Hyundai Motor Company a efectuat primul test utilizand camioane conectate in pluton pe autostrada inteligenta Yeoju, replicand conditii reale de trafic si utilizand tehnologii de condus autonom. In cadrul testelor au fost folosite doua camioane cu semiremorca Xcient interconectate. In acest proiect national au fost implicati si: guvernul, corporatii nationale si institutii academice.
Autostrada inteligenta Yeoju are 7,7 kilometri si este o zona de teste construita de guvernul coreean pentru dezvoltarea si testarea tehnologiilor de condus autonom. Pe aceasta portiune circula constant vehicule de test, conditiile fiind similare cu cele de pe o autostrada normala. In cadrul demonstratiei au fost testate cu succes urmatoarele tehnologii: rularea in pluton, depasirea si intercalarea cu alte vehicule, franarea simultana de urgenta si tehnologia de comunicare V2V (vehicul cu vehicul). Pentru siguranta totala, limita de viteza a fost setata la 60 km/ h.
„Suntem increzatori ca tehnologia Hyundai pentru condusul autonom, implementata pe vehicule comerciale, va conduce la o schimbare revolutionara in industria de transport si logistica din viitor”, a declarat Jihan Ryu, directorul Hyundai Motor’s Commercial Vehicle Electronics Control Engineering Group.„Obiectivul Hyundai este de a crea o sinergie constructiva, impartasind expertiza noastra si dezvoltand tehnologii de conducere autonoma pentru vehicule comerciale si de pasageri. Totul pentru a accelera dezvoltarea tehnologiei de conducere autonoma de nivel 5.”
Aceasta actiune face parte dintr-un proiect initiat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MOLIT). Incepand din anul 2018, MOLIT sustine incercarile in domeniul tehnologiei de condus autonom si in afara de Hyundai Motor Company, in acest proiect national s-au mai implicat guvernul, corporatii nationale si institutii academice.
Rularea in pluton are beneficiul de a reduce rezistenta aerului si imbunatateste consumul de combustibil, reducand in acelasi timp si emisiile de noxe. Manevra incepe in momentul in care conducatorul auto se apropie de camionul din fata si activeaza modul de rulare in pluton. Dupa activare, camionul din spate pastreaza o distanta de 16,7 metri, accelerarea si franarea fiind adaptate in timp real, in functie de manevrele camionului din fata. Conducatorul auto nu trebuie sa franeze sau sa accelereze, ceea ce reduce oboseala acestuia si contribuie la cresterea sigurantei rutiere.
In acest mod se activeaza si tehnologia de pastrare a benzii de rulare, ceea ce face posibil ca soferul sa urmeze camionul din fata fara sa fie nevoit sa atinga volanul.
In timpul rularii in acest mod, nu a aparut nicio problema cu masinile care au depasit si s-au intercalat intre vehiculele de test. In momentul in care un vehicul se intercaleaza intre camioanele din pluton, urmatorul camion mareste distanta la un minimum de 25 de metri.
Cand camionul din fata franeaza brusc, pentru o situatie neasteptata, tehnologia permite oprirea in timp util si a camionului din spate, fara ca soferul sa actioneze comenzile vehiculului.
Sistemul de comunicare V2V a demonstrat cum se face schimbul de informatii in timp real si cum poate contribui la siguranta rutiera. In plus, acesta incorporeaza si sistemele avansate de asistenta la condus ADAS (Advanced Driver Assistance System) si include datele colectate de la diferiti senzori, camere video si senzori radar.
Mai mult, sistemul de partajare in timp real a inregistrarilor video de la camerele frontale a fost activat de tehnologia V2V. Astfel, conducatorul auto din spate poate vedea ce se intampla in fata camionului lider din pluton si poate lua decizii rapide, in functie de situatia de pe drum, daca este cazul.
Hyundai lucreaza la imbunatatirea acestei tehnologii pentru a reduce distanta dintre vehicule si a ingloba informatii din trafic, pentru a optimiza si mai mult rularea in pluton pe modul autonom al vehiculelor comerciale.
In august 2018, Hyundai si Hyundai Glovis au incheiat primul test pe autostrada, cu un camion condus in mod autonom pe o distanta de 40 de kilometri intre Uiwang si Incheon. Camionul a folosit tehnologii de condus autonom SAE (Society of Automotive Engineers Standard) de nivel 3.
Hyundai Xcient este un camion cu o masa maxima de 40 de tone care se comercializeaza la nivel mondial. Hyundai a dezvoltat si o versiune eco destinata sectorului de transporturi, modelul Xcient Fuel Cell fiind prezentat in septembrie 2018. Compania va livra 1.600 de astfel de modele in Elvetia pana in 2025.