- O flota de 60 de autovehicule Hyundai ix35 Fuel Cell va fi livrata companiei start-up de taxi - Société du Taxi Electrique Parisien (STEP)
- Noile modele vor inlocui taxiurile conventionale, obiectivul fiind reducerea emisiilor de noxe
- Hyundai ix35 Fuel Cell, primul model pe baza de hidrogen produs in masa, ofera o autonomie de 594 kilometri cu un plin de hidrogen
Hyundai va livra 60 de autovehicule ix35 Fuel Cell companiei start-up de taxi - Société du Taxi Electrique Parisien (STEP) din Paris. Acordul de intelegere a fost semnat in cadrul ceremoniei de inaugurare a primei statii de alimentare cu hidrogen din Offenbach, Germania, de la sediul central al Hyundai Motor Europa. Noua flota va suplimenta cele cinci modele ix35 Fuel Cell oferite de producatorul auto in luna decembrie a anului 2015.
„Taxiurile pe baza de pila de combustibil reprezinta atat o solutie pentru protejarea mediului, cat si o alegere practica si confortabila pentru conducatorul auto si pasageri", a declarat Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer al Hyundai Motor Europa.
Emisii reduse cu peste 800 de tone
Comparativ cu un model diesel in regim de taxi, care inregistreaza emisii de CO2 de 135 g/ km si 100.000 de kilometri parcursi anual, cele 60 de autovehicule ix35 Fuel Cell vor contribui la reducerea gazele de esapament cu peste 800 de tone de CO2, evacuand doar vapori de apa.
Chiar si atunci cand este produs din gaz natural, hidrogenul reprezinta o sursa de energie mai curata decat oricare combustibil fosil: pentru aceeasi distanta parcursa, autovehiculele pe baza de hidrogen reduc emisiile de gaze cu efect de sera cu 20%, comparativ cu vehiculele cu ardere interna, fara a produce particule fine (funingine).
Pana la 594 de kilometri cu un rezervor de hidrogen
ix35 Fuel Cell este primul model pe baza de pila de combustibil produs in serie. In prezent, 300 de unitati pot fi intalnite pe drumurile europene din 12 tari. Motorul electric genereaza 136 CP si un cuplu maxim de 300 Nm, oferind posibilitatea de a parcurge pana la 594 de kilometri cu un singur plin de hidrogen.
Proiectul Hydrogen Mobility Europe
Dezvoltarea modelului ix35 Fuel Cell este partial finantata de Hydrogen Mobility Europe, program sponsorizat de organizatia Fuel Cell Hydrogen Joint Undertaking (FCH-JU). FCH-JU este un parteneriat public-privat care sprijina cercetarea, dezvoltarea tehnologica si activitatile demonstrative in domeniul tehnologiilor pe baza de pila de combustibil si hidrogen din Europa.