- Dani Sordo a incheiat ziua pe locul al cincilea, la 14 secunde in spatele ocupantului pozitiei a patra
- Hayden Paddon este pe locul al saselea, iar Thierry Neuville a abandonat, dupa ce a castigat primele doua probe speciale de sambata
Echipa Hyundai Motorsport se lupta in continuare pentru locul secund in clasamentul constructorilor din Campionatul Mondial de Raliuri, dupa penultima zi in Raliul Marii Britanii, ultima etapa din acest sezon in WRC.
Dupa aproape 140 km impartiti in noua probe speciale si 12 ore de ploaie torentiala, pilotii echipei Hyundai Shell World Rally, Dani Sordo si Hayden Paddon, se afla pe pozitiile cinci si sase in clasamentul general al Raliului Marii Britanii. Thierry Neuville, care a concurat pentru echipa Hyundai Mobis World Rally, a castigat doua probe speciale, dar a fost nevoit sa abandoneze dupa ce s-a rasturnat pe PS11.
Dani Sordo (#7 Hyundai i20 WRC) este cel mai bine clasat pilot Hyundai Motorsport, ajungand pana pe pozitia a patra in clasament dupa PS9 (Gartheiniog 2). O problema minora la transmisie a dus insa la oprirea motorului si la o coliziune cu un banc de pamant pe speciala a 10-a (Dyfi 2), Dani Sordo si Marc Martí, copilotul sau, pierzand astfel doua pozitii. Dupa o evolutie buna pe probele de dupa amiaza, Dani Sordo a incheiat ziua pe locul al cincilea, la 14 secunde de pilotul aflat pe pozitia a patra.
„Probele de dimineata au fost dificile. Am pierdut ceva timp pe speciala a 10-a. Am mers mai prudent pe probele de noapte, ultimele doua de sambata, pentru ca vizibilitatea nu era foarte buna. Duminica mai sunt programate inca patru probe speciale si vom ataca pana la final”,a declarat Dani Sordo.
Si Hayden Paddon (#8 Hyundai i20 WRC) a avut un ritm constant, in ciuda conditiilor dificile. Pilotul neozeelandez, alaturi de copilotul sau, John Kennard, s-a simtit mult mai confortabil la cea de-a doua trecere pe probele de sambata, cand aderenta a fost mai buna. Echipajul Hyundai Motorsport a incheiat ziua pe locul al saselea in clasamentul general si va incerca sa acumuleze cat mai multe puncte.
„A fost o zi foarte dificila. Cel mai bun moment a fost pe speciala a noua cand am avut al treilea timp, la doar o secunda de invingator. Vom continua sa luptam pana la final”,a mentionat Hayden Paddon.
Neuville (#20 Hyundai i20 WRC) a avut un inceput de zi excelent. Belgianul a castigat primele doua probe (PS7 Gartheiniog 1 si PS8 Dyfi 1), dupa care a fost insa nevoit sa abandoneze. Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, s-au rasturnat pe PS11 Dyfnant 1 si nu au mai putut continua raliul.
„Sambata am avut un inceput foarte bun. Mi-am intrat in ritm, iar masina s-a comportat excelent. A fost un sezon din care putem invata din experientele diverse, iar acum ne putem concentra exclusiv pe anul 2016”,a adaugat Thierry Neuville.
Dupa un sezon lung si o lupta disputata pentru locul secund la constructori, echipa Hyundai Motorsport nu renunta si va ataca la maximum pe ultimele patru probe ale Raliului Marii Britanii.
„A fost o zi plina de provocari pentru toata lumea. Dani si Hayden au avut o evolutie constanta in conditii extrem de dificile, iar Thierry ne-a demonstrat cat poate fi de rapid. Mici probleme ne-au impiedicat sa progresam cum ne-am fi dorit, dar asa este in raliuri. Pozitiile din clasament nu ne permit sa ne atingem obiectivul, dar vom ataca pana pe ultima proba. Faptul ca ne-am luptat pana in etapa finala pentru locul secund reprezinta un rezultat excelent pentru echipa noastra”,a declarat Michel Nandan, directorul echipei.
Duminica mai sunt programate inca patru probe speciale: doua treceri pe speciala Brenig (10,64 km), a doua fiind si Power Stage, si cate o trecere pe probele Alwen si Great Orme.
Raliul Marii Britanii - clasament general dupa ziua a doua:
1. S. Ogier/ J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 2:40:25.2
2. K. Meeke/ P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +35.7
3. A. Mikkelsen/ O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +1:00.4
4. O. Tanak/ R. Molder (Ford Fiesta RS WRC) +2:41.1
5. D. Sordo/ M. Martí (Hyundai i20 WRC) +2:55.8
6. H. Paddon/ J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +3:13.9
7. E. Evans/ D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +3:18.3
8. M. Østberg/ J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +4:21.9
9. S. Lefebvre/ S. Prévot (Citroën DS3 WRC) +5:32.6
10. R. Kubica/ M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) +6:31.8