Hyundai Motor Group dezvolta, in premiera mondiala, tehnologia Smart Cruise Control bazata pe inteligenta artificiala

Hyundai Motor Group dezvolta, in premiera mondiala, tehnologia Smart Cruise Control bazata pe inteligenta artificiala

Hyundai Motor Group anunta dezvoltarea, in premiera mondiala, a unui sistem Smart Cruise Control bazat pe o tehnologie de invatare automata (SCC-ML), care memoreaza stilul de condus al conducatorului auto si il aplica ulterior, creand astfel o experienta personalizata pentru fiecare conducator auto in parte.

Tehnologia, o premiera in industrie, incorporeaza inteligenta artificiala (AI) in sistemele avansate de asistenta pentru conducatorul auto (Advanced Driver Assistance System - ADAS). Hyundai Motor Group are in plan implementarea acestor tehnologii pe viitoarele modele ale grupului.

Smart Cruise Control (SCC) este o tehnologie de baza pentru ADAS, care are ca scop mentinerea automata a distantei fata de vehiculul din fata, in timp ce se deplaseaza cu viteza selectata de conducatorul auto. SCC-ML combina inteligenta artificiala si tehnologia SCC intr-un sistem care invata comportamentul de condus al soferului. Cu ajutorul inteligentei artificiale, tehnologia Smart Cruise Control poate conduce autovehiculul autonom folosind in mod identic stilul manual de condus al conducatorului auto.

De exemplu, pentru a utiliza sistemul clasic Smart Cruise Control, conducatorul auto trebuie sa ajusteze manual distanta sau acceleratia fata de vehiculul din fata. Acelasi sofer poate accelera diferit in zonele de viteza mare/ medie/ mica, in functie de circumstante, dar nu exista un sistem care sa se adapteze perfect. De aceea, atunci cand este activata tehnologia Smart Cruise Control si vehiculul se comporta diferit fata de cum ar prefera, conducatorul auto simte diferenta, ceea ce a condus la o reticenta in utilizarea tehnologiei.

SCC-ML dezvoltat independent de Hyundai Motor Group functioneaza astfel: senzorii, camera frontala si radarul, acumuleaza in permanenta informatii pe care le transmit computerului central. Acesta extrage apoi detaliile relevante din informatiile colectate, pentru a identifica obiceiurile-sablon ale conducatorului auto. In acest proces se aplica o tehnologie de inteligenta artificiala cu un algoritm de invatare automata.

Modelul de condus poate fi impartit in trei segmente: distanta fata de vehiculele din fata, acceleratia (cat de repede accelereaza) si capacitatea de reactie la conditiile de drum. In plus, se iau in considerare conditiile de pe traseu si viteza. De exemplu, mentinerea unei distante mici fata de vehiculul din fata in timpul deplasarii lente, in oras, si pastrarea unei distante mai mari pe sectoarele rapide de drum. Luand in considerare aceste conditii variabile, SCC-ML analizeaza pentru a distinge peste 10.000 de sabloane, dezvoltand o tehnologie Smart Cruise Control flexibila, care se poate adapta oricarui tipar de condus.

Informatiile despre modul de condus sunt actualizate frecvent prin intermediul unor senzori, reflectand in permanenta ultimele manevre ale conducatorului auto. In plus, tehnologia SCC-ML este programata specific si nu poate invata si stoca manevre riscante, conducand astfel la o crestere a sigurantei rutiere.

In combinatie cu Highway Driving Assist, un sistem de asistenta la schimbarea automata a benzii de rulare, tehnologia SCC-ML poate atinge nivelul 2.5 in ceea ce priveste condusul autonom.


Debug: OFF