Hyundai prezinta Hyundai i20 Active, in cadrul Salonului International Auto de la Frankfurt 2015, un crossover puternic si compact, destinat clientilor cu un stil de viata activ. Lansarea noului model extinde, de asemenea, oferta marcii pe piata europeana de crossovere si SUV-uri, care cuprinde acum patru noi modele: Tucson, Santa Fe si Grand Santa Fe, toate actualizate in 2015.
„Hyundai a fost un pionier pe segmentul crossover si SUV, cu peste 1,2 milioane de unitati comercializate in Europa in ultimii 15 ani. Noul i20 Active contribuie la dezvoltarea gamei de modele crossover si SUV. In plus, clientii pot opta acum pentru motorul de 1 litru turbo, pe benzina, care sporeste eficienta si atractivitatea gamei i20”, a declarat Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer Hyundai Motor Europa
Desi are la baza versiunea in cinci usi a modelului i20 – beneficiind de acelasi spatiu extins, confort si calitate – peste jumatate dintre elementele exterioare ale noului autovehicul sunt unice. Pentru a oferi modelului i20 Active tinuta caracteristica unui crossover, au fost modificate setarile suspensiei, caroseria fiind inaltata cu 20 mm, si pozitia la volan, pentru un acces mai facil in si din autovehicul, precum si o vizibilitate sporita in trafic.
Barele de protectie fata si spate, cu design unic, care integreaza placutele de inmatriculare, subliniaza aspectul puternic al modelului i20 Active, oferind si un plus de protectie atunci cand ruleaza in afara drumurilor publice. Aspectul impunator este amplificat si de pragurile si bandourile laterale, completate de pasajele solide ale rotilor. Printre detaliile care diferentiaza i20 Active de celelalte modele ale familiei i20, se numara si grila frontala hexagonala, capacul rezervorului cu finisaje argintii si noul model de jante de 17”.
Odata cu aceasta lansare, un nou motor este introdus pe toate modelele din familia i20, incepand cu finalul anului 2015. Propulsorul Kappa de 1,0 litri T-GDI cu injectie directa, in trei cilindri turbo este disponibil in doua versiuni. Varianta standard dezvolta 100 CP si ofera economie de carburant, concentrandu-se asupra confortului, iar versiunea care dezvolta 120 CP a fost conceputa pentru o experienta dinamica la volan, fara a sacrifica insa eficienta. Propulsoarele ofera un cuplu maxim de 171,6 Nm la 1.500 rpm. i20 Active va fi disponibil si cu un motor de 1,4 litri Kappa. Motorul de 1.368 cmc in patru cilindri pe bezina dezvolta 100 CP si un cuplu de 134,4 Nm. Alternativa pentru motorizarile pe benzina este versiunea diesel, cu motor de 1,4 litri, 90 CP, care este disponibil pe modelul i20 Active, la fel ca si pe modelele i20 in cinci usi si i20 Coupe. Aceste modele de motorizari Kappa sunt primele dintr-o noua generatie de propulsoare de mici dimensiuni, cu turbo compresor, concepute pentru piata din Europa. Centrul Tehnic European Hyundai Motor din Germania a avut un rol foarte important in dezvoltarea, realizarea si testarea motorului, special creat pentru conditiile de rulare de pe drumurile din Europa.
„i20 Active ofera spatiul generos si calitatea superioara disponibile pe modelul i20 in cinci usi, completate de flexibilitatea si caracterul unui crossover. Gama de motorizari sustine caracterul acestui model. Avantajele noului propulsor de mici dimensiuni sunt evidente – este compact, eficient si propune doua versiuni de putere”, a mentionat Raf van Nuffel, Head of Product Management Hyundai Motor Europa.
In interiorul noului i20 Active, clientii raman in permanenta conectati. Serviciile TomTom LIVE vor fi disponibile pe toate modelele i20 incepand din noiembrie 2015, mentinand conducatorii auto informati despre: conditiile de trafic si vremea locala, indicandu-le puncte de interes si, in anumite tari, camerele radar. Pentru pachetul de servicii LIVE exista o oferta unica in industrie, un abonament gratuit pe sapte ani (majoritatea constructorilor auto ofera aceasta gratuitate doar pe primii doi ani). Valoarea adaugata este evidenta daca luam in considerare costul de 50 € anual al unui abonament la Serviciile TomTom LIVE.
Hyundai i20 Active a fost conceput si dezvoltat in Europa, pentru a se adapta si a raspunde exigentelor de calitate, rafinament si fiabilitate ale clientilor europeni.
Specificatii tehnice
Informatiile sunt preliminare si pot suferi modificari
Motorizari (benzina)
1,0 litri T-GDI, 100 CP | |
Tip | Kappa, 3 cilindri in linie, DOHC, dual CVVT |
Capacitate | 998 cmc |
Alezaj x cursa | 71,0 x 84,0 mm |
Raport de compresie | 10,0 |
Putere | 100 CP @ 4500 rpm |
Cuplu | 171,6 Nm @ 1500 rpm |
Viteza maxima | 176 km/ h |
Accelerare de la 0 la 100 km/ h | 10,9 secunde |
Consum mixt (l/ 100 km) | 4.6 – 4.8 l/ 100 km* |
Emisii CO2 mixt (g/ km) | 106 - 111 g/ km* |
*In functie de nivelul de echipare si de specificatiile anvelopelor.
1,0 litri T-GDI, 120 CP | |
Tip | Kappa, 3 cilindri in linie, DOHC, dual CVVT |
Capacitate | 998 cmc |
Alezaj x cursa | 71,0 x 84,0 mm |
Raport de compresie | 10,0 |
Putere | 120 CP @ 6000 rpm |
Cuplu | 171,6 Nm @ 1500 rpm |
Viteza maxima | 183 km/ h |
Accelerare de la 0 la 100 km/ h | 10,3 secunde |
Consum mixt (l/ 100 km) | 5.0 – 5.2 l/ 100 km* |
Emisii CO2 mixt (g/ km) | 116 - 121 g/ km* |
*In functie de nivelul de echipare si de specificatiile anvelopelor.
1,4 litri, 100 CP | |
Tip | Kappa, 4 cilindri in linie, DOHC, dual CVVT |
Capacitate | 1.368 cmc |
Alezaj x cursa | 72,0 x 84,0 mm |
Raport de compresie | 10,5 |
Putere | 100 CP @ 6000 rpm |
Cuplu | 134 Nm @ 3500 rpm |
Viteza maxima | 178 km/ h |
Accelerare de la 0 la 100 km/ h | 11,9 secunde |
Consum mixt (l/100 km) | 5.6 – 5.8 l/ 100 km* |
Emisii CO2 mixt (g/ km) | 129 - 135 g/ km* |
*In functie de nivelul de echipare si de specificatiile anvelopelor.
Motorizare (diesel)
| |
Tip | U-II, 4 cilindri in linie |
Capacitate | 1,396 cmc |
Alezaj x cursa | 75 x 79 mm |
Raport de compresie | 16.0 |
Putere | 90 PS @ 4,000 rpm |
Cuplu | 240 Nm @ 1,500 – 2,500 rpm |
Viteza maxima | 170 km/ h |
Accelerare de la 0 la 100 km/ h | 12.3 secunde |
Consum mixt (l/ 100 km) | 4.2 – 4.3 l/ 100 km* |
Emisii CO2 mixt (g/ km) | 110 - 115 g/ km* |