Hyundai i30 N Project C - premiera mondiala la Salonul Auto de la Frankfurt 2019

Hyundai i30 N Project C - premiera mondiala la Salonul Auto de la Frankfurt 2019

Anul acesta, la Salonul Auto de la Frankfurt, Hyundai prezinta editia limitata i30 N Project C. Project C este o reinterpretare a primului model de inalta performanta al marcii – i30 N, obiectivul producatorului fiind de a pune accent pe placerea de a conduce si pe impactul emotional asupra conducatorului auto.

De unde vine litera ‘C’ utilizata pentru denumirea modelului? In primul rand de la ‘Zona C’, circuitul de teste de inalta performanta din cadrul Centrului Global de Cercetare si Dezvoltare Namyang al Hyundai din Coreea, locul unde a fost conceput brandul N. De asemenea, Project C este primul model de serie pe care Hyundai a folosit fibra de carbon cu plastic ranforsat (CFRP). In plus, comparativ cu specificatia de 275 CP a versiunii i30 N, centrul de greutate a fost coborat cu 8,8 mm

„Dupa succesul inregistrat cu modelul i30 N, lansarea i30 N Project C reprezinta urmatorul pas, obiectivul Hyundai fiind de a surprinde si mai mult pasionatii de sporturi cu motor”,a declarat Thomas Schemera, Executive Vice President si Head of Hyundai Motor Group’s Product Division. „Modelul dispune de o structura mai usoara, manevrabilitate sporita, dar si de un design optimizat pentru performante crescute.”

i30 N Project C dispune de o structura cu 50 de kg mai usoara decat cea a versiunii i30 N, la dezvoltarea noii versiuni fiind utilizate materiale care au in componenta fibra de carbon (CFRP). i30 N este primul model al diviziei de performanta Hyundai N, construit pe platforma noii generatii i30, lansat in anul 2017.

Capota (-7,2 kg), elementele laterale (-499 g fiecare), elementele aerodinamice fata (+240 g pentru o functie aerodinamica pura si un design spectaculos), noul difuzor spate (-386 g), precum si scaunele de curse Sabelt® (-7,5 kg fiecare) sunt din CFRP, ceea ce a condus la reducerea masei totale a autovehiculului, dar si la o garda de sol mai mica. Chiar daca partea din fata este mai mare si garda la sol redusa, coeficientul aerodinamic a ramas de 0,32, la fel ca la i30 N. In acelasi timp insa, noile elemente aerodinamice au rolul de a oferi posibilitatea de a aborda virajele la o viteza mai mare, avand in acelasi timp o stabilitate mai buna. La reducerea greutatii contribuie si jantele OZ Racing de 19 inchi, diferenta in minus, fata de versiunea i30 N, fiind de 22 de kilograme. Scaunele Sabelt ofera, de asemenea, conducatorului auto si pasagerului un suport lateral si al umerilor imbunatatite.

Directia si suspensia i30 N Project C sunt de referinta pentru pasionati”,explica Alexander Eichler, Head of High Performance Vehicle Test and Development la Hyundai Motor Europe Technical Center.„'Project C' aminteste, in primul rand, de circuitul din cadrul Centrului Global de Cercetare si Dezvoltare Namyang denumit 'Zona C', dar modelul a fost optimizat si la Nürburgring Hyundai Technical Center din Meuspath.”

Garda la sol este mai mica cu 6 mm, iar centrul de greutate a fost coborat cu 8,8 mm, cu ajutorul optimizarii amortizoarelor si suspensiilor utilizate si pentru dezvoltarea i30. In plus, fuzetele spate au fost realizate din aluminiu, in loc de otel, diferenta in minus fiind de 4,66 kg, contribuind astfel la reducerea masei totate a autovehiculului. Project C a imprumutat si bara de rigidizare din zona portbagajului, inclusa in pachetul Performance de la i30 N, pentru stabilitate sporita la viteze mari si in special in timpul transferului agresiv de mase din viraje. In plus, toate modurile de condus au fost optimizate special pentru Project C. Astfel, atat in modul Sport, cat si in modurile N, conducatorul auto primeste un raspuns mai direct pentru o experienta unica de condus. Modul cel mai dinamic a fost conceput pentru conducatorii auto cu experienta, care utilizeaza autovehiculul pe circuit.

