HYUNDAI PREZINTA NOI DETALII DESPRE I30
- Noul i30 dispune de sisteme avansate de siguranta si de conectivitate, de o gama diversificata de motorizari, dar si de un design nou, aerodinamic;
- Propulsorul mild hybrid de 48 V contribuie la sporirea eficientei;
- Incepand cu vara anului 2020, versiunea wagon va fi disponibila cu nivelul de echipare N Line;
- Prezentarea oficiala va avea loc in cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Hyundai a dezvaluit noi detalii despre i30, inaintea prezentarii oficiale care va avea loc in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Modelul se remarca printr-un nou design, functii avansate de conectivitate, alaturi de un propulsor mild hybrid de 48 V, care contribuie la sporirea eficientei. De asemenea, pentru prima data, versiunea wagon va fi disponibila cu nivelul de echipare N Line.
„Pentru ca suntem receptivi la nevoile clientilor nostri, am observat ca exista solicitari pentru un autovehicul sigur si fiabil in segmentul C, care sa dispuna de echipamente moderne, cum ar fi functii de conectivitate de ultima generatie, de motorizari eficiente, dar si de un design placut”,a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing and Product la Hyundai Motor Europe. „Noul i30 respecta aceste cerinte si este disponibil la un pret atractiv. Se adreseaza tuturor.”
Design exterior elegant
Grila frontala de mari dimensiuni subliniaza agilitatea autovehiculului. Noile faruri cu forma alungita, disponibile optional cu tehnologie MFR LED, precum si luminile de zi cu LED (DRL), in forma angulara, completeaza designul elegant. Pentru un efect simetric intre fata si spate, stopurile cu LED au fost proiectate in forma de V. i30 este disponibil acum cu noi jante din aliaj de 16 sau 17 inchi.
Nivelul de echipare N Line - disponibil acum pentru toate tipurile de caroserie
Pentru versiunile hatchback si fastback, varianta de echipare N Line a fost semnificativ actualizata. De asemenea, in premiera, de acest nivel de echipare dispune si i30 Wagon, versiunea N Line fiind de acum disponibila pentru toate tipurile de caroserie i30.
Noul i30 N Line se remarca prin designul indraznet, cu aspect mai sportiv. Avand ca sursa de inspiratie domeniul aeronautic, grila centrala inferioara a fost redimensionata si domina acum partea frontala. Elementele decorative, prezente pe prizele de aer laterale, contribuie la imbunatatirea performantelor aerodinamice.
Caracterul dinamic N Line este subliniat de bara din spate, care a fost redesenata. Luminile de ceata repozitionate concentreaza centrul vizual de gravitatie mai aproape de sol. Noile jante de 17 si de 18 inchi dispun de un design emotional, care genereaza senzatia de miscare continua chiar si atunci cand autovehiculul stationeaza, accentuand sportivitatea. In plus, noile i30 N Line Hatchback si Fastback beneficiaza de sisteme de directie si de suspensie recalibrate, precum si de motorizarile 1,5 l T-GDi, 160 CP si 1,6 l diesel, 136 CP, cu performante imbunatatite.
Culori caroserie:
- [Nou] Dark Night
- [Nou] Sunset Red
- Polar White
- Phantom Black
- Engine Red
- Stellar Blue
- Platinum Silver
- Olivine Grey
Interiorul negru, disponibil pentru versiunea anterioara, a fost completat cu trei noi culori: Pewter Gray, Ebony Brown si Charcoal Gray. Materialele pot fi din stofa, piele sau o combinatie a acestora, cu un total de opt optiuni.
Culori interioare disponibile:
- [Nou] Pewter Gray
- [Nou] Ebony Brown
- [Nou] Charcoal Gray
Negru
Functii de conectivitate
Noul instrumentar de bord de 7 inchi si ecranul central de 10,25 inchi asigura o experienta dinamica la volan. Sistemul este compatibil cu Android Auto si Apple Car Play, care vor fi disponibile wireless, incepand din vara anului 2020. De asemenea, i30 va oferi si incarcare wireless.
