Hyundai i30 N va concura in cursa de 24 de ore de la Nürburgring

Hyundai i30 N va concura in cursa de 24 de ore de la Nürburgring
  • Lansarea mondiala i30 N este programata in cursul acestui an
  • Hyundai va participa cu doua autovehicule in cursa de 24 de ore de la Nürburgring, in luna mai 2017

i30 N, primul model dezvoltat de Divizia de Performanta Hyundai, va concura in cadrul cursei de 24 de ore ADAC Zurich desfasurata la Nürburgring, in luna mai 2017. Pentru pregatirea competitiei, autovehiculul a fost testat in campionatul german de anduranta VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring), demarat sambata, 8 aprilie 2017.

VLN s-a desfasurat pe faimosul circuit Nürburgring Nordschleife, din Germania. In comparatie cu celelelalte masini inscrise in cursa, care au fost puternic modificate pentru a corespunde cerintelor VLN, i30 N beneficiaza de specificatii tehnice similare modelului aflat in productie.

Cele doua unitati care vor fi inscrise in cursa de 24 de ore de la Nürburgring sunt echipate cu motor turbo de 2,0 litri si transmisie manuala in sase trepte – aceleasi caracteristici care urmeaza a fi utilizate la productia de serie i30 N. Informatiile obtinute in urma cursei vor fi utilizate pentru realizarea modificarilor finale. Obiectivul Hyundai este de a demonstra performantele noului model, inainte de lansarea mondiala, programata in cursul anului acesta. La procesul de dezvoltare participa inginerii din Namyang, Coreea de Sud, alaturi de echipa Centrului de Cercetare si Dezvoltare din Europa.

„Nürburgring reprezinta locul in care i30 N a fost testat, aici fiind totodata dezvoltat si sasiul. Ne dorim ca modelul sa inregistreze schimbari minime pentru a participa in competitii”, a declarat Albert Biermann, Head of Vehicle Test and High Performance Development al Hyundai Motor.

Hyundai detine propriul centru de testare la Nürburgring, care se intinde pe o suprafata de 3.600 m2. Echipa tehnica beneficiaza de accesul la cele 73 de curbe Nordschleife, care ofera unghiuri de inclinare in rampa si panta de 17% si respectiv 11%, diferenta dintre cel mai inalt punct al circuitului si cel mai jos fiind de 300 metri.

Debug: OFF