semnificativa a masei totale, in comparatie cu un vehicul traditional din otel. Caroseria este in culorile specifice, reprezentative pentru vehiculele N, care beneficiaza de tehnologiile de inalta performanta Hyundai.

Masa totala este redusa la 1.260 kg, cu 195 kg mai putin decat a unui vehicul cu o structura traditionala din otel. Masele sunt eficient repartizate pentru un vehicul din clasa medie (43% fata, 57% spate), iar centrul de greutate se afla la doar 491 mm de sol, forta aerodinamica exercitata la 200 km/ h fiind de 124 kg, fiind sustinuta si de un coeficient de portanta competitiv.

Conceptul este propulsat de un motor Hyundai Motor de 2,0 litri T-GDI, preparat pentru a dezvolta 300 CP la 6.000 rpm, asociat unei cutii de viteze manuale in 6 trepte. Prin montarea sa transversala, in spatele celor doua locuri, in fata axei spate, se asigura o distributie optima a maselor, cu un moment de inertie scazut, ceea ce ii ofera o agilitate excelenta si manevrabilitate, dar si un nivel foarte bun de tractiune. Admisiile de aer verticale dispuse pe flancurile masinii, in fata pasajelor rotilor fata, amplifica curentul de aer rece in zona motorului si imbunatateste eficienta unitatii propulsoare, pentru o experienta la volan placuta, sportiva si robusta.

Toate aceste elemente contribuie la atingerea performantelor echilibrate ale modelelor Hyundai N, accentul fiind pus pe amplificarea puterii fara a sacrifica calitatea experientei la volan. Fiecare element individual joaca un rol crucial in atingerea unui nivel ridicat de agilitate si receptivitate pentru N, in a oferi valoarea esentiala de performante echilibrate.

Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo: deschide drumul spre urmatoarea generatie de vehicule de inalta performanta

In cadrul Salonului Auto de la Frankfurt 2015, Hyundai Motor prezinta, de asemenea, publicului si cel mai inovator concept care dezvaluie perspectiva unica a marcii asupra performantelor vehiculelor viitoare. Conceptul „Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo”, inspirat de pasiunea inglobata de vehiculele N, va fi disponibil exclusiv pentru jocul video pentru PlayStation® Gran Turismo.

Trenul de rulare al conceptului Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo porneste de la primul sistem de propulsie pe baza de pila de combustibil produs in serie de Hyundai, subliniind astfel pasiunea Hyundai Motor pentru performanta si dezvoltare durabila. Sistemul total dezvolta 650 kW (871 CP), cu o pila dubla de combustibil ce furnizeaza 500 kW (670 CP), sistemul super condensator generand 150 kW (201 CP) aditionali, prin regenerarea energiei generate la franare. Aceasta putere remarcabila este furnizata catre toate cele patru roti, oferind astfel un nivel de tractiune fara compromis.

Pilele pe combustibil cu structura compacta si usoara, precum si caroseria monococa rigida din CFRP, contribuie la limitarea masei la 972 kg, oferindu-i astfel un raport putere-greutate care rivalizeaza cu cel al celor mai exotice supercar-uri din lume. Combinate cu centrul de greutate jos, puterea si performantele acestui concept ii permit sa evolueze pe cele mai solicitante circuite de curse din lume, incorporand cele mai captivante caracteristici ale modelelor N.

Curentii de aer traverseaza grila hexagonala specifica marcii Hyundai Motor, de-a lungul caroseriei ce ia forma unei nave, prin tubul ce conduce aerul spre partea din spate a vehiculului, minimizand astfel presiunea exercitata in partea inferioara pentru a produce o portanta maxima.

Desi „Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo” are la baza o tehnologie performanta din punct de vedere al protectiei mediului inconjurator, vehiculul va atinge o coarda sensibila in randul entuziastilor prin zgomotul profund al sistemului sau de propulsie.

Sunetele din turbina care se roteste la 200.000 rpm, frecventa unica a pilelor pe combustibil, sunetul profund al sistemului de racire cu hidrogen si sunetele inalte ale rotilor motoare se combina pentru a produce zgomotul distinct al unei masini de curse, atat de palpitant pentru sofer.

Conceptul „Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo” are numeroase surse de inspiratie in domeniul aeronautic. Acest spirit inovator si indraznet este principalul argument al design-ului acestui concept.

Inspirat de domeniul aeronautic si conceput pentru viteza, conceptul „Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo” seamana cu un avion de vanatoare pe roti, care estompeaza linia de demarcare intre aer si asfalt. Hyundai Motor a creat acest concept pentru a fi asimilat unei masinarii artizanale de zbor, astfel incat, el pare sa pluteasca.

In plus, Laboratorul Hyundai Motor de Cercetare in domeniul Sunetului a proiectat un sistem unic de sunet pentru vehicule fuel cell sportive, care amplifica emotiile si placerea oferite de acest model prietenos cu mediul inconjurator. Integrand toate aceste tehnologii inovatoare, „N 2025 Vision Gran Turismo” reprezinta cu acuratete viitorul sportiv al Hyundai Motor.

Prin tehnologiile responsabile incorporate si designul inovator pentru o masina de curse ale „Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo”, Hyundai Motor exprima potentialul gamei N unui public international larg, facand vizibila in fata unui public compus din milioane de oameni din intreaga lume pasiunea sa pentru performanta.

Tehnologia N propulseaza echipa nationala de bob a Coreei

Pentru a demonstra amploarea tehnologiilor ultra performante Hyundai N, Hyundai Motor prezinta proiectul dezvoltat independent “Hyundai N Bobsleigh 2016”, in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt 2015.

Utilizand tehnologii si metode avansate derivate dezvoltate pentru Hyundai N, Hyundai Motor a reusit sa minimizeze rezistenta aerodinamica in cadrul testelor in tunelul de vant, creand distributia ideala de mase si un centru de greutate jos. Materiale usoare precum fibra de carbon ranforsata cu polimeri (CFRP) contribuie la imbunatatirea tinutei in viraje si a accelerarii, iar sasiul puternic reduce frecarea cauzată de vibratii.

In plus, Hyundai Motor a colaborat cu echipa nationala de bob pentru a dezvolta boburi adaptate fiecarui atlet individual. Luand in considerare corpul fiecarul atlet si capacitatea acestuia, Hyundai Motor a personalizat din punct de vedere ergonomic fiecare bob pentru a asigura o potrivire perfecta, ajungand chiar pana la scanarea corpului fiecarui sportiv.

In cadrul Salonului Auto de la Frankfurt vor fi prezentate tehnologiile cheie ale sasiului Hyundai N Bobsleigh. Dupa participarea in competitiile de bob din sezonul 2015-2016 cu N Bobsleigh, Hyundai Motor planuieste sa aduca imbunatatiri modelului pentru a-l pregati pentru Jocurile Olimpice de Pyeongchang 2018, intentionand mentinerea unui parteneriat pe termen lung cu echipa nationala de bob a Coreei.

Debug: ON