Hyundai Ioniq hibrid a inregistrat un nou record de viteza

Hyundai Ioniq hibrid a inregistrat un nou record de viteza
  • Echipa Hyundai a explorat limitele noului hibrid ecologic, utilizand o serie de elemente aerodinamice speciale si un sistem pe baza de oxid de azot
  • Federatia Internationala a Automobilului (FIA) a omologat recordul in categoria vehiculelor hibride derivate din productia de serie

Un prototip Hyundai Ioniq versiunea hibrid - creat pentru curse, dezvoltat de echipa Hyundai Motor America - a stabilit un nou record de viteza de 253,994 km/ h, pe pista de sare din Bonneville, Utah. Rezultatul a fost omologat de FIA in categoria vehiculelor hibride derivate si modificate fata de productia de serie, viteza maxima atinsa fiind de 258,621 km/ h.

„Suntem incantati ca am reusit sa stabilim un nou record omologat FIA in categoria hibrid, prin intermediul modelului Ioniq”a declarat Mike O’Brien, Vicepresedinte Corporate si Product Planning al Hyundai Motor America.

„Un rol foarte important l-a avut echipa de ingineri Hyundai din Statele Unite, care a testat toate prototipurile pentru a raspunde exigentelor consumatorilor”,a mentionat Mircea Gradu, Director al Echipei de Inginerie Hyundai Motor America. Pe masura ce Ioniq era testat deveneam din ce in ce mai impresionati de rezultate. De aceea, ne-am gandit sa ridicam stacheta pentru acest model si asa s-a nascut aceasta idee”.

Pentru a stabili recordul au fost realizate o serie de modificari:

Sistem de propulsie:

- sistemele de admisie si evacuare au fost optimizate

- motorul, transmisia si unitatea de control electronica hibrid (ECU) au fost recalibrate

- sistemul de aer conditionat si accesoriile auxiliare au fost eliminate

- sistemul Nitrous Express de injectie directa cu oxid de azot a fost controlat din habitaclu

Aerodinamica:

- grila fata a fost preluata de la modelul Ioniq Electric

- au fost realizate modificari aerodinamice in partea inferioara a caroseriei

- numeroase componente din interior au fost eliminate/ modificate pentru a deveni mai usoare

Suspensie:

- suspensiile Progress Competition au fost optimizate si coborate cu 100 mm

- au fost utilizate jante din aliaj usor si anvelope Goodyear® Eagle

Siguranta:

- structura de siguranta (roll cage) a fost dezvoltata de Bisimoto

- dispune de sistem de centuri de siguranta cu prindere in sase puncte, scaune de curse si echipament special pentru pilot marca Sparco®

- beneficiaza de un sistem de stingere a incendiului, care se declanseaza automat si care deconecteaza bateria si parasuta de siguranta utilizata la franare


Debug: OFF