- Hyundai Motorsport a incheiat prima zi din Turul Corsicii cu un model i20 WRC in top trei
- Thierry Neuville se afla pe locul secund dupa primele patru probe speciale, iar Hayden Paddon si Dani Sordo ocupa pozitiile a sasea si, respectiv, a noua
- Echipa este inscrisa cu patru masini in Turul Corsicii, noua generatie i20 R5 fiind prezenta in premiera la startul unei etape din WRC
Hyundai Motorsport a inregistrat o zi cu rezultate bune pe primele speciale din Turul Corsicii – Raliul Frantei, etapa a zecea din Campionatul Mondial FIA (WRC).
Thierry Neuville a avut un ritm bun pe primele patru probe de vineri si ocupa locul secund in clasamentul general. Hayden Paddon se afla in lupta pentru un loc in top cinci, in timp ce Dani Sordo a incheiat ziua pe pozitia a noua. In prima zi, pilotii au avut de parcurs un total de 157 km, cu doua treceri pe speciala Acqua Doria – Albitreccia (49,72 km).
Neuville (#3 noua generatie i20 WRC) si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, au terminat doua speciale pe locul secund. Echipajul belgian se afla intr-o forma excelenta, similara cu cea care a dus la victoria din Sardinia si podiumul din Germania.
„In prima parte a zilei am inregistrat rezultate bune, chiar daca pe finalul primei probe au aparut mici probleme la sistemul de franare. Ne aflam pe locul al doilea dupa o evolutie constanta. Mai sunt cateva detalii care pot fi imbunatatite si sper sa continuam in acelasi ritm pana la final”,a declarat Neuville.
Paddon (#20 noua generatie i20 WRC) si John Kennard, copilotul sau, concureaza pentru obtinerea unui loc in top cinci.
„Am avut momente bune si stim ce putem schimba pentru a progresa. A trebuit sa ajustam putin dictarea dupa prima bucla. Obiectivul nostru este sa intram in top cinci”,a mentionat Paddon.
Sordo (#4 noua generatie i20 WRC) si Marc Martí, copilotul sau, doreau sa repete performanta din Germania, insa evenimentele de pe ultima proba i-au scos din lupta pentru un loc pe podium.
„Nu a fost un inceput bun si chiar daca nu am fost in forma pe prima proba, am crescut apoi ritmul si speram sa ne consolidam pozitia a treia, dar din pacate a trebuit sa ne oprim sa schimbam roata dupa o pana. Am pierdut doua minute si am retrogradat pana pe locul al noualea. Este un raliu lung si vom incerca sa recuperam pana la final”,a adaugat Sordo.
Pentru Hyundai Motorsport, Turul Corsicii reprezinta debutul noii generatii i20 R5 intr-o etapa din Campionatul Mondial.
„Este o etapa speciala cu noul model R5. Este un raliu dificil, insa, in acelasi timp, reprezinta si o serie de teste pentru noul autovehicul. Toate echipajele au avut momente bune, mai ales Thierry care se afla pe locul secund la general”,a declarat Michel Nandan, directorul echipei.
Sambata sunt programate alte patru probe speciale cu o lungime de 169 km. Ziua incepe cu speciala Orezza - La Porta - Valle di Rostino (53,72 km) urmata de proba Novella-Pietralba (30,80 km). Dupa parcul de service de la mijlocul zilei pilotii vor mai parcurge inca o data cele doua probe.
Rezultate Turul Corsicii dupa prima zi
1. S. Ogier/ J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 1:37:52.8
2. T. Neuville/ N. Gilsoul (Hyundai New Generation i20 WRC) +44.0
3. J.M Latvala/ M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +58.0
4. A. Mikkelsen/ A. Jaeger (Volkswagen Polo R WRC) +59.3
5. C. Breen/ S. Martin (Citroën DS3 WRC) +1:18.7
6. H. Paddon/ J. Kennard (Hyundai New Generation i20 WRC) +1:26.2
7. E. Camilli/ B. Veillas (Ford Fiesta RS WRC) +2:00.7
8. E. Evans/ C. Parry (Ford Fiesta R5) +2:36.3
9. D. Sordo/ M. Martí (Hyundai New Generation i20 WRC) +2:39.1
10. M. Østberg/ O. Floene (Ford Fiesta RS WRC) +2:41.9