Echipa Hyundai Motorsport va participa cu i20 N Rally1 in Campionatul Mondial de Raliuri FIA. Modelul a fost construit pentru a respecta noul regulament tehnic WRC, care prevede introducerea propulsoarelor hybrid. Reglementarile hybrid Rally1 vor intra in vigoare incepand cu Raliul Monte-Carlo - perioada 20 - 23 ianuarie 2022.
„Suntem incantati pentru ca facem parte din noua era hybrid WRC. Aceasta competitie aduce impreuna cele mai performante autovehicule - care incorporeaza tehnologii avansate, conduse de cele mai bune echipaje, pe cele mai grele etape din lume. Sezonul 2022 este proiectat pentru a atinge urmatorul nivel. Suntem increzatori ca putem obtine cel de-al treilea titlu mondial la constructori si ca putem sprijini echipajele sa castige titlurile la piloti”, a declarat Scott Noh - President of Hyundai Motorsport.
In cadrul campionatului 2022 vor participa echipajele Thierry Neuville/ Martijn Wydaeghe si Ott Tänak/ Martin Järveoja, care vor lupta pentru obtinerea unui loc pe podium.
Neuville detine 15 victorii in WRC, acesta fiind cel de-al noualea an in cadrul echipei Hyundai Motorsport. In primul sezon alaturi de copilotul Wydaeghe, perechea a stabilit rapid un parteneriat puternic si a obtinut doua victorii si un total de sapte podiumuri. Pe de alta parte, estonieii echipei din Alzenau vor fi singurii campioni mondiali care vor concura in toate etapele sezonului 2022. Echipajul a avut performante remarcabile in primii doi ani cu echipa, obtinand doua victorii si opt podiumuri in perioada 2020 - 2021.
Cel de-al treilea model i20 N Rally1 va fi pilotat de catre Oliver Solberg, suedezul care a a avut un ritm bun in rundele selectate din sezonul trecut, alaturi de Dani Sordo. Solberg va concura alaturi de Elliott Edmondson, in timp ce Sordo va debuta in cel de-al noualea sezon ca pilot Hyundai Motorsport alaturi de Cándido Carrera.
„Ne bucuram pentru ca echipajele noastre sunt pregatite sa abordeze unul dintre cele mai eclectice calendare din ultimii ani. Speram ca alaturi de Thierry, Ott, Oliver si Dani vom obtine rezultatele pentru care am muncit atat de mult. Asteptam cu nerabdare noile etape din Noua Zeelanda si Japonia. Exista multe intrigi si necunoscute pentru sezonul 2022, insa toate acestea vor contribui la cresterea interesului fanilor sporturilor cu motor din intreaga lume pentru WRC”, a mentionat Pablo Marcos - Hyundai Motorsport Team Manager.
Odata cu debutul noului an, campionatul intra intr-o noua etapa prin introducerea tehnologiei hybrid. Noile reglementari Rally1 au fost stabilite pentru a consolida angajamentul WRC fata de un viitor durabil. Calendarul acetui an include 13 etape, printre care si Raliul Noua Zeelanda si Raliul Japoniei, care urmeaza sa isi faca debutul in acest an.
Hyundai i20 N Rally1 este rezultatul noilor reglementari (modelul combina un motor termic de 1,6 l cu o unitate plug-in hybrid), dar si a experientei acumulate de catre echipa de-a lungul celor opt sezoane competitive in WRC.
„Am salutat noua provocare - era WRC hybrid. Promite sa fie un pas spre necunoscut pentru fiecare echipa, dar suntem increzatori ca i20 N Rally1 este un model puternic. Obiectivul principal a fost de a combina motorul cu ardere interna si unitatea plug-in hybrid, astfel incat toate componentele sa lucreze armonios in cadrul sasiului. Am efectuat probe cu masina in diferite scenarii, pe diverse terenuri, pentru a acumula cat mai multe date in timp real. Testul nostru de simulare din octombrie a reusit sa contribuie la optimizarea i20 N Rally1 inainte de debutul competitiv. Nivelul de performanta al masinii va fi cunoscut cu adevarat abia cand vom ajunge la etapele de raliu”, a declarat Julien Moncet - Hyundai Motorsport Deputy Team Director.
„Imi plac provocarile, asa ca aceasta este partea cea mai interesanta a reglementarilor hybrid. Tinta noastra ramane neschimbata fata de sezoanele precedente. Ca echipa, dorim sa luptam din nou pentru titlul mondial la constructori, insa titlul la piloti este intotdeauna una dintre tintele mele personale. In aceasta noua era, toata lumea va dori sa demonstreze performanta, precum si fiabilitatea, care va fi cruciala in acest an. In cadrul fiecarui test realizat la volanul i20 N Rally1 ne-am simtit confortabil, dar debutul sezonului este o perioada de invatare pentru toate echipajele. Cred ca va fi un sezon interesant, dar probabil cu multe provocari pentru toti”, a mentionat Thierry Neuville.
„Tinta pentru acest sezon: sa castigam. Urmeaza o mare provocare, dar astept cu nerabdare acest nou inceput. Toata echipa a muncit din greu; odata cu schimbarea reglementarilor, nu a fost prea mult timp pentru relaxare. Va fi mult de invatat, dar ne dorim sa castigam un alt campionat si ne vom lupta pentru asta in acest an. Sunt pregatit.”, a declarat Ott Tänak.
„Este un vis devenit realitate pentru mine. Sunt foarte incantat; este pur si simplu fantastic sa incepi acest nou sezon. Ma ajuta sa stiu ca masinile sunt noi pentru toti. Ma simt destul de pregatit si increzator, dar este doar o oportunitate grozava de a patrunde in aceasta noua era inca de la debut. Masinile sunt minunate si rapide. Cu siguranta ma simt bine la volanul i20 N Rally1 si este destul de placut cu acel plus de putere. Obiectivul meu este sa am un an consistent. Este o curba de invatare. Sunt inca foarte tanar, asa ca este bine pentru mine sa lucrez cu ceilalti piloti care au o experienta bogata. Ma simt pregatit sa fac un pas inainte”, a mentionat Oliver Solberg.
„Pentru mine va fi un an foarte special datorita noii ere hybrid. Exista multe elemente noi de luat in considerare, asa ca va fi o mare provocare pentru toti. Pe parcursul testelor am observat ca masinile sunt foarte performante si rapide. Fanii pot descoperi accesand materialele video realizate in cadrul sesiunilor de testare si sunetul masinii, care este uimitor. Sunt deosebit de incantat pentru ca impart cea de-a treia masina cu Oliver si pentru ca lucrez cu cei din echipa. Ei sunt ca o familie pentru mine si imi doresc sa depun toate eforturile pentru a obtine cele mai bune rezultate posibile”, a precizat Dani Sordo.