Finala europeana a competitiei Hyundai Skills for the Future 2016, desfasurata anul acesta la Madrid, in perioada 1 - 2 iunie, a inregistrat peste 100 de inscrieri din 15 tari. Elevii au concurat pentru a-si demonstra capacitatile antreprenoriale. Echipa AMECS, din Spania, a castigat premiul Hyundai Skills for the Future 2016.
Grupul format din Cesar Molina Sanchez si Hector Pascual Martinez a primit atat voturile juriului, cat si premiul publicului in finala desfasurata la nivel european. Tinerii au prezentat un sistem de incalzire/ racire care contribuie la gestionarea intr-un mod sustenabil a temperaturii din interiorul autovehiculului, fara a consuma combustibil. Sistemul poate fi controlat si monitorizat printr-o aplicatie smartphone.
„Intotdeauna ne-am dorit sa lucram in industria auto, iar acest proiect ne-a permis sa exploram acest domeniu. De asemenea, suntem incantati sa descoperim ca ceilalti participanti, precum si membrii Hyundai din Madrid ne-au desemnat drept cea mai buna mini companie. Prin castigarea atat a premiului juriului, cat si pe cel al publicului, suntem mai increzatori in ceea ce priveste eforturile noastre viitoare. Asteptam cu nerabdare sa vizitam birourilor Hyundai Motor Europa din Frankfurt, un oras dedicat inovatiei si performantei”, a declarat echipa castigatoare a competitiei Hyundai Skills for the Future 2016.
In plus, Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer al Hyundai Motor Europa, a adaugat: „Industria auto se afla in mod constant in cautarea unor angajati calificati, iar initiativa Skills for the Future contribuie la imbunatatirea competentelor tinerilor in domenii precum stiinta, tehnologie, inginerie si matematica. In cadrul editiei de anul acesta a competitiei am intalnit participanti cu un potential extraordinar. Echipa AMECS a castigat voturile juriului pentru abordarea inovatoare si sustenabila a unei probleme care afecteaza toti posesorii de autovehicule din Europa”.
Odata cu lansarea programului „Skills for the Future” in anul 2012, parteneriatul JA Europa - Hyundai Motor Europa a inregistrat inscrierile a peste 10.000 de elevi, care au primit indrumarea si suportul voluntarilor Hyundai si profesorilor. Prin intermediul experientei in echipa, tinerii din Austria, Bulgaria, Republica Ceha, Danemarca, Franta, Germania, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Romania, Slovacia, Slovenia, Spania si Regatul Unit au avut ocazia de a dezvolta propriile produse si servicii in domeniul industriei auto, avand o abordare sustenabila si urmarind intregul ciclul de viata al unei companii.
Evenimentul de anul acesta a gazduit o dezbatere intitulata „Empowering vocational education for a better Europe” (Dezvoltarea educatiei vocationale pentru o Europa mai buna). Printre interlocutori s-au aflat Mario Armero - Presedinte al Asociatiei Spaniole a Producatorilor de Automobile si Camioane ANFAC; Ann Branch - Head of Unit, Job Creation - DG Employment al Comisiei Europene; Enrique Calvet Chambon -Membru al Parlamentului European; David Fitzpatrick - Director PR & Brand Experience al Hyundai Motor Europa si Pete Hodgson - Presedinte al European Forum of Technical and Vocational Education & Training. In cadrul intalnirii au fost dezbatute teme precum: aptitudinile dorite pe piata muncii, rolul educatiei vocationale in dezvoltarea competentelor si crearii de locuri de munca etc.
Caroline Jenner, CEO JA Europa a adaugat: „Generatia millennials priveste in mod diferit autovehiculele si mobilitatea. In cadrul programului Skillks for the Future, profesionistii cu experinta interactioneaza cu tinerii, incurajandu-i sa isi foloseasca creativitatea pentru a gasi solutii pentru unele dintre cele mai mari provocari ale industriei auto”.
Despre Junior Achievement Romania
Junior Achievement Romania este o organizatie non-profit, avand ca misiune dezvoltarea in Romania a programelor internationale JA de educatie economica, antreprenoriala, financiara, etica, responsabilitate sociala, sanatate si viata activa. 39 de tari din Europa si 121 de tari din toata lumea participa la programele JA. In Romania, acestea sunt urmate gratuit de peste 250.000 de elevi din 1.400 de scoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educatiei Nationale si datorita sustinerii financiare din partea comunitatii de afaceri. Mai multe informatii, pe www.jaromania.org.