- Noile tehnologii din transmisia automata cu sase trepte si motor electric integrat vor duce la o imbunatatire substantiala a consumului de combustibil pe modelele hibrid
- Motorul de inalta performanta cu cilindree redusa 1.0 litri Kappa Turbo intruneste standardul Euro 6
Hyundai Motor Company a anuntat lansarea transmisiei automate in sase trepte cu motor integrat, cu ocazia conferintei internationale anuale a companiei pe tema sistemelor de propulsie, desfasurata la Namyang, in Coreea de Sud.
Noua transmisie automata in sase trepte, care integreaza motorul electric propulsor, va echipa viitoarele modele hibrid Hyundai, inclusiv noua Sonata.
Noutatea consta in incorporarea tuturor elementelor sistemului de propulsie hibrida in sistemul de transmisie automata, reducand astfel la minimum pierderile de energie si consumul de combustibil. Au fost integrate un nou grup propulsor si o noua pompa de ulei, convertizorul de cuplu fiind complet eliminat. Un amortizor de torsiune nou si un nou ambreiaj contribuie la transferul mai eficient al fluxului motor.
Cea mai importanta schimbare are loc la nivelul pompei de ulei. Noua transmisie va eficientiza consumul de combustibil, prin eliminarea pompei de ulei mecanice, care reprezenta cauza pierderilor hidraulice si utilizarea unei pompe de ulei electrice, care optimizeaza automat sistemul in functie de conditiile de drum.
Avand mai putine componente, noua cutie de viteze automata cantareste 130 kg – fiind mai usoara ca versiunea anterioara – si acelasi cuplu de 280 Nm (28,5 kg.m).
Noul motor 1.0-litru T-GDI
Prezentat pentru prima data in cadrul Salonului Auto de la Paris, noul Kappa de 1,0 litru T-GDI este un motor de inalta performanta cu cilindree redusa, care ar putea inlocui motoarele mai mari cu aspiratie naturala, oferind eficienta sporita si emisii scazute de CO2. Motorul de 998 cmc in trei cilindri este grefat pe cunoscutul Kappa 1,0 litri MPI, aducand diferite imbunatatiri si noi tehnologii, inclusiv injectia directa pe benzina si un turbocompresor mic, intr-o singura treapta.
Noul motor de 1,0 litri T-GDI poate genera pana la 120 CP si 172 Nm cuplu, urmand sa completeze gama de motorizari Hyundai incepand cu anul 2015.
Propulsorul este dotat cu o axa cu came de evacuare controlata electronic (CVVT) pentru a optimiza fluxul si a imbunatati cuplul la regim scazut si raspunsul la acceleratie. Unitatea este echipata cu injectoare GDI cu sase duze, presiune de injectie de 200 bar, asigurand o combustie curata si imbunatatind consumul de carburant si emisiile, pentru a respecta standardele Euro 6.
De asemenea, utilizeaza un nou concept de racire de tip "split" pentru a gestiona in mod eficient temperaturile diferite din chiulasa si bloc. Blocul motor este incalzit rapid pentru a se obtine o frecare redusa si o functionare mai eficienta, in timp ce chiulasa functioneaza la temperaturi scazute pentru optimizarea injectiei si combustiei. Pentru a pastra cat mai mic gabaritul motorului, galeria de evacuare a fost integrata in chiulasa si poate fi racita in mod mai eficient. Aceste eforturi au dus la incalzirea rapida a catalizatorului, cat si la reducerea emisiilor si a consumului de combustibil.