Hyundai si H2 Energy vor livra prima flota de camioane electrice fuel cell din lume

Hyundai si H2 Energy vor livra prima flota de camioane electrice fuel cell din lume
  • Lansarea camionului cu tehnologie fuel cell va avea loc in anul 2019;
  • Vehiculul are o autonomie de aproximativ 400 de km in trafic real, cu utilizare cotidiana;
  • Prin intermediul parteneriatului Hyundai - H2 Energy vor fi livrate 1.000 de camioane electrice fuel cell pe piata de vehicule comerciale din Elvetia, in perioada 2019 – 2023.

Hyundai a anuntat in cadrul Salonului de Autovehicule Comerciale IAA de la Hanovra noul parteneriat incheiat cu H2 Energy (H2E) - compania elvetiana producatoare de hidrogen. Incepand din anul 2019, pentru o perioada de cinci ani, prin intermediul acestei colaborari vor fi livrate 1.000 de camioane electrice fuel cell de mare tonaj, dar si o retea adecvata pentru realimentarea cu hidrogen. Dupa lansarea primului vehicul electric cu pila de combustie pe hidrogen, Tucson Fuel Cell in 2013, iar in 2018 a celei de-a doua generatii - Nexo, furnizarea camioanelor electrice fuell cell catre H2 Energy marcheaza expansiunea Hyundai pe sectorul vehiculelor comerciale ecologice.

„Obiectivul Hyundai este de a comercializa primul camion electric fuel cell din lume. Aceasta asociere reprezinta un pas important in vederea dezvoltarii tehnologiei cu pila de combustie in industria auto”, a declarat Cheol Lee, Vice Presedinte Executiv si Director al Diviziei de Vehicule Comerciale.„Vom continua sa identificam oportunitati de dezvoltare si pe alte piete, luand in considerare factori precum infrastructura de realimentare, dar si politicile guvernamentale.”

Camionul electric fuel cell, care este dezvoltat conform normelor europene, dispune de o pila de combustie cu hidrogen de 190 kW, tehnologie prezenta si pe modelul Nexo. Autonomia in aceste conditii este estimata la aproximativ 400 de km, platforma integrand opt rezervoare compacte de hidrogen.

Vehiculul se remarca printr-un design distinctiv, eficient din punct de vedere aerodinamic. Grila fata are ca sursa de inspiratie forma geometrica a moleculei de hidrogen, conferind un aspect unic si impunator. Grafica de culori - gri cu elemente albastre care se prelungesc pana pe remorca - subliniaza dinamismul noului vehicul.

H2 Energy este o companie elvetiana specializata in productia si livrarea de hidrogen regenerabil. Obiectivul H2E este de a oferi clientilor camioanele electrice fuel cell Hyundai, livrarile vor incepe cu membrii asociatiei elvetiene H2 (operatori ai unor statii de realimentare, clienti din retail si alti clienti).

“O economie sustenabila, care sa functioneze pe hidrogen, are nevoie de un sistem special creat. Tocmai de aceea colaborarea dintre Hyundai Motor, H2 Energy, asociatia elvetiana H2 si producatori cheie din domeniul energiei este una strategica si utila pe termen lung”, a declarat Rolf Huber, presedintele companiei H2 Energy.

In comparatie cu sistemul electric pe baza de baterii, tehnologia fuel cell are avantajul de a putea fi aplicata si vehiculelor de mari dimensiuni (camioane sau autobuze), deoarece reduce din greutate si este mai eficienta din punctul de vedere al costurilor de exploatare, fiind ideala pentru utilizarea in domeniul flotelor de vehicule comerciale.

Cererea la nivel mondial pentru vehicule ecologice este in permanenta crestere si tot mai multe guverne dezvolta politici de implementare ale unor proiecte care au ca scop protejarea mediului inconjurator. Pentru a profita de oportunitatile din acest segment, Hyundai are in plan diversificarea gamei de vehicule comerciale electrice fuel cell. In acest moment se afla in faza de dezvoltare a un camion de dimensiuni medii (cu o capacitate de incarcare de 4 – 5 tone) care poate fi utilizat de comunitatile locale, in servicii publice, precum curatenia stradala sau colectarea deseurilor. 

In luna februarie a anului curent, in timpul Jocurilor Olimpice de la PyeongChang, Hyundai a lansat si utilizat autobuzele de tip electricfuel cell, acestea fiind in faza de proiect pilot in cele mai importante orase din Coreea de Sud, urmand ca din 2020 acestea sa intre in productia de serie. De asemenea, vehicule electrice fuel cell din gama Hyundai sunt folosite pe drumurile publice din Ulsan si Gwangju pentru servicii de taxi si car-sharing.

Pentru a sustine dezvoltarea si implementarea tehnologiilor prietenoase cu mediul, Hyundai a demarat in Statele Unite primul program la nivel mondial de leasing pentru vehicule electrice fuel cell dedicat sectorului de transport si servicii publice (inclusiv serviciile de taxi si car-sharing).

Specificatii tehnice (4x2 cargo truck) *

Specificatii

Camion

Greutate

18 tone (GCW 34 tone cu remorca)

Lungime

9,745 mm

Latime

2,550 mm

Inaltime

3,730 mm

Ampatament

5,130 mm

Autonomie

aproximativ 400 km

Timp realimentare cu hidrogen

7 minute

Capacitate rezervor / Presiune

32.86 kgH/ 350 bar

Putere pila de combustie

190 kW (2 x 95 kW)

Putere motor

350 kW / 3,400 Nm (471PS / 346 kgf–m)

Echipari de siguranta

FCA, LDW


* Vehicul in faza de dezvoltare; versiunea finala poate suferi modificari.

Debug: OFF