Puterea ramane la 275 CP si cuplul la 378 Nm, la fel ca versiunea i30 N cu pachetul Performance.

La interior, Project C vine cu elemente din Alcantara® in jurul volanului, al schimbatorului de viteze si al manetei pentru frana de mana. Etrierele si centurile de siguranta sunt de culoarea Deep Orange, tema folosita pentru detaliile modelului Project C. Noile scaune, produse de Sabelt, vin cu dungi si cusaturi in culoarea Deep Orange, nuanta utilizata si pentru insertiile de pe volan.

Designul exterior este dominat de culoarea gri mat, toate componentele din CFRP pastrand textura fibrei de carbon, pentru un aspect si mai agresiv.

Modelul va fi produs in serie limitata, 600 de exemplare, iar livrarile pe anumite piete din Europa vor fi facute la finalul acestui an.

Specificatii tehnice:

benzina: THETA 2,0 T-GDi cu pachet Performance (275 CP)

Tip

THETA 2,0 T-GDi, 16-valve MLA, DOHC E-CVVT

Capacitate

1998 cmc

Alezaj x cursa

86,0 x 86,0 mm

Raport compresie

9,5

Putere

275 CP (202 kW) @ 6000 rpm

Cuplu

353 Nm @ 1450 - 4700 rpm
378 Nm cu functie Overboost @ 1750 - 4200 rpm

Viteza maxima (km/ h)

250

0-100 km/ h (secunde)

6,0

Emisii CO2 mixt (g/ km NEDC 2,0)*

176*

Consum combustibil mixt
(l/ 100 km)*

7,1*

Consum combustibil urban
(l/ 100 km)*

9,7*

Consum combustibil extra-urban
(l/ 100 km)*

5,7*

Transmisii

Motor

THETA 2,0 T-GDi

275 CP

manuala

6 trepte

Rapoarte cutia de viteze


THETA 2,0 T-GDi

275 CP

1

3,083

2

1,931

3

1,696

4

1,276

5

1,027

6

0,854

Rev.

3,588

Raport final

4,333 (1/ 2/ R)

3,250 (3/ 4/ 5/ 6)

Suspensie

Fata

McPherson

Spate

Multi-Link

Directie

Tip

R-MDPS (Rack Type Motor Driven Power Steering)

Raportul de demultiplicare al directiei

12,31 (@360°)

Raza de bracaj

5,8 metri

Rotatii complete volan

2,14

Frane

Fata

disc, 18" (cu pachetul Performance)

Spate

disc, 17" (cu pachetul Performance) (frana de mana)

Cilindru principal

Φ23,81

Dimensiune servofrana

10" (LHD,RHD)

Roti si anvelope

Tip

Anvelope

8.0J x 19 AL

235/ 35 R19

f/r latime banda de rulare

Project C standard w/ PP

Dimensiuni (mm)

Exterior

Lungime

4.371

Latima

1.795

Inaltime

1.439

Ampatament

2.650

Consola fata

933

Consola spate

788

Garda la sol

126

Coeficient aerodinamic (Cd)

0,32

Interior


Fata

Spate

Spatiu pentru cap

994

977

Spatiu pentru picioare

1.073

883

Spatiu pentru umeri

1.427

1.406

Capacitate (litri):

Rezervor

50

Portbagaj

minimum: 381

maximum: 1.287

Greutate** (kg)


THETA 2.0 T-GDi

275 CP Project C

Greutate proprie

1.395 kg

Greutate bruta

1.910 kg


* Emisii de CO2 si consum conform normelor oficiale NEDC.

** Estimarea producatorului.


Debug: ON