Hyundai prezinta prototipul RM19 la Salonul Auto de la Los Angeles

Hyundai prezinta prototipul RM19 la Salonul Auto de la Los Angeles
  • RM19 reprezinta platforma de dezvoltare pentru viitoarele modele ale brandului Hyundai N.

  • Prototipul este echipat cu un motor de 2 litri, care ofera 390 CP, dezvoltat din versiunea folosita in competitiile din seria TCR.

  • In viitor, conceptul poate fi derivat si pentru dezvoltarea modelelor electrice sau hibride de inalta performanta.

Hyundai a demarat proiectul RM (Racing Midship) in 2012, pentru a dezvolta si a transfera tehnologiile din domeniul motorsport catre viitoarele modele ale gamei N. Inca de la inceputurile proiectului, concretizat cu seriile RM14, RM15 si RM16, modelele RM au fost supuse unor teste extinse pentru a verifica noile tehnologii, pentru a studia efectul lor asupra performantelor vehiculelor, dar si pentru a fi imbunatatite si implementate pe viitoarele modele ale diviziei N.

Platforma RM este un banc de teste versatil care permite evaluarea eficienta a noilor tehnologii si motoare in conditii normale de exploatare pe drumurile publice”,a declarat Albert Biermann, directorul diviziei de cercetare si dezvoltare a Hyundai Motor Company.„Pe parcursul evolutiei seriei RM, inginerii Hyundai au acumulat informatii pretioase, efectuand teste variate si folosind solutii tehnice diferite.”

Echipat cu cel mai puternic motor al marcii, 2 litri, turbo benzina, 390 CP, RM19 ajunge de la 0 la 100 km/ h in mai putin de 4 secunde. Prototipul imparte acest propulsor cu versiunile dezvoltate de Hyundai N pentru modelele care concureaza in competitiile TCR. Spre deosebire de aceste modele, care sunt afectate de anumite restrictii prevazute in regulamentul sportiv, RM19 ofera putere suplimentara. Conceptul are aceleasi performante ca o masina de curse, in ceea ce priveste puterea motorului, aderenta sau franarea, dar totul adaptat pentru o utilizare cotidiana pe drumurile publice.

In afara motorului pe benzina, prototipul poate fi echipat si cu alte versiuni disponibile in gama. In plus, prin investitiile recente si parteneriatul strategic cu Rimac Automobili, Hyundai va dezvolta modele de inalta performanta cu motorizari electrice si hibride. Obiectivul Hyundai Motor Group este de a lansa 44 de modele eco pana in anul 2025, brandul Hyundai N fiind inclus in strategia de dezvoltare a unei serii de modele cu emisii zero.

Initiala ‘N’ vine de la Namyang, locul unde, din 1995, se afla centrul R&D Hyundai si unde a fost dezvoltat primul concept, dar si de la circuitul Nürburgring, acolo unde se afla centrul european de teste al companiei. Divizia N foloseste experienta marcii din domeniul motorsport, pentru a dezvolta modele de inalta performanta dedicate utilizarii cotidiene, care sa ofere experiente dinamice pasionatilor de condus. Aceeasi idee este transmisa si de logo-ul ‘N’, al carui design este inspirat de traseul sinuos al circuitului Nürburgring.

Tehnologiile folosite pentru gama Hyundai N sunt testate pe legendarul circuit Nürburgring Nordschleife, unde fiecare model poate parcurge pana la 180.000 de kilometri in conditii meteo diverse. Tot aici se afla si centrul tehnic si de teste al Hyundai Motor Europe, care se intinde pe o suprafata de 3.600 de metri patrati.

Specificatii:


RM19 

Concept

motor central, tractiune spate, motor termic pe benzina

Tip caroserie

doua locuri, coupe in doua usi

Configuratie motor/ transmisie

motor amplasat central, tractiune spate

Motor

2 litri Turbo, 390 CP

Cutie de viteze

cutie de viteze secventiala cu sase trepte

Viteza de top

> 250 km/ h

* viteza limitata pentru circulatia pe drumurile publice

Suspensii

(fata) MacPherson/ (spate) cu brate duble

Amortizoare

pe gaz

Frana de parcare

mecanica

Sistem ABS

sistem ABS pentru competitii

* nu poate fi utilizat pe drumurile publice

Servodirectie

directie servoasistata cu pinion si cremaliera

Design volan

design Veloster N TCR (cu padele)

Dimensiuni (mm)

4.319 (lungime) x 1.945 (latime) x 1.354 (inaltime)/ 2.672 (ampatament)

Consola (mm)

899 (fata)/ 748 (spate)

Garda la sol minima

100 mm

Pneuri

(fata) 245/ 30R20, (spate) 305/30R20

Roti

20” x 8.5J (fata)/ 20” x 11 J (spate)

jante aliaj


Debug: OFF