- Hyundai Motorsport a avut un debut bun de sezon in Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) si a incheiat Raliul Monte-Carlo cu un echipaj pe podium;
- Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe, copilotul sau, au castigat doua probe speciale si s-au clasat pe pozitia a treia in clasamentul general;
- Echipajele Dani Sordo/ Cándido Carrera si Esapekka Lappi/ Janne Ferm s-au clasat pe locul al saptelea, respectiv al optulea si au acumulat informatii importante pentru etapele care urmeaza.
Hyundai Motorsport a incheiat Raliul Monte-Carlo, prima etapa a sezonului 2023 din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), cu toate cele trei echipaje in top 8, Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe, copilotul sau, reusind sa castige doua probe speciale si sa se claseze pe pozitia a treia. Echipajele Dani Sordo/ Cándido Carrera si Esapekka Lappi/ Janne Ferm s-au clasat pe locul al saptelea, respectiv al optulea si au acumulat informatii importante pentru etapele care urmeaza.
Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe au fost implicati in lupta pentru un loc pe podium inca din prima zi a raliului. Dupa o evolutie constanta pana pe ultimele probe, echipajul belgian a reusit sa incheie Raliul Monte-Carlo pe podium, acesta fiind un rezultat mult mai bun, comparativ cu debutul din sezonul trecut.
Thierry Neuville, la volanul modelului Hyundai i20 N Rally1 Hybrid, a incheiat ultima proba speciala, Power Stage, cu al patrulea timp si a obtinut inca doua puncte suplimentare.
„Am dat tot ce am putut in acest weekend. Sigur, mi-ar fi placut sa ma pot lupta pentru victorie, dar este un inceput bun de sezon, daca este sa comparam rezultatul cu cel de anul trecut. Nu trebuie sa ne ingrijoram prea tare dupa aceasta etapa, pentru ca este clar ca avem o masina competitiva. Aici, din cauza setarilor, am avut un grad mai mare de uzura al pneurilor si nu puteam sa riscam ma mult. Am facut un raliu inteligent si am ajuns la sosire, pe podium. In Suedia vor fi conditii complet diferite si acolo sigur vom avea o sansa mai buna”,a declarat Thierry Neuville.
Dani Sordo si Cándido Carrera, copilotul sau, si-au imbunatatit permanent ritmul si au incercat sa-si adapteze stilul de pilotaj la setarile masinii. Dupa cele 18 probe speciale, echipajul spaniol s-a clasat pe locul al saptelea.
„Sincer, ma asteptam la o performanta mai buna in acest weekend. Stiu ca echipa a facut tot posibilul pentru a avea o masina competitiva, dar au fost mici probleme care m-au scos din ritm. In ultima zi am gasit cele mai bune setari si lucrurile s-au desfasurat mult mai bine, ceea ce este incurajator pentru etapele care urmeaza”,a mentionat Dani Sordo.
Pentru Esapekka Lappi si Janne Ferm, copilotul sau, acesta a fost primul raliu la volanul modelului Hyundai i20 N Rally1 Hybrid si cei doi au reusit sa acumuleze informatii utile, care sa-i ajute sa gaseasca setarile ideale pentru stilul de pilotaj al finlandezului.
„Am parcurs kilometri importanti si am facut progrese in fiecare zi. Pe asfalt, trebuie sa mergi inteligent daca vrei sa ai timpi buni pe probe. Trebuie sa simti masina pentru a putea fi mai rapid. Am inteles ca nu avem ritmul necesar pentru a tine pasul cu ceilalti asa ca am abordat totul pas cu pas si, cu siguranta, acum suntem mult mai pregatiti pentru Raliul Croatiei, urmatoarea etapa pe asfalt. Mai sunt mici detalii la care tebuie sa lucram si, cu siguranta, experienta de aici se va vedea in raliurile urmatoare”,a adaugat Esapekka Lappi.
Chiar daca nu a fost zapada pe probele speciale, Raliul Monte-Carlo a fost o etapa complexa in care alegerea pneurilor a facut diferenta. Echipa Hyundai Motorsport s-a clasat cu toate cele trei echipaje in puncte si a pus bazele unui sezon in care se va lupta din nou pentru titlurile mondiale.
„O clasare pe podium este un inceput bun, dar nu trebuie sa uitam ca noi vrem sa castigam titlurile mondiale, asa ca, este clar ca mai avem lucruri pe care trebuie sa le imbunatatim. Am fost pe podium, dar am fost la 45 s de victorie, iar acum trebuie sa intelegem ce ne-a lipsit si sa revenim mai puternici. Pe finalul raliului am avut o abordare mai agresiva in ceea ce priveste setarile, si consider ca trebuia sa facem asta imediat dupa prima zi. Thierry a avut un weekend bun, iar Dani si Esapekka au obtinut informatii utile pentru urmatoarele raliuri pe asfalt”,a declarat Cyril Abiteboul, directorul Hyundai Motorsport.
Raliul Suediei este urmatoarea etapa din Campionatul Mondial de Raliuri, care se va desfasura in perioada 9 – 12 februarie. In etapa pe zapada, Hyundai Motorsport va lua startul cu trei echipaje: Thierry Neuville/ Martijn Wydaeghe, Esapekka Lappi/ Janne Ferm si Craig Breen/ James Fulton.
Clasament Raliul Monte-Carlo 2023
1 | S. Ogier | V. Landais | Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid | 3:12:02.0 |
2 | K. Rovanperä | J. Halttunen | Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid | +18.8 |
3 | T. Neuville | M. Wydaeghe | Hyundai i20 N Rally1 Hybrid | +44.6 |
4 | E. Evans | S. Martin | Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid | +1:12.4 |
5 | O. Tänak | M. Järveoja | Ford Puma Rally1 Hybrid | +2:34.9 |
6 | T. Katsuta | A. Johnston | Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid | +3:32.6 |
7 | D. Sordo | C. Carrera | Hyundai i20 N Rally1 Hybrid | +3:47.5 |
8 | E. Lappi | J. Ferm | Hyundai i20 N Rally1 Hybrid | +3:51.3 |
9 | N. Gryazin | K. Aleksandrov | Škoda Fabia RS | +10:03.4 |
10 | Y. Rossel | A. Dunand | Citroën C3 Rally2 | +10:07.9 |
Clasament general constructori (dupa Raliul Monte-Carlo):
1 | Toyota Gazoo Racing World Rally Team | 51 puncte |
2 | Hyundai Shell Mobis World Rally Team | 27 p |
3 | M-Sport Ford World Rally Team | 16 p |
Clasament general piloti (dupa Raliul Monte-Carlo):
1 | S. Ogier | 26 puncte |
2 | K. Rovanperä | 23 p |
3 | T. Neuville | 17 p |
4 | E. Evans | 15 p |
5 | O. Tänak | 14 p |
6 | T. Katsuta | 8 p |
7 | D. Sordo | 6 p |
8 | E. Lappi | 4 p |