• Hyundai prezinta viziunea in ceea ce priveste viitorul mobilitatii la IAA Mobility; editia de anul acesta se va desfasura in perioada 6 - 12 septembrie;
• Obiectivul Hyundai este de a ajunge la zero emisii pana in anul 2045;
• Abordarea holistica a producatorului urmareste trei piloni: extinderea gamei de autovehicule eco, dezvoltarea platformelor de noua generatie si investitiile in solutii si tehnologii ecologice;
• Hyundai va inceta sa comercializeze motoare cu ardere interna in Europa, incepand cu anul 2035;
• Cu aceasta ocazie vizitatorii, dar si participantii din mediul online vor avea ocazia de a descoperi prototipul care prefigureaza viitorul model BEV al gamei, dar si un robotaxi electric.
„Combaterea schimbarilor climatice reprezinta o provocare incontestabila, care are nevoie de implicarea tuturor. Pana in anul 2045, obiectivul Hyundai este de a ajunge la zero emisii pentru produsele si operatiunile globale, precum si de a investi in solutii ecologice pentru un viitor sustenabil”, a declarat Jaehoon (Jay) Chang, President and CEO - Hyundai Motor Company.
Noutatile Hyundai vor fi prezentate in Complexul Expozitional din München - sala A1. De asemenea, prin intermediul serviciului Hyundai Blue Lane, vizitatorii pot ajunge in celelalte locatii ale evenimentului, unde vor avea ocazia de a testa noile autovehicule electrificate ale marcii, inclusiv IONIQ 5, NEXO, KONA Electric si autobuzul Elec City Fuel Cell. Cele mai importante momente vor putea fi urmarite si in format digital, accesand Hyundai Motor’s Worldwide YouTube.
„Cu o locatie noua si cu un format hibrid (evenimente online, dar si la fata locului), IAA 2021 este foarte diferit de editiile anterioare. Ne bucuram ca marca Hyundai participa din nou in calitate de expozant”, a declarat Michael Cole, President and CEO - Hyundai Motor Europe. „Suntem incantati sa impartasim noua viziune a companiei. Cu aceasta ocazie, ne prezentam directia pentru un viitor fara emisii de carbon.”
Strategia Hyundai
Obiectivul Hyundai este de a reduce emisiile de CO2 cu 75% pana in 2040 fata de nivelul anului 2019. De asemenea, pana in 2045, producatorul se angajeaza sa ajunga la zero emisii pentru produsele si operatiunile globale. Strategia companiei are la baza trei piloni: extinderea gamei de autovehicule eco, dezvoltarea platformelor de noua generatie si investitiile in solutii si tehnologii ecologice.
Pilonul I: mobilitatea eco
De la prezentarea primului model electric in 1991, Hyundai a realizat progrese pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon, consolidand pozitia de lider in domeniul mobilitatii eco. Obiectivul producatorului pentru urmatorii ani este de a creste treptat cota de vanzari a vehiculelor cu emisii zero (ZEV). Pana in 2030, Hyundai isi propune sa asigure 30% din vanzarile sale globale de vehicule prin intermediul modelelor ZEV, urmand ca pana in 2040, vehiculele electrice cu baterii (BEV) si vehiculele electrice cu celula de combustibil (FCEV) sa reprezinte 80% din vanzarile totale. In functie de regiune, Hyundai intentioneaza sa ofere numai vehicule ZEV in Europa, incepand cu 2035. Pana in 2040, Hyundai va elimina treptat toate vehiculele care utilizeaza combustibili fosili de pe pietele importante, sustinand tranzitia catre o mobilitate curata.
Autovehicule electrice cu baterii (BEV)
In august 2020, Hyundai a lansat noul brand IONIQ dedicat autovehiculelor electrice. Ulterior, a fost prezentata platforma E-GMP (Electric Global Modular Platform) dedicata autovehiculelor electrice. IONIQ 5, lansat in februarie 2021, este primul autovehicul electric al marcii construit pe platforma E-GMP. Urmatorul va fi IONIQ 6, inspirat din modelul concept Prophecy EV care va fi expus la IAA 2021.
Autovehicule Fuel Cell Electric (FCEV)
Hyundai investeste de peste 20 de ani in dezvoltarea tehnologiei fuel cell. ix35 a fost primul FCEV produs in serie la nivel global in 2013, urmat de NEXO, primul SUV fuel cell, lansat in 2018. Anul trecut, compania a livrat pentru clientii din Elvetia XCIENT Fuel Cell, primul camion electric produs in serie la nivel global. Recent, Hyundai a prezentat la München autobuzul Elec City Fuel Cell, care se afla acum in etapa de testare in Europa.
La IAA 2021 va fi dezvaluita viitoarea directie FCEV dedicata pasagerilor. In 2023, Hyundai va introduce urmatorul model NEXO si un model MPV pe baza de hidrogen. Obiectivul producatorului este de a lansa - dupa anul 2025 - si un SUV fuel cell de mari dimensiuni. Hyundai va utiliza, de asemenea, propriile sisteme de propulsie bazate pe celula de combustibil pentru toate tipurile de flote de mobilitate, precum si pentru domenii conexe.
