Hyundai Motorsport este pregatit pentru Raliul Marii Britanii, ultima etapa din Campionatul Mondial FIA (WRC), obiectivul fiind de a incheia sezonul pe locul secund in clasamentul constructorilor.
Pentru a patra oara in acest sezon, Hyundai Motorsport va avea patru modele Hyundai i20 WRC la start. Echipa a facut si unele modificari in ceea ce priveste pilotii nominalizati sa puncteze la constructori, pentru a-si atinge obiectivele, dar si pentru a pregati sezonul 2016.
Dani Sordo, care a incheiat pe podium in Spania, va fi liderul echipei Hyundai Shell World Rally, pilotand masina cu numarul 7, si va fi coechipier cu Hayden Paddon, care va concura cu numarul 8. Thierry Neuville va pilota masina cu numarul 20, in culorile Hyundai Mobis World Rally si va puncta pentru Hyundai Motorsport N. Pilotul belgian va face echipa cu Kevin Abbring care va pilota masina cu numarul 10.
Raliul Marii Britanii incheie cel de-al doilea sezon al echipei Hyundai Motorsport in WRC. Aceasta competitie este una plina de istorie, prima editie fiind organizata in 1932.
Ultima etapa a sezonului este recunoscuta pentru virajele rapide, pentru drumurile forestiere foarte inguste, dar si pentru conditiile meteo imprevizibile, care pot varia de la noroi si ploaie, la zapada, gheata si ceata. Echipele vor adopta setari speciale pentru a face fata conditiilor din acest raliu.
„Suntem inaintea ultimei etape din calendar si ne aflam in lupta pentru locul secund in clasamentul constructorilor. Cu siguranta va fi un raliu interesant. Am facut cateva modificari in echipa, Dani si Hayden fiind pilotii nominalizati sa puncteze la constructori. Vom avea patru masini la start, Kevin fiind din nou alaturi de noi. Raliul Marii Britanii este o etapa dificila in care vremea va putea decide totul. Vor fi cateva zile lungi pentru toata lumea. Vom face tot posibilul pentru a recastiga pozitia secunda. Stim ca nu va fi usor, dar am venit aici sa concuram”,a declarat Michel Nandan, directorul echipei.
Sordo (#7 Hyundai i20 WRC) vine in Marea Britanie dupa un podium in Spania si vrea sa obtina si aici cat mai multe puncte pentru echipa.
„Am avut un rezultat foarte bun in Spania si sper sa incheiem sezonul in acelasi fel. Este un raliu foarte dificil, cu probe noroioase, foarte alunecoase si multa ploaie. Este ultima etapa si trebuie sa fim foarte atenti. Cel mai important este sa obtin cat mai multe puncte pentru echipa. Sunt increzator ca pot face asta, daca voi gasi un ritm bun inca de la inceput”,a mentionat Dani Sordo.
Paddon (#8 Hyundai i20 WRC) va ajuta echipa in incercarea de a urca pe locul secund in clasament, fiind nominalizat sa puncteze pentru Hyundai Shell World Rally Team. Neozeelandezul a avut o serie de clasari in top cinci la ultimele etape si este pregatit sa contribuie la atingerea obiectivului echipei.
„Raliul Marii Britanii imi este familiar, pentru ca am foarte multa experienta aici. Am concurat aici pentru prima oara in WRC, in afara etapei din Noua Zeelanda, si am obtinut si rezultate bune. Desigur, acum cand trebuie sa ajutam echipa vom face tot posibilul sa obtinem o pozitie buna in clasament si sa acumulam cat mai multe puncte. Mi-am propus sa incheiem in top cinci si aceasta etapa”, a adugat Hayden Paddon.
Neuville (#20 Hyundai i20 WRC) va concura aici in culorile echipei Hyundai Mobis World Rally.
„Ultima etapa va fi importanta pentru noi si voi incerca sa revin la forma de la inceputul sezonului. Avem posibilitatea de a merge fara niciun fel de presiune si cred ca acest lucru ma va ajuta. Voi pilota pe ploaie, ceata si probele vor fi foarte alunecoase, mai ales la cea de-a doua trecere pe fiecare dintre ele. Echipa se lupta pentru locul secund in clasamentul constructorilor si sper sa ne atingem obiectivul”,a declarat Thierry Neuville.
Pentru Abbring (#10 Hyundai i20 WRC), aceasta este ultima etapa din program alaturi de Hyundai Motorsport in 2015. Kevin a avut o evolutie buna si cu siguranta si-a propus sa incheie sezonul cu un rezultat cat mai bun.
