- Hyundai Motor prezinta doua sisteme de propulsie pentru eficienta consumului
- Masinile hibrid si bi-carburant reduc emisiile de CO2
- Vor fi expuse si cele doua varfuri de gama in ceea ce priveste tehnologia fuel cell: ix35 Fuel Cell si Intrado
Hyundai Motor a dezvaluit cele mai recente inovatii in ceea ce priveste sistemele de propulsie eficiente din punct de vedere al consumului, precum si modelele ix35 Fuel Cell si Intrado, in cadrul Salonului Auto de la Paris 2014
Compania a prezentat doua motoare noi, eficiente din punct de vedere al consumului, cu tehnologia "turbo gasoline direct injection" (T-GDI) – de 1,0 litru şi 1,4 litri – pentru a veni in intampinarea cererii in crestere pentru vehicule cu o capacitate cilindrica mai mica. De asemenea, Hyundai Motor a prezentat o versiune hibrid de 48 de volti a modelului i40 si un model i30 alimentat de gaz natural comprimat (GNC), confirmandu-si angajamentul de a reduce impactul autovehiculelor sale asupra mediului inconjurator.
Allan Rushforth, Senior Vice President si COO, Hyundai Motor Europe, a declarat: „Hyundai Motor isi ia angajamentul de a aduce consumatorilor europeni mobilitate durabila. Pe langa programul nostru de pionierat in domeniul tehnologiei fuel cell, vom continua sa dezvoltam tehnologii noi si combustibili alternativi pentru a reduce emisiile vehiculelor si a imbunatati experientele consumatorilor cu Hyundai.”
i40 48V Hibrid
Modelul i40 48V Hibrid reduce in mod semnificativ emisiile de CO2 si consumul de combustibil comparativ cu modelul standard produs. Cu un sistem de propulsie pe motorina de 1,7 litri, masina expusa este echipata cu o baterie de 48 de volti, crescandu-i puterea cu 15% si reducand emisiile de CO2 cu pana la 20%.
Utilizand un demaror actionat prin curea (BSG) – care inlocuieste alternatorul conventional – motorul poate reporni cu zgomot sau vibratii aproape inexistente. Modelul i40 48V Hibrid poate functiona in mod electric exclusiv la viteze mici ca si la viteza de croaziera. Bateria carbon se reincarca in timpul decelerarii si prin franare regenerativa, BSG functionand ca un generator. In timpul accelerarii, BSG sustine motorul cu cei 10 kw suplimentari pentru a reduce consumul de combustibil si emisiile de CO2.
In combinatie cu un turbopropulsor mai mare, performantele sistemului cresc la 155 CP si un cuplu motor de maximum 360 Nm.
Bateria carbon a fost aleasa datorita excelentului raport putere-cost, capacitatii de incarcare rapida si nivelului ridicat de durabilitate. Aceasta nu necesita un sistem activ de racire, drept urmare poate fi pastrata in compartimentul pentru roata de rezerva, neafectand spatiul alocat bagajelor. In plus, bateria carbon este aproape in intregime reciclabila la sfarsitul ciclului sau de viata.
Noua generatie i30 GNC (gaz natural comprimat)
Noua generatie i30 GNC reprezinta debutul noului model de 1,4 litri T-GDI al companiei, asociat cu o transmisie cu ambreiaj dublu in sapte trepte, precum si cea mai recenta implementare a programului de cercetare si dezvoltare GNC.
In cazul echiparii cu noua transmisie cu ambreiaj dublu in sapte trepte, motorul are emisii de CO2 scazute de 87 g/ km, o reducere semnificativa fata de modelul echivalent cu motor avand combustie interna (MCI) si respecta standardele stricte Euro 6 referitoare la emisii cu trei ani inainte de introducerea acestora din 2017. Functionand cu GNC, motorul dezvolta 117 CP si un cuplu motor maxim de 206 Nm de la 1.500 rpm la 3.500 rpm.
GNC este pastrat intr-un rezervor dreptunghiular in planseu, asigurand ca spatiul ramas este acelasi ca la modelul similar cu MCI. Captusit cu poliamida impermeabila la gaz (la interior) si protejat cu plastic armat cu fibra de sticla de inalta performanta (la exterior), noul sistem asigura o solutie de rezistenta ridicata, utilizand costuri scazute pentru depozitarea combustibilului si cantareste cu 50% mai putin decat rezervorul echivalent fabricat din otel.
Pana la 15 kg de gaz pot fi stocate în rezervor la presiune de 200 de bari. O noua supapa de presiune reduce presiunea gazului pana la un nivel operabil in doua etape, mai intai la 20 bari si apoi la 4 pana la 11 bari, catre motor. Centrala electrica bi-combustibil utilizeaza atat benzina, cat si gaz natural comprimat pe post de combustibil, cu flexibilitatea de a trece automat la benzina dupa epuizarea rezervelor de GNC.
Vehicule fuel cell - ix35 Fuel Cell si Intrado
Pe langa noile sisteme de propulsie, Hyundai va prezenta si cele mai recente vehicule din programul sau de pionierat in domeniul tehnologiei fuel cell, inclusiv primul vehicul din lume pe baza de hidrogen produs in serie, modelul ix35 Fuel Cell. Hyundai i-a demonstrat deja capacitatile reale cu un drum record de 700 de kilometri in Europa, livrand deja numeroase vehicule in Europa, inclusiv in Danemarca, Norvegia, Franta, Germania, Olanda, Suedia si Marea Britanie.
La standul Hyundai se afla si conceptul Hyundai Intrado, dupa lansarea sa in premiera mondiala la inceputul acestui an. Intrado simbolizeaza o noua directie pentru Hyundai si reprezinta o viziune a modului in care autovehiculele vor veni in intampinarea viitoarelor nevoi de mobilitate. Mult mai mult decat un exercitiu de design, Intrado demonstreaza viziunea Hyundai ca tehnologiile auto avansate si designul inteligent se pot imbina pentru a interactiona mai eficient cu pasagerii si conducatorul auto.