Hyundai dezvaluie noua gama i30, alaturi de noul model i30 Turbo

Hyundai dezvaluie noua gama i30, alaturi de noul model i30 Turbo
  • Noul model i30 Turbo - motor de 1,6 litri T-GDI, 186 CP, versiune de top
  • Design imbunatatit pentru i30, care pune in valoare noua grila hegaxonala Hyundai
  • O noua gama de motorizari si transmisii pentru eficienta si manevrabilitate

Hyundai introduce un model de top pentru noua gama i30: i30 Turbo, care pune accent pe dinamism, performanta, sportivitate si placerea de a conduce. Intreaga familie i30 a fost imbunatatita cu noi motorizari, transmisii, elemente de siguranta si confort, care adauga o experienta superioara la bordul modelului de clasa C.

Comercializat din martie 2015, noul i30 este disponibil in trei versiuni de caroserie (cu trei usi, cinci usi si wagon), beneficiaza de o noua transmisie cu dublu ambreiaj in sapte trepte si o noua versiune ultra-performanta cu motor de 186 CP – i30 Turbo - benzina. Modelele noii game din segmentul C ofera un consum care poate ajunge pana la 3,6 l/ km, iar emisiile pana la 94 g/ km.

Noul i30 a fost conceput si dezvoltat in Centrul Tehnic European Hyundai Motor de la Rüsselsheim, Germania si va fi fabricat in uzina marcii de la Nošovice, Republica Ceha.

Designul a fost revizuit. Partea frontala este evidentiata de noua forma a grilei hexagonale. In plus, profilul a fost modificat - jante noi din aliaj de 16, 17 sau 18 inch, dar si capace de roti de 15 inch. Farurile bi-xenon disponibile in echiparea standard confera de asemenea modelului un aspect placut si vizibilitate sporita.

Sisteme de propulsie eficiente

Noul i30 este disponibil intr-o gama de sapte motorizari diesel/ benzina – toate Euro 6 – intre 90 si 186 CP, cu emisii scazute de CO2, de maximum 94 g/ km.

Clientii vor avea posibilitatea de a alege intre trei motoare diesel, 1,4 litri 90 CP si 1,6 litri in doua versiuni, de 110 si 136 CP. Pentru cei care prefera motoarele pe benzina, noul i30 dispune de trei propulsoare, care ofera intre 100 si 135 CP, precum si noul motor de 186 CP Turbo-GDI, care echipeaza noul i30 Turbo.

Motoarele de 1,6 litri diesel si GDI pe benzina sunt disponibile cu noua transmisie automata cu dublu ambreiaj DCT in sapte trepte care ofera soferului posibilitatea de a conduce in modul automat (ideala pentru oras) sau secvential.

In ceea ce priveste economia de carburant, noul i30 dispune de: sistem integrat Stop&Go, o structura aerodinamica a grilei frontale si sistem inteligent de management al alternatorului.

Noul i30 Turbo – performante remarcabile

Pentru clientii in cautarea unui vehicul sportiv, cu un design distinctiv, dar care nu face, insa, niciun compromis in privinta manevrabilitatii si confortului, Hyundai adauga o noua versiune de top gamei i30, disponibila din 2015. Conceput pentru placerea de a conduce, noul i30 Turbo Gamma GDI de 1,6 litri, 186 CP, pune accent pe sportivitate, dar si pe o buna adaptare pentru utilizarea zilnica. Aceleratia de la 0 la 100 km/ h dureaza 8,0 secunde, iar viteza maxima atinge 219 km/ h.

Dezvoltat in cadrul centrului de testare Hyundai de la Nürburgring, din Germania, noul i30 Turbo a fost conceput pentru a oferi o experienta rutiera dinamica, adaptata drumurilor din Europa. Pentru a completa puterea suplimentara cu 28% si cuplul suplimentar cu 38% (modelul 1,6 GDI), i30 Turbo este echipat cu suspensii sport, noi jante din aliaj de 18 inch si o directie mai stransa (2,78 ture dintr-un capat in celalalt).

Noul i30 Turbo va fi disponibil in cele trei versiuni de caroserie (in cinci usi, in trei usi si wagon), intr-o gama unica de culori, printre care Jet Black, o nuanta exclusiva rezervata modelului Turbo.

Designul exterior al noului i30 Turbo a fost personalizat pentru a-i evidentia caracterul sportiv, printre elementele distinctive numarandu-se noua grila a radiatorului, detaliile in nuante de rosu ale barei de protectie fata – spate, noul design al LED-urilor frontale, dubla evacuare si jantele din aliaj de 18 inch.

Interiorul se remarca prin scaunele sport, designul cadranelor instrumentarului de bord si finisajele in nuante de rosu ale volanului, schimbatorului de viteze si interiorului portierelor.

Cinci ani garantie fara limita de kilometri

Asemenea tuturor modelelor noi din gama Hyundai, noul i30 beneficiaza de pachetul unic, disponibil doar in Europa, oferit de Hyundai, cinci ani garantie fara limita de kilometri. In plus, acest program ofera clientilor asistenta rutiera si verificari tehnice gratuite ale vehiculului pentru o perioada de cinci ani.

