- In 2015 noua generatie i20 va fi echipata cu un motor pe benzina in trei cilindri cu turbocompresor cu o capacitate de 1,0 litri
- Noul motor T-GDI de 1,4 litri va fi prezentat intr-un concept Hyundai i30 GNC
- Va fi expusa prima transmisie cu dublu ambreiaj in sapte trepte
In cadrul Salonului Auto de la Paris 2014, Hyundai Motor prezinta doua noi motoare pe benzina cu injecţie directa cu turbocompresor (gasoline direct injected - T-GDI). Ambele motoare – de 1,0 litri si 1,4 litri, care fac parte din noua generatie de motoare din familia Kappa – vin în intampinarea cererii în crestere pentru motoare cu turbocompresor, de capacitate mica, pentru a reduce consumul de combustibil si emisiile de CO2, fara a face compromisuri în ceea ce priveste placerea condusului.
In plus, la Salonului Auto de la Paris, Hyundai isi prezinta in premiera prima transmisie automata cu dublu ambreiaj in sapte trepte, montata pe conceptul i30 CNG, care contribuie la imbunatatirea eficientei consumului de combustibil.
Noul motor T-GDI de 1,0 litri va fi introdus pe noua generaţie i20 in 2015
Noul motor Kappa T-GDI de 1,0 litri este primul dintr-o noua generaţie de motoare pe benzina cu turbocompresor de capacitate mica, asigurand performanţe imbunatatite, placerea condusului si eficienta. Unitatea de 998 cmc in trei cilindri este montata pe cunoscutul motor Kappa 1,0 litri MPI, aducand diferite imbunatatiri si noi tehnologii, inclusiv injectia directa pe benzina si un turbocompresor mic, intr-o singura treapta.
Motorul de 1,0 litri T-GDI, care a fost dezvoltat in Centrul Tehnic European Hyundai din Rüsselsheim, poate genera pana la 120 CP si 172 Nm de cuplu motor si va imbunatati gama de motoare i20 in 2015.
Noul motor vine cu o supapa de evacuare controlata electronic (CVVT) pentru a optimiza fluxul si a imbunatati cuplul la regim scazut si raspunsul la actionarea acceleratiei. Unitatea este echipata cu un injector GDI cu duza cu sase gauri, presurizat la 200 bar, peste nivelul mediu, asigurand o combustie curata si imbunatatind consumul de carburant si emisiile, pentru a respecta standardele Euro 6, cu trei ani inainte ca acestea sa fie introduse in 2017.
Utilizeaza un nou concept de racire de tip "split" pentru a gestiona in mod eficient temperaturile diferite din chiulasa si din zona blocului. Blocul motor este incalzit rapid pentru a se obtine o frecare redusa si o functionare mai eficienta, in timp ce chiulasa functioneaza la temperaturi scazute pentru optimizarea injectiei si combustiei. Pentru a pastra cat mai mic gabaritul motorului, galeria de evacuare a fost integrata in chiulasa, drept urmare poate fi racita in mod eficient utilizand sistemul de racire cu apa al chiulasei. Aceste eforturi au ca rezultat incalzirea rapida a catalizatorului si in cele din urma reducerea emisiilor si a consumului de combustibil in conditii reale.
Noul motor Kappa T-GDI de 1,4 litri
Cel de-al doilea motor care va fi prezentat la Salonul Auto de la Paris 2014 este unitatea Kappa T-GDI de 1,4 litri. Acest nou motor pe benzina de 1352 cmc cu turbocompresor in patru cilindri este mult mai usor decat predecesorul sau, motorul Gamma de 1,4 litri. La numai 87 kg, greutatea blocului motor a fost redusa cu 14 kg fata de unitatea Gamma de 1,4 litri. Pe langa faptul ca este mai usor si mai mic, acesta vine cu mai multa eficienta si putere.
Noul model T-GDI de 1,4 litri cuprinde un turbocompresor de inalta presiune intr-o treapta, integrat in galeria de evacuare pentru a imbunatati eficienta operationala. Relocarea si reproiectarea turbocompresorului inseamna ca timpul de raspuns la actionarea acceleratiei si cuplul la regim scazut au fost imbunatatite. Noul model injecteaza combustibil direct in cilindru, imbunatatind arderea pentru mai multa putere si eficienta.
Expus in conceptul i30 GNC la standul Hyundai din cadrul Salonului Auto de la Paris 2014, motorul Kappa T-GDI de 1,4 litri ofera 117 CP (GNC), asigurand 206 Nm de cuplu motor. Emisiile de CO2 ale conceptului i30 sunt de numai 91 g/ km, respectand inca de acum standardele stricte ale Euro 6 referitoare la emisii.
Transmisia cu ambreiaj dublu in sapte trepte
O alta premiera la Salonului Auto de la Paris 2014 este transmisia cu ambreiaj dublu in sapte trepte (seven-speed dual-clutch transmission - 7 DCT), prezentata de asemenea pe modelul concept car i30 GNC. Este prima oara cand Hyundai prezinta o transmisie cu ambreiaj dublu cu sapte trepte, combinand beneficiile transmisiei automate cu cele ale transmisiei manuale. 7 DCT asigura o imbunatatire a consumului de carburant si emisiilor de CO2 comparativ cu transmisia automata conventionala in sase trepte, crescand in acelasi timp acceleratia.
7 DCT cuprinde doua ambreiaje uscate care cupleaza treptele pare/ impare, in mod succesiv.
Trecerea de la o treapta la alta se face decupland unul dintre ambreiaje si cuplandu-l pe celalalt. Schimbarea rapida a treptelor de viteza este realizata cu ajutorul unor actuatori – timpul de raspuns fiind mai bun decat al cutiilor automate clasice.