Sistemul Bluelink - servicii de conectivitate
i30 este echipat in premiera cu tehnologia Bluelink, care ofera o gama diversificata de servicii de conectivitate pentru autovehicul, cum ar fi serviciile LIVE Hyundai, precum si functiile de comanda de la distanta, prin intermediul aplicatiei Bluelink pentru smartphone. Clientii care opteaza pentru sistemul de navigatie beneficiaza de abonament gratuit pe o perioada de cinci ani la Bluelink si serviciile LIVE Hyundai.
Bluelink si serviciul LIVE Hyundai includ:
- Servicii Hyundai LIVE: informatii din trafic in timp real oferite de TomTom, statii de alimentare/ locuri de parcare (cu preturi incluse), camere radar* si starea vremii;
- Comanda vocala online: sistem de comanda vocala performant (bazat pe mediul cloud), cu identificarea naturala a vocii;
- Servicii aplicatie Bluelink:
- Identificare autovehicul: conducatorii auto pot localiza cu usurinta autovehiculul intr-o locatie necunoscuta;
- Comenzi de la distanta: conducatorul auto poate incuia de la distanta autovehiculul;
- Functie „Send to car” (POI): cauta POI locale si transmite rezultatele sistemului de navigatie al autovehiculului;
Securitate: notificare alarma autovehicul;
Intretinere: receptionare raport autovehicul (de ex.: presiunea in anvelope), informatii despre condus.
*In cazul in care este permis din punct de vedere legal in tara respectiva.
Sisteme performante de siguranta
Sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA) corecteaza automat directia autovehiculului. Sistemul de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCA) poate activa franele, in cazul in care exista un risc de coliziune in timpul deplasarii in marsarier. De asemenea, i30 este acum echipat si cu sistemul de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LDVA), care atentioneaza conducatorul auto atunci cand vehiculul din fata incepe sa se deplaseze, in cazul in care conducatorul auto reactioneaza cu intarziere, cum ar fi la semafor.
Sistemul de monitorizare a unghiului mort (BSD) a fost actualizat – conducatorul auto este avertizat in momentul in care in zonele laterale spate se afla un autovehicul – iar acum, cu sistemul de asistenta pentru evitarea coliziunilor (BCA), poate activa frana de motor. Sistemul de asistenta pentru evitarea coliziunilor frontale (FCA) permite acum si detectarea biciclistilor.
La fel ca versiunile anterioare, noul i30 este echipat cu: sistem FCA cu detectarea pietonilor, sistem de atentionare a conducatorului auto (DAW), sistem de asistenta pentru faza lunga (HBA), pilot automat inteligent cu sistem de recunoastere a indicatoarelor rutiere de viteza (ISLW) si sistem de asistenta la pastrarea benzii de rulare (LKA).
Echipamentele de siguranta SmartSense:
- [Nou] Sistem de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA);
- [Nou] Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCA);
- [Nou] Sistem de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LVDA);
- [Nou] Sistem de monitorizare a unghiului mort (BCA);
- Sistem de asistenta pentru evitarea coliziunilor frontale (FCA) cu detectare pietoni si [Nou] detectare biciclisti;
- Sistem de atentionare a conducatorului auto (DAW);
- Sistem de asistenta pentru faza lunga (HBA);
- Pilot automat inteligent cu sistem de recunoastere a indicatoarelor rutiere de viteza (ISLW);
- Sistem de asistenta la pastrarea benzii de rulare (LKA).
De asemenea, i30 dispune si de functia eCall, care permite efectuarea automata a unui apel de urgenta de la bord. Sistemul se activeaza automat in momentul in care se declanseaza airbagurile autovehiculului. Noul i30 beneficiaza de pachetul de cinci ani garantie, fara limita de kilometri.
Gama de motorizari
La baza gamei se afla noul motor de 1,5 litri, cu injectie dublu port si 110 CP, cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte.
Pe langa transmisia manuala cu sase trepte, disponibila pana acum, motorul T-GDi de 1,0 litri si 120 CP va putea fi cuplat si la o noua transmisie cu dublu ambreiaj si sapte trepte. In plus, pentru eficienta consumului, versiunea T-GDi de 1,0 litri si 120 CP este echipata acum cu sistem mild hybrid de 48 V, disponibil optional, cuplat la o transmisie manuala inteligenta (iMT) cu sase trepte.
iMT decupleaza motorul de la transmisie dupa ce conducatorul auto elibereaza pedala de acceleratie si permite autovehiculului sa ruleze liber, pentru eficienta consumului de combustibil. Pentru cei care prefera transmisia automata, varianta cu sistem mild hybrid de 48 V este disponibila si cu transmisie automata cu dublu ambreiaj si sapte trepte. Motorul diesel de 1,6 litri si 115 CP poate fi cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte sau o transmisie cu dublu ambreiaj si sapte trepte.