Pilonul II: noua generatie de platforme
Hyundai a facut investii importante in domeniul platformelor de transport de noua generatie. Printre acestea se numara un set inovator de optiuni de mobilitate, cum ar fi UAM si vehiculele autonome, pentru a oferi o mai mare libertate de mobilitate fara emisii de carbon.
Robotaxi bazat pe IONIQ 5
Hyundai dezvaluie un model robotaxi – un autovehicul autonom de nivelul 4 (conform clasificarii SAE), care are la baza IONIQ 5. Dezvoltarea a fost realizata in colaborare cu Motional, lider global in tehnologia autonoma. Designul modelului reflecta tehnologia inovatoare autonoma. Modelul va avea o interfata orientata catre utilizator, pentru a permite pasagerilor sa interactioneze in mod intuitiv cu autovehiculul pe parcursul calatoriei. Transportul public de pasageri cu robotul IONIQ 5 va debuta in 2023, in momentul in care va fi lansat serviciul complet autonom.
Urban Air Mobility (UAM)
La CES 2020, Hyundai a introdus conceptul S-A1, care are la baza tehnologia UAM si este dezvoltat luand in considerare patru principii: solutii sigure, facile, accesibile si centrate pe pasageri. Obiectivul Hyundai este de a lansa in 2028 un model UAM complet electric, optimizat pentru operatiuni intraurbane. Compania isi propune ca in anul 2030 sa ofere solutii pentru mobilitatea aeriana regionala, care conecteaza orasele adiacente.
Pilonul III: energie verde
Strategia Hyundai se extinde dincolo de tranzitia catre vehiculele electrice cu emisii zero (ZEV). Obiectivul producatorului este de a oferi solutii ecologice – nu numai utilizarea energiei regenerabile pentru instalatiile de productie ale companiei, ci si efectuarea de investitii pe termen lung in tehnologii viitoare, cum ar fi hidrogenul verde bazat pe energie regenerabila, Vehicle-to-grid (V2G) si sistemul Second Life Battery Energy Storage (SLBESS).
Hidrogen verde
Se asteapta ca hidrogenul verde, obtinut din electroliza apei generate de surse de energie cu emisii reduse de carbon, sa contribuie la reducerea semnificativa a emisiilor de CO2. Hyundai a investit in startup-uri globale, precum H2Pro, pentru a coopera in domeniul hidrogenului verde. In plus, planul Hyundai este de a dezvolta infrastructuri pentru hidrogen ecologic in tari cu sprijin guvernamental puternic si cu surse abundente de energie regenerabila.
Reducerea emisiilor de carbon
Hyundai desfasoara o serie de activitati pentru a reduce cantitatea de emisii de carbon si alte gaze cu efect de sera, produse prin procesele sale de fabricatie. Aceste actiuni includ continuarea activitatilor companiei de reducere a energiei prin utilizarea in cadrul fabricilor Hyundai a surselor regenerabile, cum ar fi energia fotovoltaica. In luna iulie, Hyundai a cooperat cu alti afiliati ai grupului pentru a se alatura initiativei globale Climate Group’s RE100, orientata catre energia regenerabila 100%. Conform angajamentului, uzina Hyundai din Cehia va fi prima fabrica a companiei care va efectua in 2022 tranzitia de la consumul de energie electrica la energia regenerabila. Planul Hyundai este ca, pana in anul 2045, toate operatiunile globale sa fie alimentate numai cu energie regenerabila.
Vehicle-to-grid (V2G)
V2G este cea mai recenta tehnologie prin intermediul careia energia va fi transferata de la bateria unui autovehicul electric inapoi la reteaua electrica. De asemenea, permite o gestionare eficienta a cererii de energie, in special in timpul orelor de varf, eliminand astfel dependenta de combustibilii fosili. In prezent, Hyundai desfasoara mai multe programe pilot V2G, cu scopul de a implementa aceasta functie pe viitoarele modele BEV ale gamei.
Second Life Battery Energy Storage (SLBESS)
Obiectivul Hyundai este de a transforma bateriile uzate in sisteme de stocare a energiei. In acest sens, producatorul colaboreaza in prezent cu diversi parteneri locali pentru a derula proiecte pilot pentru reutilizarea comerciala a bateriilor EV. De asemenea, compania a programat pentru anul viitor testarea aplicatiei SLBESS de mici dimensiuni in Germania.
„IAA Mobility reprezinta ocazia perfecta pentru a dezvalui viziunea noastra globala. Hyundai isi pastreaza pozitia in procesul de eliminare a emisiilor si va avea in continuare initiative pentru dezvoltarea de solutii holistice”, a declarat Thomas Schemera, Global Chief Marketing Officer - Hyundai Motor Company.
„In calitate de furnizor de solutii inteligente de mobilitate, Hyundai aspira, de asemenea, sa ofere solutii energetice pentru dezvoltarea sustenabila a afacerilor, dar si pentru societate in general. Schimbarile climatice pot fi combatute doar printr-un efort comun. Ne vom stradui sa facem mai mult pentru mediu prin intermediul proiectelor de sustenabilitate dezvoltate in lunile urmatoare. Invitam pe toata lumea sa ni se alature in calatoria noastra catre un viitor mai curat”, a adaugat Schemera.