Noua gama Hyundai Ioniq, formata din: Ioniq Hibrid, Ioniq Electric si Ioniq Plug-in, va fi prezentata in cadrul Salonului Auto de la Geneva 2016. In premiera mondiala, trei tipuri de propulsoare electrice sunt disponibile pentru un singur autovehicul, modelulul oferind atat consum eficient de carburant, cat si confort si design rafinat.
„Ioniq reprezinta un pas important catre viitor pentru marca Hyundai. Odata cu lansarea modelului, vom extinde gama de autovehicule cu emisii reduse, oferind fiecarui client posibilitatea de a opta pentru diferite motorizari electrice, fara a face insa compromisuri in privinta designului si confortului”, a declarat Jochen Sengpiehl, Marketing Vicepresedinte al Hyundai Motor Europa.
Versiunile Ioniq Hibrid si Ioniq Plug-in dispun de un nou propulsor Kappa 1.6 litri pe benzina, in patru cilindri, cu injectie directa, care ofera cel mai ridicat randament termic din clasa (40%), o putere maxima de 105 CP si un cuplu maxim de 147 Nm. Dezvoltat exclusiv pentru modelele Hyundai hibride, noul motor este cuplat cu o transmisie in sase trepte cu dublu ambreiaj (DCT), care se remarca printr-un raspuns prompt si schimbari line ale treptelor de viteza, fiind completat de un propulsor electric, care asigura o tinuta de drum optima. La aceasta contribuie si sasiul bine echilibrat, cu suspensie spate multi-link.
Dinamismul remarcabil al variantei Ioniq Hibrid este asigurat de cei 32 kW (43.5 CP)/ 170 Nm ai motorului electric, alimentat de bateria litiu-ion polimer de 1,56 kWh, pozitionata sub bancheta spate. Impreuna cu propulsorul pe benzina de 1.6 litri, puterea totala ajunge la 103.6 kW (141 CP)/ 265 Nm, cu o viteza maxima de 185 km/ h si emisii mixte de CO2 de 79 g/ km.
Clientii care prefera versiunea Ioniq Plug-in pot rula in oras aproximativ 50 de kilometri in modul pur electric. In plus, motorul electric dezvolta 45 kW (61 CP) si este alimentat de bateria litiu-ion polimer de 8,9 kWh. In propulsie mixta, se obtin emisii scazute de CO2 de 32 g/ km.
Modelul Ioniq Electric ofera autonomie de peste 250 km, un cuplu de 295 Nm si zero emisii, cu ajutorul bateriei litiu-ion polimer de 28 kWh. Aceasta varianta este echipata cu propulsor electric de 88 kW (120 CP), care transmite puterea catre roti prin intermendiul unui reductor cu suport fix, asigurand viteza maxima de 165 km/ h.
Pentru a veni in intampinarea clientilor cu un stil de viata dinamic, cele trei versiuni de modele Hyundai Ioniq dispun de elemente de conectivitate, precum Apple CarPlay, Android Auto, la care se adauga sistemul de navigatie TomTom Live si sistemul wireless de incarcare a telefonului mobil. In plus, Ioniq dispune de instrumentar de bord cu ecran TFT de 7”, care ofera informatiile necesare conducatorului auto.
Noul model beneficiaza de cele mai recente dotari de siguranta, printre care sistemul de franare automata la detectarea pietonilor (AEB), sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LKAS), sistemul de monitorizare a unghiului mort (BSD), precum si sistemul de alerta a traficului din spate (RCTA) si functia de pilot automat.
Conturul simplu al modelului Hyundai Ioniq evidentiaza silueta autovehiculului, care ofera un coeficient aerodinamic remarcabil de 0,24 Cd. Forma fluida a exteriorului si canalele de optimizare a fluxului de aer contribuie la sublinierea elementelor aerodinamice.
„Inca de la lansarea primului autovehicul electric, ix35 Fuel Cell, a fost urmarit angajamentul fata de protejarea mediului inconjurator. Prin dezvoltarea noului Ioniq, Hyundai devine singurul producator auto la nivel mondial care dispune de un model cu trei variante de propulsoare electrice”, a mentionat Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer al Hyundai Motor Europa.
Conferinta de presa Hyundai va avea loc marti, 1 martie 2016, ora 10:30 CET (ora locala 11:30). Standul Hyundai este localizat in hala 1, la numarul 1040. De asemenea, transmisiunea in direct va putea fi urmarita la: https://livestream.com/HyundaiEurope/GIMS2016.
Informatiile tehnice prezentate sunt preliminarii.