Hyundai i30 Fastback, cel mai nou membru al gamei i30, va fi disponibil in Europa incepand cu anul viitor.
„Hyundai este primul producator auto de volum care patrunde in segmentul compact cu un coupe in cinci usi”, a declarat Thomas Bürkle, Chief Designer al Hyundai Design Center Europe.„Pentru proiectarea i30 Fastback au fost imbinate proportiile modelelor din gama i30 - redusa dimensiunea grilei tip cascada si coborata linia plafonului, silueta eleganta fiind evidentiata de spoilerul spate cu forma arcuita. Echipa noastra a obtinut un design pur, care combina caracteristicile unui autovehicul sport cu cele ale unui sedan.”
Performantele gamei i30 au fost riguros testate in cadrul Centrului European Hyundai, pe faimosul circuit Nürburgring. i30 Fastback dezvaluie cateva diferente semnificative in comparatie cu celelalte versiuni de caroserie din gama. Sasiul a fost coborat cu 5 mm fata de varianta in cinci usi, iar rigiditatea suspensiei a crescut cu 15%. Aceste caracteristici ofera o experienta la volan mai agila, mentinand insa acelasi nivel de confort.
Modelul dispune de asistenta la coliziune frontala (FCA), sistem de avertizare a conducatorului auto (DAW), sistem de asistenta pentru faza lunga (HBA), precum si de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LKA). FCA opereaza in trei etape, utilizand informatiile transmise de senzorii radar si de camera frontala. Initial, conducatorul auto este avertizat vizual si acustic, fiind aplicata automat o forta de franare a carei intensitate creste treptat, pentru a evita riscul unui accident sau pentru reducerea daunelor atunci cand coliziunea este inevitabila. In plus, sistemul poate fi echipat optional cu functia de detectare a pietonilor, care utilizeaza un senzor frontal pentru a evita sau micsora consecintele unui impact cu un pieton.
DAW permite monitorizarea constanta a stilului de condus, cu scopul de a detecta orice deviatie a directiei sau semne de oboseala, prevenind conducatorul auto printr-un semnal sonor si un mesaj vizual, afisat pe instrumentarul de bord.
Pilotul automat cu Stop & Go (SCC) contribuie la mentinerea vitezei si distantei constante fata de autovehiculul din fata, actionand automat acceleratia sau frana. In cazul in care traficul este blocat, sistemul Stop & Go aplica o forta de franare pentru oprirea autovehiculului, accelerand in momentul in care se creeaza spatiu.
Colturile laterale ale vehiculului sunt monitorizate de sistemul BCW, care, in cazul in care detecteaza un alt autovehicul, emite un semnal de alerta afisat in retrovizoarele exterioare.
Sistemul de avertizare in cazul unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCW) detecteaza vehiculele aflate in spate, atunci cand autovehiculul este manevrat pentru iesirea din spatii de parcare cu vizibilitate redusa, avertizand conducatorul auto prin semnale sonore si vizuale.
Asistenta la mentinerea benzii de rulare (LKA) alerteaza conducatorul auto in cazul schimbarii benzii de rulare fara actionarea semnalizatoarelor, la peste 60 km/ h. LKA avertizeaza vizual si sonor, corectand proactiv pozitia volanului, pentru a mentine autovehiculul pe mijlocul benzii de rulare.
Semnele de circulatie sunt recunoscute imediat de catre functia inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLW), care afiseaza informatiile atat pe ecranul sistemului de navigatie, cat si pe instrumentarul de bord.
Pentru mai multa siguranta, functia HBA permite dezactivarea in mod automat a fazei lungi in momentul in care este detectat un autovehicul din directia opusa.
i30 Fastback poate fi echipat optional cu un ecran tactil de 8 inchi asociat sistemului de navigatie, care integreaza functii avansate de conectivitate precum Apple CarPlay si Android Auto. Cele doua sisteme permit utilizatorilor conectarea dispozitivelor de tip smartphone. Navigatia este disponibila cu un abonament gratuit de sapte ani la serviciile Live, care ofera informatii actualizate despre vreme, trafic, camerele radar, precum si detalii despre punctele de interes. Mai mult, modelul dispune de un incarcator wireless cu interfata standard Qi, pentru telefoanele smartphone care integreaza aceasta optiune.
Gama de motorizari include doua propulsoare turbo pe benzina cu cilindree redusa, nou lansate pe gama i30 – motorul de 1,4 T-GDi in patru cilindri care dezvolta 140 CP si cel de 1,0 T-GDi in trei cilindri si 120 CP (consum estimat pentru gama Hyundai i30: regim combinat 5.5 – 5.0 l/ 100 km, nivel emisii CO2: 125 – 115 g/ km*). Propulsorul 1,4 T-GDi este asociat unei transmisii manuale in sase trepte sau unei cutii cu dublu ambreiaj in sapte rapoarte, in timp ce motorul 1,0 T-GDi unei transmisii manuale in sase trepte. Ambele versiuni dispun in echiparea standard de sistemul Stop & Go (ISG).
