Hyundai prezinta noul i10 in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt (IAA). Autovehiculul beneficiaza de un design dinamic, de o conectivitate intuitiva, dar si de un pachet de sisteme avansate de siguranta. Noua generatie a fost proiectata, dezvoltata si produsa in Europa. Pe langa versiunea standard, producatorul dezvaluie si i10 N Line, cel de-al patrulea model, dupa i30, i30 Fastback si Tucson, care este echipat cu pachetul N Line.
„i10 reprezinta unul dintre cele mai importante modele ale gamei de pe piata din Europa. Odata cu lansarea noii generatii ne mentinem angajamentul fata de clientii nostri aflati in cautarea unui vehicul din segmentul A”,a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing & Product Hyundai Motor Europa.„Sloganul campaniei de lansare - “Go Big” - reflecta caracteristicile noului model, senzatiile pe care le simti la volanul acestei masini de oras, care nu face niciun compromis. Poate parea o masina mica, dar cu atitudine!”
Design dinamic si elegant
Designul dinamic si elegant evidentiaza contrastul dintre suprafetele fluide si liniile ferme ale caroseriei. In comparatie cu versiunea anterioara, proportiile au fost modificate, prin coborarea liniei plafonului (20 de mm), dar si prin extinderea in latime (20 de mm). Toate acestea sunt completate de noile jante din aliaj de 16 inchi, disponibile optional.
Grila frontala de mari dimensiuni incorporeaza luminile de zi cu LED, dezvaluind o structura interioara de forma unui fagure de miere, caracteristica mostenita de la modelele i10 anterioare. In partea din spate, doua linii intrerup suprafetele plane ale portbagajului si se pierd in grafica lunetei.
Lateralele ofera imaginea unei caroserii armonioase, cu alura atletica, proiectata pentru a oferi spatiu interior maximizat. Montantul C in forma de X, vizibil de la departare, atrage atentia asupra logo-ului Hyundai.
Clientii pot alege intre 10 culori de caroserie, printre care trei nou introduse: Dragon Red, Brass si Aqua Turquoise. Celelalte optiuni pentru exterior sunt: Phantom Black, Polar White, Star Dust, Sleek Silver, Champion Blue, Tomato Red si Slate Blue. Posibilitatea de a selecta un plafon bi-ton – negru sau rosu – diversifica si mai mult optiunile de personalizare (22 de combinatii).
„Designul noului i10 combina elemente contrastante - suprafete fluide si linii proeminente”,a declarat Thomas Bürkle, Chief Designer al Centrului de Design Hyundai Motor Europa. „Echipa Hyundai a avut ca sursa de inspiratie echipamentul tehnic al atletilor, care subliniaza musculatura corpului printr-o grafica cu unghiuri ascutite.”
Designul habitaclului subliniaza elementele de noutate si expresivitate ale noului i10, dar fara a compromite insa utilitatea. Plasarea fantelor de ventilatie pe interiorul portierelor sustine orizontalitatea arhitecturii, conferind o senzatie de spatialitate. Banda decorativa de pe plansa de bord prezinta acelasi finisaj 3D tip „fagure de miere” ca si interiorul portierelor. Designerii au integrat deasupra torpedoului un compartiment suplimentar pentru depozitare. Pentru interiorul noului i10 sunt disponibile patru variante de combinatii de culori.
Confort si versatilitate
Noul i10 este disponibil in variantele cu patru si cinci locuri. Datorita ampatamentului extins, spatiul pentru pasageri a fost suplimentat. Pentru o mai buna vizibilitate, linia mediana a autovehiculului a fost diminuata in partea frontala (-11 mm) si in spate (-13 mm). Datorita montantului C, al carui unghi a fost modificat la 11,9º de la 13,1º, conducatorul auto are o vizibilitate mai buna in momentul in care efectueaza manevrele de parcare. In plus, prin intermediul camerei pentru marsarier, disponibila acum pentru noul i10, conducatorul auto are posibilitatea de a urmari pe ecranul central traiectoria autovehiculului. Cu un volum de 252 de litri, spatiul versatil pentru bagaje se situeaza printre cele mai mari din segment. Pentru o incarcare facila, pragul portbagajului a fost coborat cu 29 de mm. Spatiul pentru bagaje poate fi rapid reconfigurat datorita scaunelor pliabile.
