- Noul Santa Fe - un SUV elegant, cu interior spatios si echipari de top;
- SUV-ul de clasa D vine cu o parte frontala expresiva, care adopta noua identitate a marcii, cu blocurile optice duble si grila de tip cascada;
- Sistemul „Rear Occupant Alert”, o premiera in industrie, monitorizeaza locurile din spate, detectand prezenta pasagerilor si alertand conducatorul auto la parasirea autovehiculului;
- Sistemul HTRAC, cu o distributie electronica variabila a cuplului, contribuie la imbunatatirea comportamentului rutier.
„Cea de-a patra generatie continua povestea de succes la nivel global a modelului in aceasta categorie”, a declarat Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer la Hyundai Motor Europe. Inca de la lansarea din 2001, Santa Fe a avut o contributie relevanta la vanzarile de 1,5 milioane de unitati in Europa.
Design fluid si elegant
Designul noului model atrage prin grila de tip cascada, de mari dimensiuni, incadrata de faruri, proiectoarele si luminile de zi cu aspect futurist. Perspectiva laterala evidentiaza caracteristicile dinamice ale autovehiculului. Silueta armonioasa este accentuata de linia simpla si eleganta a plafonului, care continua fluid de la faruri pana la lampile din spate. Cu o lungime de 4.770 mm, o latime de 1.890 mm si un ampatament de 2.765 mm, Santa Fe ofera confort sporit pasagerilor.
Noua generatie Santa Fe beneficiaza de o arhitectura interioara ergonomica. Intr-un mix de design si functionalitate, in habitaclu descoperim materiale de calitate si un spatiu incapator. Vizibilitatea pentru partea din spate a fost imbunatatita prin extinderea suprafetei vitrate, geamurile secundare fiind marite cu 41%, al doilea, respectiv al treilea rand de scaune beneficiind de o deschidere mai ampla. Pentru al doilea rand de scaune, spatiul la picioare a crescut cu 38 mm, iar scaunele au fost inaltate cu 18 mm. Spatiul la cap pentru cel de-al treilea rand a fost imbunatatit cu 22 mm. Conducatorul auto si pasagerul fata beneficiaza de scaune reglabile electric, cu 10 pozitii diferite. In plus, spatiul pentru bagaje a crescut cu 40 de litri, la 625 litri (VDA), oferind flexibilitate in fiecare zi.
Sistemul de tractiune integrala HTRAC
Noua generatie Santa Fe este echipata cu un sistem de tractiune integrala HTRAC (denumirea combina litera H din Hyundai si prima silaba a cuvantului „tractiune”), care presupune distributie electronica variabila a cuplului, in functie de viteza autovehiculului si de aderenta de care dispune fiecare roata. Aceasta este noua tehnologie 4x4 de la Hyundai, care controleaza distributia cuplului si a puterii de franare diferit pe cele doua punti, in functie de necesitate. Sistemul ofera suport conducatorului auto indiferent de conditiile meteo, chiar daca suprafata de rulare este acoperita cu zapada, reusind mereu sa imbunatateasca tinuta de drum si aderenta in viraje.
Propulsoare performante asociate unei noi transmisii automate in opt trepte
Santa Fe este disponibil in doua versiuni de motorizare diesel si una pe benzina, care au fost modificate pentru a corespunde noilor standarde Euro 6C. Propulsorul standard R 2,0 diesel este disponibil in doua variante: 150 CP (110 kW) si 182 CP (134 kW), asociat unei transmisii manuale in sase trepte sau noii transmisii automate in opt trepte (AT). Versiunea ultra-performanta 2,2 litri CRDi genereaza 197 CP (144 kW), eficienta fiind imbunatatita cu 3% pana la 4 %, datorita asocierii cu transmisia automata in opt trepte. Motorul Theta II 2,4 litri pe benzina dezvolta 185 CP (136 kW).
Tehnologii eficiente de siguranta
Pentru a se adapta celor mai inalte standarde europene de siguranta, autovehiculul dispune de pachetul Hyundai SmartSenseTM. Sistemul „Rear Occupant Alert” monitorizeaza locurile din spate, detectand prezenta pasagerilor si alertand conducatorul auto la parasirea vehiculului. In marsarier, in zone cu vizibilitate redusa, sistemul „Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist” alerteaza conducatorul auto in legatura cu apropierea unui alt vehicul din spate si actioneaza automat frana. „Safety Exit Assist” blocheaza temporar usile in cazul apropierii unui vehicul din spate, pentru ca pasagerii sa coboare in siguranta. Modelul incorporeaza in proportie de 57% otel de inalta rezistenta pentru imbunatatirea rigiditatii torsionale si a comportamentului la impact.
Dotari multiple de conectivitate
Hyundai ofera dotari multiple de conectivitate: sistemul de infotainment cu ecran de 8 inchi, optional, integreaza sistemul de navigatie, dotarile media si de conectivitate, fiind compatibil cu Apple CarPlay, cu Android Auto, precum si cu Live Services. Functia de Display Audio permite pasagerilor sa afiseze continutul din telefoanele mobile pe ecranul de 7 inchi al sistemului, prin intermediul aplicatiilor Apple CarPlay si Android Auto. Noul head-up display proiecteaza informatii relevante pe parbriz. Luminozitatea de 10.000 cd/ m2 si dimensiunea de 8 inchi ofera o buna vizibilitate pe timp de zi, permitand identificarea rapida a informatiilor, fara a distrage atentia de la condus.