„Abia astept sa concurez in acest sfarsit de saptamana la una dintre cele mai spectaculoase etape din calendar. Conditiile vor fi extrem de dificile, dar acesta este modul perfect de a incheia un sezon. Provocarea alaturi de Hyundai Motorsport a fost incredibila si am invatat foarte multe la fiecare raliu. Voi utiliza experienta acumulata pentru a incheia sezonul cu un rezultat bun. Am castigat aceasta etapa in 2011, la clasa S2000, si este un raliu special pentru Seb Marshall, copilotul meu, care concureaza pe teren propriu”,a adaugat si Kevin Abbring.
In Raliul Marii Britanii sunt incluse 19 probe speciale cu o lungime de 312,16 km. Startul festiv de astazi a fost programat in Llandudno, vineri fiind planificate, printre altele, celebrele speciale Sweet Lamb (2,9 km) sau Hafren, cea mai lunga proba a raliului (32,14 km).
Sambata este ziua cea mai lunga cu 142,28 km de proba speciala, cate doua treceri pe Gartheiniog (11.34 km), Dyfi (25.86 km), Chirk Castle (2.06 km), Dyfnant (19.02 km) si proba de noapte Aberhirnant (13.87 km). Duminica sunt programate specialele Great Orme (4.74 km) si doua treceri pe Brenig (10.50 km), ultima fiind si Power Stage, proba pe care cei mai rapizi trei piloti primesc puncte suplimentare.
Informatii despre echipajele Hyundai Motorsport:
Hyundai i20 WRC #7 | ||
Dani Sordo | Marc Martí | |
Data nasterii | 2 mai 1983 | 1 octombrie 1966 |
Debutul in WRC | 2003, Raliul Spaniei | 1992, Raliul Spaniei |
Starturi in WRC | 127 | 162 |
Podiumuri in WRC | 38 | 44 |
Victorii in WRC | 1 | 3 |
Starturi in Raliul Marii Britanii | 7 | 9 |
Palmares in Raliul Marii Britanii | 2006, locul 7, 2007: locul 5, 2008: locul 3, 2009: locul 3, 2010: locul 5, 2011: locul 19, 2013: locul 7 | 1997: abandon, 1999: locul 16, 2003: abandon, 2004: locul 4, 2006: locul 7, 2007: locul 5, 2008: locul 3, 2009: locul 3 |
Hyundai i20 WRC #8 |
|
|
| Hayden Paddon | John Kennard |
Data nasterii | 20 aprilie1987 | 11 februarie 1959 |
Debutul in WRC | 2007, Raliul Noii Zeelande | 1985, Raliul Finlandei |
Starturi in WRC | 46 | 54 |
Podiumuri in WRC | 1 | 2 |
Victorii in WRC | - | - |
Starturi in Raliul Marii Britanii | 5 | 7 |
Palmares in Raliul Marii Britanii | 2007: abandon, 2010: locul 19 (locul 3 PWRC), 2011: locul 13 (locul 2 clasa 2), 2012: locul 26 (locul 7 SWRC), 2014: locul 10 | 1985: OTL, 1998: locul 24 (locul 5 clasa N4) 2007: abandon, 2010: locul 19 (locul 3 PWRC), 2011: locul 13 (locul 2 clasa 2), 2012: locul 26 (locul 7 SWRC), 2014: locul 10 |
Hyundai i20 WRC #20 |
|
|
| Thierry Neuville | Nicolas Gilsoul |
Data nasterii | 16 iunie 1988 | 5 februarie 1982 |
Debutul in WRC | 2009, Raliul Spaniei | 2007, Raliul Monte-Carlo |
Starturi in WRC | 58 | 53 |
Podiumuri in WRC | 12 | 12 |
Victorii in WRC | 1 | 1 |
Starturi in Raliul Marii Britanii | 3 | 3 |
Palmares in Raliul Marii Britanii | 2012: locul 7, 2013: locul 3, 2014: locul 4 | 2012: locul 7, 2013: locul 3, 2014: locul 4 |
Hyundai i20 WRC #10 |
|
|
| Kevin Abbring | Sebastian Marshall |
Data nasterii | 20 ianuarie 1989 | 29 mai 1988 |
Debutul in WRC | 2007, Raliul Germaniei | 2008, Raliul Germaniei |
Starturi in WRC | 28 | 26 |
Podiumuri in WRC | - | - |
Victorii in WRC | - | - |
Starturi in Raliul Marii Britanii | 2 | 5 |
Palmares in Raliul Marii Britanii | 2011: locul 12 (locul 1 clasa 2), 2012: locul 25 (locul 10 clasa 2) | 2010: locul 34 (locul 1 clasa A6), 2011: locul 5 WRC Academy, 2012: locul 20 (locul 3 clasa 5), 2013: locul 23 (locul 4 clasa 5), 2014: locul 32 (locul 4 JWRC) |