Conectivitate de referinta in segment
Toate functiile sunt integrate in ecranul tactil color de 8 inchi, cel mai mare din segmentul A. Apple CarPlay si Android Auto garanteaza o integrare perfecta a aplicatiilor de pe smartphone cu sistemul de infotainment al autovehiculului. Mai mult, i10 dispune si de un suport pentru incarcare wireless prin inductie pentru telefoanele de tip smartphone compatibile.
Clientii care opteaza pentru sistemul de navigatie primesc un abonament la Hyundai LIVE Services, care ofera informatii in timp real despre trafic si vreme, precum si despre pozitionarea camerelor radar, in tarile in care acest lucru este permis.
Pachetul Hyundai SmartSense
Pentru a respecta standardele europene de siguranta, pachetul Hyundai SmartSense, disponibil pentru noul model, integreaza cele mai recente sisteme de siguranta: asistenta la coliziune frontala, asistenta pentru faza lunga, asistenta la mentinerea benzii de rulare, sistem de atentionare a conducatorului auto, sistem inteligent de avertizare asupra limitei de viteza.
Eficienta sporita
Noul i10 va fi disponibil cu doua motoare:
- 1 litru MPi, trei cilindri, 67 CP, cuplu de 96 Nm;
- 1,2 litri MPi, patru cilindri, 84 CP, cuplu de 118 Nm
Ambele propulsoare sunt disponibile cu doua cutii de viteze:
- cu cinci viteze, manuala (MT);
- cu cinci viteze, robotizata (AMT).
Sistemul Idle Stop and Go (ISG), o dotare standard pentru i10, contribuie la reducerea consumului de carburant, a emisiilor de CO2 si la cresterea eficientei. Economia de carburant rezultata in urma utilizarii ISG va fi evidenta mai ales in conditii de rulare urbana, sistemul oprind automat motorul atunci cand autovehiculul stationeaza. In plus, coeficientul aerodinamic a fost redus de la 0,32 la 0,31. Noul i10 este disponibil, de asemenea, cu pachetul Eco, care include o cutie de viteze cu rapoarte optimizate, patru scaune, dar si jante de 14 inchi, pentru eficienta sporita.
Noul Hyundai i10 N Line
Hyundai prezinta, de asemenea, noul i10 N Line, cel de-al patrulea model al gamei care dispune de pachetul de echipare „N Line’’. Autovehiculul imbina designul i10 cu sportivitatea N Line. Noua versiune beneficiaza de un propulsor pe benzina T-GDi de 1 litru, care ofera performante sporite, dar si de o serie de actualizari ale designului. Acestea includ bara de protectie si grila, jantele din aliaj de 16 inchi, luminile de zi cu led, precum si interiorul inspirat din lumea motorsport. Volanul si schimbatorul de viteze sunt personalizate cu logo-ul „N”, iar gurile de aer cu accente de culoare rosie, scaunele sport si pedalele cu insertii metalice contribuie la o experienta placuta pentru conducatorul auto. i10 N Line va fi disponibil pe piata din Europa incepand cu vara anului 2020.