Specificatii tehnice:
BENZINA: Theta-II 2,4 GDI (185 CP) | |||
Tip | Theta-II 2,4 GDI, 16-valve HLA, E-CVVT, 4 cilindri in linie | ||
Capacitate | 2.359 cmc | ||
Alezaj x cursa | 88 x 97 | ||
Raport compresie | 11.,3 | ||
Putere | 185 CP (136 kW) @ 6.000 rpm | ||
Cuplu | 241 Nm @ 4.000 rpm | ||
DIESEL: R 2,2 (197 CP) | |||
Tip | R 2,2, 16-valve HLA, DOHC, 4 cilindri in linie | ||
Capacitate | 2.199 cmc | ||
Alezaj x cursa | 85,4 x 96 | ||
Raport compresie | 16,0 | ||
Putere | 197 CP (144kW) @ 3.800 rpm | ||
Cuplu | 436 Nm @ 1.750 rpm | ||
Viteza maxima (km/ h) | 205 | ||
0-100 km/ h (secunde) | 9,3 | ||
DIESEL: R 2,0 | 150 CP | 182 CP | |
Tip | R 2,0, 16-valve HLA, DOHC, 4 cilindri in linie | R 2,0, 16-valve HLA, DOHC, 4 cilindri in linie | |
Capacitate | 1.995 cmc | 1.995 cmc | |
Alezaj x cursa | 84 x 90 | 84 x 90 | |
Raport compresie | 10,6 | 10,6 | |
Putere | 150 CP (110kW) @ 4.000 rpm | 182 CP (134 kW) @ 4.000 rpm | |
Cuplu | 397 Nm @ 1.750 rpm | 397 Nm @ 1.750 rpm | |
Viteza maxima (km/ h) | N/A | 201 | |
0-100 km/ h (secunde) | N/A | 10 | |
Transmisii
Motor – numar trepte de viteza
Motor | Theta-II 2,4 GDI (185 CP) | R 2,0 (150/ 182 CP) | R 2,2 (197 CP) |
Cutie manuala | - | 6 (cu 2WD sau 4WD) | 6 (cu 2WD sau 4WD) |
Cutie automata | 6 (cu 4WD) | 8 (cu 4WD) | 8 (cu 2WD sau 4WD) |
Rapoarte cutia de viteze
treapta | Theta-II 2,4 GDI | |||||||
185 CP | ||||||||
1 | 4.639 | |||||||
2 | 2.826 | |||||||
3 | 1.841 | |||||||
4 | 1.386 | |||||||
5 | 1.000 | |||||||
6 | 0.772 | |||||||
Rev. | 3.385 | |||||||
Raport final | 3.648 | |||||||
treapta | R 2,2 (197 CP) | R 2,2 (197 CP) | ||||||
6 TM | 8 TA | |||||||
1 | 3.538 | 4.808 | ||||||
2 | 1.909 | 2.901 | ||||||
3 | 1.179 | 1.864 | ||||||
4 | 0.814 | 1.424 | ||||||
5 | 0.737 | 1.219 | ||||||
6 | 0.628 | 1.000 | ||||||
7 | - | 0.799 | ||||||
8 | - | 0.648 | ||||||
Rev. | 3.425 | 3.425 | ||||||
Raport final | 3.320 | 3.320 | ||||||
treapta | R 2,0 (150 CP) | R 2,0 (182 CP) | ||||||
6 TM | 8 TA | 6 TM | 8 TA | |||||
1 | 3.538 | - | - | 4.808 | ||||
2 | 1.909 | - | - | 2.901 | ||||
3 | 1.179 | - | - | 1.864 | ||||
4 | 0.814 | - | - | 1.424 | ||||
5 | 0.737 | - | - | 1.219 | ||||
6 | 0.628 | - | - | 1.000 | ||||
7 | - | - | - | 0.799 | ||||
8 | - | - | - | 0.648 | ||||
Rev. | 3.910 | - | - | 3.425 | ||||
Raport final | 3.933 | - | - | 3.320 | ||||
Jante si cauciucuri
Jante | Cauciucuri |
17 inchi aliaj | 235/ 65 R17 |
18 inchi aliaj | 235/ 60 R18 |
19 inchi aliaj | 235/ 55 R19 |
Dimensiuni (mm)
Exterior
Lungime totala | 4.770 |
Latime totala | 1.890 |
Inaltime totala | 1.680 |
Ampatament | 2.765 |
Consola frontala | 940 |
Consola spate | 1.065 |
Garda la sol | 185 |
Interior
primul rand | al II-lea rand | al III-lea rand | |
Spatiu la cap | 1.016 | 995 | 917 |
Spatiu la picioare | 1.120 | 1.026 5S/ 1.001 7S | 746 |
Spatiu la umeri | 1.500 | 1.480 5S/ 1.450 7S | 1.344 |
Spatiu bagaje (litri)
Portbagaj | 625 l (minimum, VDA, 5S) |