Detalii tehnice

Motoare diesel

1,4 litri 90 CP

Tip

U-II, 4 cilindri, DOHC 16-valve

Capacitate

1396 cmc

Alezaj x cursa

75,0 x 79,0 mm

Raport de compresie

16,0

Putere

90 CP (66 kW) la 4000 rpm

Cuplu

240 Nm la 1500-2500 rpm (MT)

1,6 litri 110 CP

Tip

U, 4 cilindri, DOHC 16-valve

Capacitate

1582 cmc

Alezaj x cursa

77,2 x 84,5 mm

Raport de compresie

16,0

Putere

110 CP (81 kW) la 4000 rpm

Cuplu

280 Nm la 1500-3000 rpm (MT)

300 Nm la 1750-2500 rpm (7 DCT)

1,6 litri 136 CP

Tip

U, 4 cilindri, DOHC 16-valve

Capacitate

1582 cmc

Alezaj x cursa

77,2 x 84,5 mm

Raport de compresie

16,0

Putere

136 CP (100 kW) la 4000 rpm

Cuplu

280 Nm la 1500-3000 rpm (MT)

300 Nm la 1750-2500 (7 DCT)


Motoare benzina

1,4 litri 100 CP

Tip

Kappa 1,4 MPI, 4 cilindri, DOHC 16-valve cu dublu ambreiaj

Capacitate

1368 cmc

Alezaj x cursa

72,0 x 84,0 mm

Raport de compresie

10,5

Putere

100 CP (74 kW) la 6000 rpm

Cuplu

134 Nm la 3500 rpm

1,6 litri 120 CP

Tip

Gamma 1,6 MPI, 4 cilindri, DOHC 16-valve

Capacitate

1591 cmc

Alezaj x cursa

77,0 x 85,4 mm

Raport de compresie

10,5

Putere

120 CP (88 kW) la 6300 rpm

Cuplu

156 Nm la 4850 rpm

1,6 litri 130 CP

Tip

Gamma 1,6 MPI, 4 cilindri, DOHC 16-valve

Capacitate

1591 cmc

Alezaj x cursa

77,0 x 85,4 mm

Raport de compresie

10,5

Putere

130 CP (95 kW) la 6300 rpm

Cuplu

157 Nm la 4850 rpm

1,6 litri 135 CP

Tip

Gamma 1,6 GDI, 4 cilindri, DOHC 16-valve

Capacitate

1591 cmc

Alezaj x cursa

77,0 x 85,4 mm

Raport de compresie

11,0

Putere

135 CP (99,0 kW) la 6300 rpm

Cuplu

164 Nm la 4850 rpm

1,6 litri 186 CP

Tip

Gamma 1,6 GDI, 4 cilindri, DOHC 16-valve Turbo

Capacitate

1591 cmc

Alezaj x cursa

77,0 x 85,4 mm

Raport de compresie

9,5

Putere

186 CP (137 kW) la 5500 rpm

Cuplu

265 Nm la 1500 - 4500 rpm


Dimensiuni exterioare (mm)

Lungime

4300

Latime

1780 (fara retrovizoare)

Inaltime

1470

Ampatament

2650

Consola fata

880

Consola spate

770

Distanta roti fata

1549 - 1569   in functie de jante si anvelope

Distanta roti spate

1557 - 1571   in functie de jante si anvelope

Coeficient aerodinamic

140


Performanta si consum

Diesel (cutie manuala/ automata)

Motor

1,4 (90)

(M)

1,6 (110)

(M/ DA)

1,6 (136)

(M/ DA)

Viteza maxima (km/ h)

173

190/ 185

197/ 200

0-100 km/ h (s)

13,5

11,1/ 11,8

10,2/ 10,6

Consum urban (l/ 100 km)

5,1

4,2–4,7/ 4,6

4,2–4,7/ 5,1

Consum extra urban (l/ 100 km)

3,7

3,4–3,6/ 3,9

3,4–3,6/ 4,0

Consum mixt (l/  100 km)

4,2

3,6–4,0/ 4,2

3,6–4,0/ 4,4

COcombinat (g/ km)

109

94-104/ 109

94-104/ 115


Benzina (cutie manuala/ automata)

Motor

1,4 (100)

(M)

1,6 (120)

(M/ A)

1,6 (135)

(M/ DA)

1,6 (186)

(M)

Viteza maxima (km/ h)

183

192/ 192

195/ 195

219

0-100 km/ h (s)

12,7

10,9/ 11,9

9,9/ 10,7

8,0

Consum urban (l/ 100 km)

7,1-7,8

8,3-8,7/ 9,0

6,4-8,1/ 7,5

9,6

Consum extra urban (l/ 100 km)

4,7-4,9

5,1-5,4/ 5,5

4,3-5,1/ 4,8

6,0

Consum mixt (l/ 100 km)

5,6-5,8

6,3-6,6/ 6,8

5,0-6,2/ 5,8

7,3

COcombinat (g/ km)

129-135

145-150/ 158

118-140/ 136

169

Debug: ON