Gama va fi ulterior extinsa cu un motor recent dezvoltat de Hyundai - diesel de 1,6 litri in patru cilindri, in doua variante: 110 CP si 136 CP, ambele disponibile cu o cutie manuala in sase trepte sau cu o cutie cu dublu ambreiaj in sapte rapoarte.
*Detaliile tehnice sunt informative si nu au fost inca omologate, putand fi supuse unor modificari.
Specificatii tehnice
Propulsoare pe benzina
1.0 T-GDi 120 CP | |
Tip | KAPPA 1.0 T-GDi, 12-valve, DOHC D-CVVT |
Capacitate | 998 cmc |
Alezaj x cursa | 71.0 mm x 84.0 mm |
Raport de compresie | 10.0 |
Putere | 120 CP (88.3 kW) la 6.000 rpm |
Cuplu | 171.1 Nm la 1.500 ~ 4.000 rpm |
Viteza maxima (km/ h) | 188 |
0 - 100 km/ h (secunde) | 11.5 |
Emisii medii de CO2 (g/ km)* | 120 |
1.4 T-GDi 140 CP | |
Tip | KAPPA 1.4 T-GDi, 16-valve, DOHC D-CVVT |
Capacitate | 1.353 cmc |
Alezaj x cursa | 71.6 mm x 84.0 mm |
Raport de compresie | 10.0 |
Putere | 140 CP (103 kW) la 6.000 rpm |
Cuplu | 242 Nm la 1.500 rpm |
Viteza maxima (km/ h) | 208 cu 6MT/ 203 cu 7DCT |
0 - 100 km/ h (secunde) | 9.2 cu 6MT/ 9.5 cu 7DCT |
Emisii medii de CO2 (g/ km)* | 129 - 125 |
Transmisii
Propulsor pe benzina | 1.0 T-GDi (120) | 1.4 T-GDi (140) |
Manual/ sase trepte | Da | Da |
Automat, sapte trepte (7DCT) | Nu | Da |
Raport de transmise
Motor pe benzina | |||
1.0 T-GDi (120) | 1.4 T-GDi (140) | ||
6MT | 6MT Basic | 7DCT | |
1 | 3.615 | 3.615 | 3.929 |
2 | 1.955 | 1.962 | 2.318 |
3 | 1.286 | 1.257 | 2.043 |
4 | 0.971 | 0.951 | 1.070 |
5 | 0.774 | 0.778 | 0.822 |
6 | 0.639 | 0.633 | 0.884 |
7 | - | - | 0.721 |
Marsarier | 3.700 | 3.583 | 5.304 |
Raport final | 4.267 | 4.188 | 4.294 (1245) 3.174 (367R) |
Suspensie
Fata | McPherson Strut |
Spate | Multi-Link |
Directie
Tip | MDPS (Motor Driven Power Steering) |
Raport transmisie | 13.4 |
Raza de bracare | 5.3 metri |
Nr. ture stanga - dreapta | 2.57 |
Frane
Fata | Tip Disc, 15": STD/ 16" : OPT |
Spate | Tip Disc, 14": STD (HAND PARKING)/ 15" : OPT (EPB) |
Cilindru pompa frana | Φ23.8 |
Dimensiuni servofrana | 11" (LHD GSL) 10" (LHD DSL, RHD GSL, RHD DSL) |
Jante si anvelope
Tip jante | Anvelope |
7,0J x 17 inchi aliaj | 225/ 45 R17 |
7,5J x 18 inchi aliaj | 225/ 40 Z R18 |
Dimensiuni exterioare (mm)
Lungime | 4.455 |
Latime | 1.795 |
Inaltime | 1.425 |
Ampatament | 2.650 |
Consola fata | 905 |
Consola spate | 900 |
Garda la sol | 135 |
Dimensiuni interioare (mm)
Fata | Spate | |
Spatiu pentru cap | 979 | 950 |
Spatiu pentru picioare | 1.073 | 875 |
Spatiu pentru umeri | 1.427 | 1.367 |
Capacitate (litri)
Rezervor | 50 |
Portbagaj | Minimum 450 |
Maximum 1.351 |
Greutate* (kg)
Motoare pe benzina | |||
1.0 T-GDi (120) 6MT | 1.4 T-GDi (140) | ||
6MT | 7DCT | ||
Greutate proprie | 1.242 - 1.385 | 1.255 – 1.409 | 1.287 – 1.439 |
Greutate bruta | 1.820 | 1.840 | 1.860 |
***Detaliile tehnice sunt informative si nu au fost inca omologate, putand fi supuse unor modificari.