- Design exterior si interior – eleganta si rafinament
- O gama evoluata de motorizari pentru eficienta si performante superioare
- O serie de dotari noi pentru mai mult confort si siguranta
Hyundai prezinta noul i40, in versiunile wagon si sedan, un model cu design proaspat, cu motoare performante, o noua transmisie cu dublu ambreiaj, in sapte trepte, precum si o serie de dotari noi pentru mai mult confort si siguranta. Inca de la lansare, i40 a jucat un rol foarte important in orientarea perceptiei clientilor Hyundai catre un nivel aspirational, ajungand la vanzari de 100.000 de exemplare, 5% din segmentul D, care este foarte competitiv.
Conceput si dezvoltat in Centrul de Cercetare si Dezvoltare European de la Rüsselsheim, Germania, noul i40 reflecta evolutia conceptului de design Hyundai, incorporand cele mai recente elemente, precum grila hexagonala. Noul i40 se remarca prin alura supla si eleganta, fara a face insa vreun compromis in privinta confortului si capacitatii de incarcare. Designul farurilor frontale si al stopurilor confera modelului o identitate sofisticata.
Pentru performante superioare si eficienta, noul i40 este disponibil intr-o gama evoluata de patru motorizari pe benzina si diesel – toate Euro 6 – dezvoltand intre 115 si 166 CP. Propulsorul cu cele mai mari vanzari - Hyundai U-II de 1,7 litri diesel - a devenit mai puternic (141 CP) oferind un cuplu superior (340 Nm).
O noua transmisie cu dublu ambreiaj sporeste confortul la volan. Cutia DCT in sapte trepte ofera un raspuns prompt (ideala pentru drumurile din oras) sau posibilitatea schimbarii manuale, secvential, a vitezelor, prin schimbatorul de viteze sau padelele montate in spatele volanului.
In ceea ce priveste protectia mediului, noul i40, in versiunile wagon si sedan, integreaza: sistem Stop&Go (ISG), o structura aerodinamica a grilei frontale si un sistem de management al alternatorului (AMS).
Pentru a vira mai usor si a spori agilitatea, echipa de ingineri Hyundai a dezvoltat un sistem avansat de control al tractiunii in viraje (ATCC). ATCC imbunatateste tractiunea si manevrabilitatea, toti acesti parametri fiind optimizati pentru a se adapta caracteristicilor noului i40.
Cea mai populara versiune a modelului i40, wagon, este echipata cu sistemul ECS, de control electronic al amortizoarelor spate. Soferul are posibilitatea de a adapta setarile suspensiei prin intermediul selectarii modurilor de condus, pentru a se potrivi propriului stil. Prin alegerea unui anumit mod, sunt adaptate de asemenea si raspunsurile directiei si transmisiei.
Lista cuprinzatoare de echipamente de siguranta activa si pasiva prezente pe modelul i40 a fost imbogatita cu noi tehnologii. Sistemul pentru mentinerea benzii de rulare dobandeste roluri suplimentare - sistemul SHB (Smart High Beam) monitorizeaza traficul si inchide automat faza lunga in momentul in care detecteaza apropierea vehiculelor din fata. Acesta a echipat in premiera noul Hyundai Genesis.
Noul sistem de identificare a vitezei legale de rulare verifica semnalizarea rutiera si il alerteaza pe conducatorul auto in cazul depasirii acesteia prin intermediul noului ecran TFT.
i40 propune doua tipuri noi de sisteme audio. Sistemul audio standard reprezinta o evolutie a celui disponibil pe versiunea anterioara, care a beneficiat de imbunatatiri in ceea ce priveste tehnologia ecranului, care devine LCD Monochrome TFT. Optional este disponibil un sistem audio avansat, care propune un ecrat de 4,3 inch TFT, radio digital incorporat, precum si o camera pentru marsarier.
Cinci ani garantie fara limita de kilometri
Asemenea tuturor modelelor Hyundai, noul i40 beneficiaza de pachetul unic, disponibil doar in Europa, oferit de Hyundai, cinci ani garantie fara limita de kilometri. Acest program ofera clientilor garantie timp de cinci ani, fara limita de kilometri, precum si asistenta rutiera si verificari tehnice gratuite ale vehiculului timp de cinci ani.
Detalii tehnice
Motoare diesel
1,7 litri 115 CP | |
Tip | ‘U-II’, DOHC, 4 cilindri in linie, 16 valve |
Capacitate | 1685 cmc |
Alezaj x Cursa | 77,2 mm x 90 mm |
Rata de compresie | 15,7 |
Putere | 115 CP (85 kW) la 4000 rpm |
Cuplu | 280 Nm la 1250-2500 rpm |
1,7 litri 141 CP | |
Tip | ‘U-II’, DOHC, 4 cilindri in linie, 16 valve |
Capacitate | 1685 cmc |
Alezaj x Cursa | 77,2 mm x 90 mm |
Rata de compresie | 15,7 |
Putere | 141 CP (104 kW) la 4000 rpm |
Cuplu | 340 Nm la 1750-2500 rpm |
Motoare benzina
1,6 litri 135 CP | |
Tip | ‘Gamma’ GDI, 4 cilindri, cu sistem de distributie variabila duala |
Capacitate | 1591 cmc |
Alezaj x Cursa | 77,0 mm x 85,44 mm |
Rata de compresie | 11,0 |
Putere | 135 CP (99 kW) la 6300 rpm |
Cuplu | 164 Nm la 4850 rpm |
2,0 litri 165 CP | |
Tip | ‘Nu’ GDI, 4 cilindri, cu sistem de distributie variabila duala |
Capacitate | 1999 cmc |
Alezaj x Cursa | 81 mm x 97 mm |
Rata de compresie | 11,0 |
Putere | 165 CP (121 kW) la 6200 rpm |
Cuplu | 204 Nm la 4700 rpm |
Dimensiuni exterioare (mm)
Wagon | Sedan | |
Lungime | 4770 | 4740 |
Latime | 1815 (fara retrovizoare laterale) | |
Inaltime | 1470 | |
Ampatament | 2770 | |
Consola fata | 920 | 920 |
Consola spate | 1080 | 1050 |
Distanta roti fata | 1591 variaza in functie de jante si anvelope | |
Distanta roti spate | 1597 variaza in functie de jante si anvelope | |
Ground clearance | 140 |
Performante
Motorizare (Sedan) | Benzina | Diesel | ||||||||||||||
Gamma 1.6 | NU 2.0 GDI | NU 2.0 MPI | U2 1.7 (i nf.) | U2 1.7 (sup.) | ||||||||||||
Transmisie | MT | MT | AT | MT | AT | MT | MT | DCT | ||||||||
Viteza maxima (km/ h) | 197 | 212 | 208 | 204 | 200 | 192 | 203 | 203 |
Motorizare (Wagon) | Benzina | Diesel | ||||||||||||||
Gamma 1.6 | NU 2.0 GDI | NU 2.0 MPI | U2 1.7 (inf.) | U2 1.7 (sup.) | ||||||||||||
Transmisie | MT | MT | AT | MT | AT | MT | MT | DCT | ||||||||
Viteza maxima (km/ h) | 195 | 210 | 205 | 201 | 198 | 190 | 200 | 200 | ||||||||
0-100 km/ h (sec) | 11.6 | 9.9 | 10.8 | 10.6 | 11.1 | 12.6 | 10.5 | 11.0 | ||||||||
0-100 km/ h (sec) | 11.5 | 9.8 | 10.6 | 10.4 | 10.9 | 12.4 | 10.3 | 10.8 |