Motorul diesel de 1,6 litri si 136 CP dispune, in echiparea standard, de sistem mild hybrid de 48 V. Acesta poate fi cuplat la transmisia manuala inteligenta cu sase trepte sau cu dublu ambreiaj si sapte trepte.
Noul propulsor T-GDi de 1,5 litri si 160 CP, echipat standard cu sistem mild hybrid de 48 V, poate fi cuplat la transmisia manuala inteligenta cu sase trepte sau cu dublu ambreiaj si sapte trepte.
Hyundai i30 | Specificatii tehnice |
Motorizari si performante | 1,5 l DPi | 1 l T-GDi | 1 l T-GDi 48V | 1,5 l T-GDi 48V | 1,6 l CRDi 115 CP | 1,6 l CRDi 136 CP 48V |
Norma de poluare | EURO 6d | EURO 6d | EURO 6d | EURO 6d | EURO 6d TEMP | EURO 6d TEMP |
Tip | 4 cilindri DPi benzina | 3 cilindri turbo GDi benzina | 3 cilindri turbo GDi benzina cu sistem mild hybrid de 48 V | 4 cilindri turbo GDi benzina cu sistem mild hybrid de 48 V | 4 cilindri turbo diesel | 4 cilindri turbo diesel cu sistem mild hybrid de 48 V |
Capacitate cilindrica [cmc] | 1.498 | 998 | 998 | 1.482 | 1.598 | 1.598 |
Putere maxima [CP/ kW/ rpm] | 110/ 80,9/ 6.000 | 120/ 88,3/ 6.000 | 120/ 88,3/ 6.000 | 160/ 117,5/ 5.500 | 115/ 85/ 4.000 | 136/ 100/ 4.000 |
Cuplu maxim [Nm/ rpm] | 144,2/ 3.500 | 172/ 1.500-4.000 | 172/ 1.500-4.000 | 253/ 1.500-3.500 | 280/ 1.500-2.750 (MT) 300/ 1.500-2.500 (DCT) | 280/ 1.500-3.000 (MT) 320/ 2.000-2.250 (DCT) |
Transmisie | 6 MT | 6 MT/ 7 DCT | 6 iMT/ 7 DCT | 6iMT/ 7 DCT | 6MT/ 7 DCT | 6iMT/ 7 DCT |
Viteza maxima [km/ h] | 187 | 196 | 196 | 210 | 192 | 200 |
Acceleratie 0 - 100 km/ h [s] | 12,3 | 11,2 | 11,2 | 8,4/ 8,6 | 10,9 | 10,2/ 9,9 |
Suspensie | 1,5 l DPi | 1 l T-GDi | 1 l T-GDi 48V | 1,5 l T-GDi 48V | 1,6 l CRDi 115 CP | 1,6 l CRDi 136 CP 48V |
Fata | MacPherson strut | MacPherson strut | MacPherson strut | MacPherson strut | MacPherson strut | MacPherson strut |
Spate | Multi-link/ CTBA | Multi-link/ CTBA | Multi-link/ CTBA | Multi-link/ CTBA | Multi-link/ CTBA | Multi-link/ CTBA |
Greutate (Hatchback) | 1,5 l DPi | 1 l T-GDi | 1 l T-GDi 48V | 1,5 l T-GDi 48V | 1,6 l CRDi 115 CP | 1,6 l CRDi 136 CP 48V |
Transmisie | 6 MT | 6 MT/ 7 DCT | 6 iMT/ 7 DCT | 6 iMT/ 7 DCT | 6 MT/ 7 DCT | 6 iMT/ 7 DCT |
Greutate proprie (↓) | 1.176 | 1.204/ 1.234 | 1.216/ 1.246 | 1.250/ 1.282 | 1.313/ 1.343 | 1.313/ 1.343 |
Greutate proprie (↑) | 1.325 | 1.353/ 1.383 | 1.365/ 1.395 | 1.399/ 1.431 | 1.462/ 1.492 | 1.462/ 1.492 |
