Hyundai dezvaluie noul i30, inaintea debutului oficial programat in cadrul Salonului Auto de la Paris, la finalul lunii septembrie 2016. Disponibil incepand cu prima parte a anului 2017, modelul raspunde exigentelor clientilor in privinta confortului si sigurantei.
Cea de-a treia generatie i30 a fost dezvoltata la Centrul Tehnic Hyundai Motor Europa din Rüsselsheim, testata la Nürburgring si produsa la fabrica Nošovice, din Republica Ceha. Obiectivul producatorului auto este de a continua succesul inregistrat cu modelul i30, comercializat in regiune, incepand cu anul 2008, in peste 800.000 de exemplare.
„i30 reprezinta unul dintre cele mai importante autovehicule ale gamei in Europa, contribuind la consolidarea imaginii marcii in regiune. Prin intermediul noii generatii dorim sa obtinem o crestere a vanzarilor in urmatorii ani”,a declarat Thomas Schmid, Chief Operating Officer al Hyundai Motor Europa.
Autovehiculul dispune de o gama de propulsoare turbo, care asigura o experienta dinamica si eficienta la volan. Noul i30 beneficiaza de trei versiuni de motoare pe benzina, clientii avand posibilitatea de a opta intre cel de 1,4 litri T-GDi, in patru cilindri, care dezvolta 140 CP, cel de 1,0 T-GDi, in trei cilindri, disponibil cu 120 CP sau 1,4 litri MPi cu patru cilindri si 100 CP. In plus, beneficiaza si de un propulsor turbo diesel de 1,6 litri, in patru cilindri, care poate livra 95, 110 sau 136 CP, inregistrand emisii scazute de CO2, care pornesc de la 89 g/ km. Posesorii pot alege intre transmisia manuala cu sase rapoarte (6MT) sau cea automata in sapte trepte cu dublu ambreiaj (7DCT).
„Noul model reflecta pe deplin evolutia Hyundai, in conformitate cu directia strategica a marcii. Pe langa designul remarcabil, i30 inglobeaza tehnologii avansate, sisteme de propulsie dinamice si eficiente, completate de elemente noi de siguranta si conectivitate”, a declarat Teodor Brusalis, Director Executiv al Hyundai Auto Romania.
Pentru siguranta pasagerilor, i30 este dotat cu sisteme avansate, precum sistemul autonom de franare la detectarea pietonilor, pilotul automat inteligent, sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare, cat si sistemul de monitorizare a unghiului mort.
Pentru dezvoltarea noii generatii i30, inginerii Hyundai Motor Europa au testat modelul in cadrul unui program riguros de verificare, pe parcursul unui traseu in regiune, precum si pe legendarul circuit Nordschleife din Nürburgring. Structura caroseriei, care incorporeaza in proportie de 53% otel de inalta rezistenta, asigura manevrabilitate sporita conducatorului auto, fara a compromite, in schimb, nivelul de confort. In plus, performanta aerodinamica este imbunatatita datorita unui coeficient de numai 0,30.
Noul model beneficiaza de elemente de conectivitate, precum Apple CarPlay, Android Auto sau incarcator wireless, pentru facilitarea operatiunilor desfasurate pe telefonul de tip smartphone, in timpul calatoriei. In plus, instrumentarul de bord poate fi echipat optional cu un ecran tactil de 8 inch, care integreaza functii media sau de navigatie, permitand conducatorului auto sa ramana conectat la trafic.
Odata cu lansarea noului i30, Hyundai prezinta si noul simbol al viitoarei game de modele - grila frontala de tip cascada.
