Hyundai Motor livreaza urmatoarea transa de vehicule ix35 Fuel Cell alimentate cu hidrogen, in Europa

Hyundai Motor livreaza urmatoarea transa de vehicule ix35 Fuel Cell alimentate cu hidrogen, in Europa
  • Sase vehicule ix35 Fuel Cell au fost livrate la Londra si doua la Rotterdam
  • Hyundai confirma angajamentul in dezvoltarea mobilitatii pe baza de hidrogen
  • ix35 Fuel Cell reprezinta primul vehicul cu pila de combustie pe baza de hidrogen produs in serie

Hyundai Motor a livrat opt unitati ix35 Fuel Cell suplimentare catre doua dintre cele mai frumoase orase din Europa. Continuand seria de vanzari a primului vehicul cu pila de combustie pe baza de hidrogen produs in serie, cateva companii din Londra si Rotterdam au intrat in posesia modelelor comandate.

Organizatii din Marea Britanie, printre care Transport for London, Air Product, Johnson Matthey si ITM Power, au achizitionat fiecare cate un model ix35 Fuel Cell pentru operatiuni in intreaga tara, in timp ce Rijkswaterstaat - autoritatea daneza care gestioneaza autostrazile și drumurile - dispune acum de doua unitati.

O noua statie de alimentare cu hidrogen va fi inaugurata oficial de Ministrul danez al Mediului, Wilma Mansveld, pentru a coincide cu livrarea celor doua vehicule cu emisii zero catre Rijkswaterstaat.

Allan Rushforth, Senior Vice President si COO Hyundai Motor Europe, a declarat: „Comenzile in crestere pentru modelul ix35 Fuel Cell denota importanta din ce in ce mai mare pe care o dobandesc vehiculele electrice in Europa. Consideram ca hidrogenul este combustibilul viitorului, oferind o autonomie ridicata si emisii zero. Utilizarea vehiculelor ix35 Fuel Cell de catre organizatii importante din regiune confirma rolul hidrogenului de combustibil alternativ viabil pentru viitor.”

Hyundai si-a concentrat atentia asupra cercetarii si dezvoltarii tehnologiilor fuel cell inca din anul 1998, ix35 devenind primul vehicul cu pila de combustie pe baza de hidrogen produs in serie, in ianuarie 2013.

In cadrul unui test independent, ix35 Fuel Cell a inregistrat recent cea mai lunga calatorie realizata cu un singur rezervor, parcurgand o distanta impresionanta de 700 km, cu o viteza medie de 100 km/ h. Testul a fost realizat de consultanti independenti pentru fundatia norvegiana non-profit pentru schimbarile climatice, Zero Emission Resource Organisation (‘ZERO’).

In Londra, trei vehicule au fost finantate prin initiativa europeana pentru promovarea vehiculelor cu hidrogen HyTEC, in timp ce unitatea livrata catre ITM reprezinta contributia Hyundai in cadrul angajamentului asumat fata de HyFIVE. Modelele ix35 Fuel Cell livrate in Rotterdam sunt finantate de Rijkswaterstaat.

La inceputul anului 2014, Hyundai anunta implicarea sa in proiectele HyFIVE si HyTEC, care fac parte din Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU), initiativa ce are ca scop dezvoltarea infrastructurii destinate vehiculelor cu hidrogen in Europa.

Modelul ix35 Fuel Cell elibereaza zero emisii de noxe, fiind echipat cu un motor electric de 100 kW (136 CP) care ii permite sa atinga o viteza maxima de 160 km/ h. Un rezervor dublu de hidrogen, plasat intre rotile din spate ale vehiculului, ii ofera o autonomie de pana la 594 km cu un singur rezervor.

Debug: ON