Greutate totala | 1.750 | 1.780/ 1.810 | 1.800/ 1.830 | 1.830/ 1.860 | 1.890/ 1.920 | 1.890/ 1.920 |
Sarcina remorcabila | 600 | 600/ 300 | 600/ 300 | 500/ 600/ 500/ 600 | 650/ 650 | 650/ 650 |
Sarcina remorcabila cu dispozitiv de franare | 1.200 | 1.200/ 700 | 1.200/ 700 | 1.000/ 1.200/ 1.000/ 1.200 | 1.500/ 1.500 | 1.500/ 1.500 |
Greutate (Fastback) | 1 l T-GDi | 1 l T-GDi 48V | 1,5 l T-GDi 48V | 1,6 l CRDi 115 CP | 1,6 l CRDi 136 CP 48V |
Transmisie | 6 MT/ 7 DCT | 6 iMT/ 7 DCT | 6 iMT/ 7 DCT | 6 MT/ 7 DCT | 6 iMT/ 7 DCT |
Greutate proprie (↓) | 1.240/ 1.270 | 1.252/ 1.282 | 1.270/ 1.302 | 1.335/ 1.365 | 1.335/ 1.365 |
Greutate proprie (↑) | 1.381/ 1.411 | 1.393/ 1.423 | 1.451/ 1.453 | 1.486/ 1.516 | 1.486/ 1.516 |
Greutate totala | 1.820/ 1.850 | 1.820/ 1.850 | 1.840/ 1.870 | 1.900/ 1.930 | 1.900/ 1.930 |
Sarcina remorcabila | 600/ 300 | 600/ 300 | 500/ 600/ 500/ 600 | 650/ 650 | 650/ 650 |
Sarcina remorcabila cu dispozitiv de franare | 1.200/ 700 | 1.200/ 700 | 1.000/ 1.200/ 1.000/ 1.200 | 1.500/ 1.500 | 1.500/ 1.500 |
Greutate (Wagon) | 1,5 l DPi | 1 l T-GDi | 1 l T-GDi 48V | 1,5 l T-GDi 48V | 1,6 l CRDi 115 CP | 1,6 l CRDi 136 CP 48V |
Transmisie | 6 MT | 6 MT/ 7 DCT | 6 iMT/ 7 DCT | 6 iMT/ 7 DCT | 6 MT/ 7 DCT | 6 iMT/ 7 DCT |
Greutate proprie (↓) | 1.206 | 1.229/ 1.259 | 1.241/ 1.271 | 1.277/ 1.307 | 1.340/ 1.370 | 1.340/ 1.370 |
Greutate proprie (↑) | 1.384 | 1.387/ 1.417 | 1.399/ 1.429 | 1.435/ 1.465 | 1.498/ 1.528 | 1.498/ 1.528 |
Greutate totala | 1.800 | 1.820/ 1.850 | 1.840/ 1.870 | 1.860/ 1.890 | 1.920/ 1.950 | 1.920/ 1.950 |
Sarcina remorcabila | 600 | 600/ 300 | 600/ 300 | 500/ 600/ 500/ 600 | 650/ 650 | 650/ 650 |
Sarcina remorcabila cu dispozitiv de franare | 1.200 | 1.200/ 700 | 1.200/ 700 | 1.000/ 1.200/ 1.000/ 1.200 | 1.500/ 1.500 | 1.500/ 1.500 |
Dimensiuni si capacitati | Hatchback | Fastback | Wagon |
Lungime totala [mm] | 4.340 | 4.455 | 4.585 |
Latime totala [mm] fara oglinzi laterale | 1.795 | 1.795 | 1.795 |
Inaltime totala [mm] | 1.455 | 1.425 | 1.465 (1.475 cu bare) |
Ampatament [mm] | 2.650 | 2.650 | 2.650 |
Volum portbagaj VDA [l] – scaune ridicate | 395 | 450 | 602 |
Volum portbagaj VDA [l] – scaune rabatate | 1.301 | 1.351 | 1.650 |
Nota |
Autovehiculul nu este disponibil in acest moment pentru comercializare in Europa. Specificatiile tehnice din acest document sunt preliminare si pot fi modificate. |