Imagini ale modelului pot fi vizualizate intr-un film de prezentare accesand link-ul de mai jos:
Date tehnice preliminarii:
Propulsoare pe benzina
1.4 MPi 100 CP | |
Tip | 1.4 MPi, 16 valve, DOHC CVVT dual |
Capacitate | 1.368 cmc |
Alezaj x cursa | 71.6 mm x 84.0 mm |
Raport de compresie | 10.5 |
Putere | 100 CP (73.3 kW) la 6.000 rpm |
Cuplu | 134 Nm la 4.000 rpm |
1.0 T-GDi 120 CP | |
Tip | 1.0 T-GDi, 12 valve, DOHC CVVT dual |
Capacitate | 998 cmc |
Alezaj x cursa | 71.0 mm x 84.0 mm |
Raport de compresie | 10.0 |
Putere | 120 CP (88.3 kW) la 6.000 rpm |
Cuplu | 171.1 Nm la 1.500 ~ 4.000 rpm |
1.4 T-GDi 140 CP | |
Tip | 1.4 T-GDI, 16 valve, DOHC CVVT dual |
Capacitate | 1.353 cmc |
Alezaj x cursa | 71.6 mm x 84.0 mm |
Raport de compresie | 10.0 |
Putere | 140 CP (103 kW) la 6.000 rpm |
Cuplu | 242 Nm la 1.500 rpm |
Propulsoare diesel
1.6 litri 95 CP | |
Tip | U 1.6 (LOW), 16 valve, DOHC |
Capacitate | 1.582 cmc |
Alezaj x cursa | 77.2 mm x 84.5 mm |
Raport de compresie | 16,0 |
Putere | 95 CP (70 kW) la 4.000 rpm |
Cuplu | 280 Nm la 1.500 ~ 2.000 rpm |
1.6 litri 110 CP | |
Tip | U 1.6 (MID), 16 valve, DOHC |
Capacitate | 1.582 cmc |
Alezaj x cursa | 77.2 mm x 84.5 mm |
Raport de compresie | 16,0 |
Putere | 110 CP (81 kW) la 4.000 rpm (6MT) |
Cuplu | 280 Nm la 1.500 ~ 2.500 rpm (6MT) |
1.6 litri 136 CP | |
Tip | U 1.6 (HIGH), 16 valve, DOHC |
Capacitate | 1.582 cmc |
Alezaj x cursa | 77.2 mm x 84.5 mm |
Raport de compresie | 16,0 |
Putere | 136 CP (100 kW) la 4.000 rpm (7DCT) |
Cuplu | 280 Nm la 1.500 ~ 3.000 rpm (136 CP 6MT) 300 Nm la 1.750 ~ 2.500 (7DCT) |
Transmisii
Motor benzina
Propulsor | 1.4 MPi (100) | 1.0 T-GDi (120) | 1.4 T-GDi (140) |
Manual/ sase trepte | Da | Da | Da |
Automat, sapte trepte (7DCT) | Nu | Nu | Da |
Motor diesel
Motor | 1.6 CRDi (95) | 1.6 CRDi (110) | 1.6 CRDi (136) |
Manual/ sase trepte | Da | Da | Da |
Automat, sapte trepte (7DCT) | Nu | Da | Da |
Suspensie
Fata | McPherson Strut |
Spate | Multi-Link |
Dimensiuni exterioare (mm)
Lungime | 4.340 |
Latime | 1.795 |
Inaltime | 1.455 (1.450 Eco) |
Ampatament | 2.650 |
Consola fata | 905 |
Consola spate | 785 |
Garda la sol | 140 (135 Eco) |
Performante si consum
Benzina (manual/automat)
Motor | 1,4 MPi (100) (6MT) | 1,0 T-GDi (120) (6MT/ 6MT Eco) | 1,4 T-GDi (140) (6MT/ 6MT Eco/ 7DCT) |
Viteza maxima (km/ h) | 183 | 190/ 187 | 210/ 208/ 205 |
0-100 km/ h (s) | 12.7 | 11.1 / 11.3 | 8.9/ 9.1/ 9.2 |
CO2 combinat (g/ km)* | 126 - 130 | 112 - 116/ 103 - 108 | 119 - 123/ 109 – 114/ 121 - 125 |
*In functie de dimensiunea jantelor
Diesel (manual/ automat)
Motor | U2 1.6 (95) (6MT) | U2 1.6 (110) (6MT/ 6MT Eco/ 7DCT) | U2 1,6 (136) (6MT/ 7DCT) |
Viteza maxima (km/ h) | 186 | 190/ 188/ 190 | 200/ 200 |
0-100 km/ h (s) | 12.2 | 11.0/ 10.7/11.2 | 10.2/ 10.6 |
CO2 combinat (g/ km)* | 95 - 98 | 96 - 99/ 89 - 95/ 105 - 109 | 99 - 102/ 105 - 109 |
*In functie de dimensiunea jantelor