Hyundai Motor dezvaluie pentru piata europeana noul Hyundai i40

Hyundai Motor dezvaluie pentru piata europeana noul Hyundai i40
  • Design exterior si interior – eleganta si rafinament
  • O gama evoluata de motorizari pentru eficienta si performante superioare  
  • O serie de dotari noi pentru mai mult confort si siguranta

Hyundai prezinta noul i40, in versiunile wagon si sedan, un model cu design proaspat, cu motoare performante, o noua transmisie cu dublu ambreiaj, in sapte trepte, precum si o serie de dotari noi pentru mai mult confort si siguranta. Inca de la lansare, i40 a jucat un rol foarte important in orientarea perceptiei clientilor Hyundai catre un nivel aspirational, ajungand la vanzari de 100.000 de exemplare, 5% din segmentul D, care este foarte competitiv.

Conceput si dezvoltat in Centrul de Cercetare si Dezvoltare European de la Rüsselsheim, Germania, noul i40 reflecta evolutia conceptului de design Hyundai, incorporand cele mai recente elemente, precum grila hexagonala. Noul i40 se remarca prin alura supla si eleganta, fara a face insa vreun compromis in privinta confortului si capacitatii de incarcare. Designul farurilor frontale si al stopurilor confera modelului o identitate sofisticata.

Pentru performante superioare si eficienta, noul i40 este disponibil intr-o gama evoluata de patru motorizari pe benzina si diesel – toate Euro 6 – dezvoltand intre 115 si 166 CP. Propulsorul cu cele mai mari vanzari - Hyundai U-II de 1,7 litri diesel - a devenit mai puternic (141 CP) oferind un cuplu superior (340 Nm).

O noua transmisie cu dublu ambreiaj sporeste confortul la volan. Cutia DCT in sapte trepte ofera un raspuns prompt (ideala pentru drumurile din oras) sau posibilitatea schimbarii manuale, secvential, a vitezelor, prin schimbatorul de viteze sau padelele montate in spatele volanului.

In ceea ce priveste protectia mediului, noul i40, in versiunile wagon si sedan, integreaza: sistem Stop&Go (ISG), o structura aerodinamica a grilei frontale si un sistem de management al alternatorului (AMS).

Pentru a vira mai usor si a spori agilitatea, echipa de ingineri Hyundai a dezvoltat un sistem avansat de control al tractiunii in viraje (ATCC). ATCC imbunatateste tractiunea si manevrabilitatea, toti acesti parametri fiind optimizati pentru a se adapta caracteristicilor noului i40.

Cea mai populara versiune a modelului i40, wagon, este echipata cu sistemul ECS, de control electronic al amortizoarelor spate. Soferul are posibilitatea de a adapta setarile suspensiei prin intermediul selectarii modurilor de condus, pentru a se potrivi propriului stil. Prin alegerea unui anumit mod, sunt adaptate de asemenea si raspunsurile directiei si transmisiei.

Lista cuprinzatoare de echipamente de siguranta activa si pasiva prezente pe modelul i40 a fost imbogatita cu noi tehnologii. Sistemul pentru mentinerea benzii de rulare dobandeste roluri suplimentare - sistemul SHB (Smart High Beam) monitorizeaza traficul si inchide automat faza lunga in momentul in care detecteaza apropierea vehiculelor din fata. Acesta a echipat in premiera noul Hyundai Genesis.

Noul sistem de identificare a vitezei legale de rulare verifica semnalizarea rutiera si il alerteaza pe conducatorul auto in cazul depasirii acesteia prin intermediul noului ecran TFT.

i40 propune doua tipuri noi de sisteme audio. Sistemul audio standard reprezinta o evolutie a celui disponibil pe versiunea anterioara, care a beneficiat de imbunatatiri in ceea ce priveste tehnologia ecranului, care devine LCD Monochrome TFT. Optional este disponibil un sistem audio avansat, care propune un ecrat de 4,3 inch TFT, radio digital incorporat, precum si o camera pentru marsarier.

Cinci ani garantie fara limita de kilometri

Asemenea tuturor modelelor Hyundai, noul i40 beneficiaza de pachetul unic, disponibil doar in Europa, oferit de Hyundai, cinci ani garantie fara limita de kilometri. Acest program ofera clientilor garantie timp de cinci ani, fara limita de kilometri, precum si asistenta rutiera si verificari tehnice gratuite ale vehiculului timp de cinci ani.

Detalii tehnice

Motoare diesel

1,7 litri 115 CP

Tip

‘U-II’, DOHC, 4 cilindri in linie, 16 valve

Capacitate

1685 cmc

Alezaj x Cursa

77,2 mm x 90 mm

Rata de compresie

15,7

Putere

115 CP (85 kW) la 4000 rpm

Cuplu

280 Nm la 1250-2500 rpm

1,7 litri 141 CP

Tip

‘U-II’, DOHC, 4 cilindri in linie, 16 valve

Capacitate

1685 cmc

Alezaj x Cursa

77,2 mm x 90 mm

Rata de compresie

15,7

Putere

141 CP (104 kW) la 4000 rpm

Cuplu

340 Nm la 1750-2500 rpm


Motoare benzina

1,6 litri 135 CP

Tip

‘Gamma’ GDI, 4 cilindri, cu sistem de distributie variabila duala

Capacitate

1591 cmc

Alezaj x Cursa

77,0 mm x 85,44 mm

Rata de compresie

11,0

Putere

135 CP (99 kW) la 6300 rpm

Cuplu

164 Nm la 4850 rpm

2,0 litri 165 CP

Tip

‘Nu’ GDI, 4 cilindri, cu sistem de distributie variabila duala

Capacitate

1999 cmc

Alezaj x Cursa

81 mm x 97 mm

Rata de compresie

11,0

Putere

165 CP (121 kW) la 6200 rpm

Cuplu

204 Nm la 4700 rpm


Dimensiuni exterioare (mm)


Wagon

Sedan

Lungime

4770

4740

Latime

1815 (fara retrovizoare laterale)

Inaltime

1470

Ampatament

2770

Consola fata

920

920

Consola spate

1080

1050

Distanta roti fata

1591     variaza in functie de jante si anvelope

Distanta roti spate

1597     variaza in functie de jante si anvelope

Ground clearance

140


Performante    

Motorizare

(Sedan)

Benzina

Diesel

Gamma 1.6

NU 2.0 GDI

NU 2.0 MPI

U2 1.7 (i nf.)

U2 1.7 (sup.)

Transmisie

MT

MT

AT

MT

AT

MT

MT

DCT

Viteza maxima (km/ h)

197

212

208

204

200

192

203

203

Motorizare

(Wagon)

Benzina

Diesel

Gamma 1.6

NU 2.0 GDI

NU 2.0 MPI

U2 1.7 (inf.)

U2 1.7 (sup.)

Transmisie

MT

MT

AT

MT

AT

MT

MT

DCT

Viteza maxima (km/ h)

195

210

205

201

198

190

200

200

0-100 km/ h (sec)

11.6

9.9

10.8

10.6

11.1

12.6

10.5

11.0

0-100 km/ h (sec)

11.5

9.8

10.6

10.4

10.9

12.4

10.3

10.8

Debug: OFF