Specificatii tehnice:
Motor 1,0 MPi | |||||
Numar cilindri: | 3 cilindri MPi | ||||
Putere (CP): | 67 | ||||
Cuplu (Nm): | 96 | ||||
Transmisie: | 5 MT/ 5 AMT | ||||
5 locuri (5 MT/ 5 AMT) | 4 locuri (Standard/ Eco Pack) | ||||
Viteza maxima (km/ h): | 156/ 156 | 156/ 147 | |||
Accelerarea de la 0 la 100 km/ h (s): | 14,.6/ 17,3 | 15,0/ 16,6 | |||
Consum in regim combinat, conform NEDC 2,0 (l/ 100 km): | 4,5/ 4,5 | 4,5/ 4,3 | |||
Consum in regim combinat, conform WLTP (l/ 100 km): | 5,1/ 5,3 | 5,0/ 4,9 | |||
Emisii CO2 conform NEDC 2.0 (g/ km): | 103/ 103 | 102/ 97 | |||
Emisii CO2 conform WLTP (g/ km): | 116/ 121 | 115/ 112 |
Motor 1,2 MPi | |
Numar cilindri: | 4 cilindri MPi |
Putere (CP): | 84 |
Cuplu (Nm): | 118 |
Transmisie: | 5 MT/ 5 AMT |
Viteza maxima (km/ h): | 171/ 171 |
Accelerarea de la 0 la 100 km/ h (s): | 12,6/ 15,8 |
Consum in regim combinat, conform NEDC 2.0 (l/ 100 km): | 4,7/ 4,7 |
Consum in regim combinat, conform WLTP (l/ 100 km): | 5,3/ 5,5 |
Emisii CO2 conform NEDC 2,0 (g/ km): | 107/ 107 |
Emisii CO2 conform WLTP (g/ km): | 121/ 126 |
Motor 1,0 T-GDi (i10 N Line) | |
Numar cilindri: | 3 cilindri T-GDi |
Putere (CP): | 100 |
Cuplu (Nm): | 172 |
Transmisie: | 5 MT |
Emisii CO2 conform NEDC 2,0 (g/ km): | TBC |
Emisii CO2 conform WLTP (g/ km): | TBC |
Rapoarte cutia de viteze | ||||||||||
1,0 MPi | 1,2 MPi | 1,0 T-GDi | ||||||||
4 locuri | 5 locuri | 4 locuri | 5 locuri | 4/ 5 locuri | ||||||
5 MT | 5 MT | 5 AMT | 5 MT | 5 MT | 5 AMT | 5 MT | ||||
1 | 3,545 | 3,727 | 3,727 | 3,545 | 3,545 | 3,545 | 3,615 | |||
2 | 1,895 | 2,056 | 2,056 | 1,895 | 1,895 | 1,895 | 1,955 | |||
3 | 1,241 | 1,269 | 1,269 | 1,241 | 1,192 | 1,192 | 1,207 | |||
4 | 0,906 | 0,906 | 0,906 | 0,906 | 0,853 | 0,853 | 0,893 | |||
5 | 0,744 | 0,744 | 0,744 | 0,744 | 0,697 | 0,697 | 0,688 | |||
Rev. | 3,636 | 3,636 | 3,636 | 3,636 | 3,636 | 3,636 | 3,545 | |||
Raport final | 4,438 | 4,438 | 4,438 | 4,235 | 4,438 | 4,438 | 3,647 |
Suspensii | ||
Suspensie | Fata | McPherson Strut |
Spate | Bara de torsiune | |
Amortizoare | Fata | Gaz & arc elicoidal |
Spate | Gaz & arc elicoidal |
Directie | |
Tip | MDPS |
Raza de bracaj (m) | 5,0 (minimum) |
Raportul general al casetei de directie | 14,0 |
Frane (mm) | |
Fata (diametru) | |
Spate (diametru) | 234 |
Jante | Anvelope |
14 inchi - otel | 175/65R14 |
15 inchi - aliaj | 185/55R15 |
16 inchi - aliaj | 195/45R16 |
Dimensiuni exterior (mm) | ||
i10 | N Line | |
Lungime | 3.670 | 3.675 |
Latime | 1.680 | 1.680 |
Inaltime | 1.480 | 1.483 |
Ampatament | 2.425 | 2.425 |
Garda la sol | 149 | 152 |
Consola fata | 705 | 710 |
Consola spate | 540 | 540 |
Banda de rulare (fata) | 1.479/ 1.467/ 1.467 | 1.467 |
Banda de rulare (spate) | 1.490/ 1.478/ 1.478 | 1.478 |
Dimensiuni interior (mm) | ||
Primul rand | Al doilea rand | |
Spatiu pentru cap | 996 | 956 |
Spatiu pentru picioare | 1.070 | 865 |
Spatiu pentru umeri | 1.326 | 1.328 |
Latimea scaunului | 1.260 | 1.230 |
Capacitate (litri) | |
Rezervor | 36 |
Portbagaj | 252 |
Greutate (1,2 MPi, 4 locuri) | |
Greutate proprie (kg) | 935 |
Sarcina de incarcare maxima | 415 |
Greutate bruta (kg) | 1.350 |
*Valorile nu sunt inca omologate, iar specificatiile pot fi diferite in functie de piata si regiune.