- Echipa Hyundai Shell World Rally a incheiat Raliul Sardiniei, etapa a sasea din Campionatul Mondial de Raliuri, cu doua unitati Hyundai i20 WRC.
- Aceasta etapa a fost o sursa pretioasa de informatii pentru tanara echipa, care va continua sa acumuleze experienta
- Thierry Neuville si Hayden Paddon au contribuit alaturi de echipa la dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC, pentru ca acesta sa faca fata exigentelor ultimelor probe pe macadam din Raliul Sardiniei.
Echipa Hyundai Shell World Rally a atins un numar important de obiective in cadrul Raliului Sardiniei.
In ciuda numeroaselor probleme de vineri, cand una dintre cele trei unitati inscrise in etapa WRC a fost nevoita sa abandoneze, Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) si Hayden Paddon (#20 Hyundai i20 WRC, copilot John Kennard) - debutant in cadrul echipei, au adunat informatii pretioase pentru dezvoltarea modelului Hyundai i20 WRC.
Neuville a continuat in acelasi ritm de sambata, dezavantajat de faptul ca a fost unul dintre primii piloti la start. Experienta acumulata pe aceste probe a fost foarte utila pentru echipa, mai ales in ceea ce priveste setarea suspensiilor, fiind benefica pentru urmatoarea etapa din Campionatul Mondial de Raliuri, programata in Polonia.
„Am profitat la maximum de timpul petrecut in Sardinia si am muncit la dezvoltarea masinii in conditii extrem de solicitante. Faptul ca am fost printre primii la start a insemnat sa curatam drumul pentru cei din spate, dar cred ca impreuna cu Nicolas am facut o treaba foarte buna. Am inteles acum si care sunt punctele tari si cele slabe, tinand cont de caracteristicile etapei din Sardinia. Desigur, suntem dezamagiti dupa incidentele de vineri, care ne-au impiedicat sa luptam pentru o pozitie mai buna in clasament. Asteptam cu nerabdare etapa din Polonia, unde vom continua munca de dezvoltare a unitatii Hyundai i20 WRC”, a declarat Neuville.
Neozeelandezul Hayden Paddon a terminat cu succes prima sa etapa in cadrul echipei Hyundai Shell World Rally, acumuland experienta importanta pe fiecare proba speciala. Paddon, 27 de ani, a avut o abordare matura la primul sau start in Raliul Sardiniei si s-a acomodat foarte repede cu echipa. A avut o mica problema la motor, dupa trecerea printr-un vad de apa, dar echipa a rezolvat totul peste noapte si Paddon a luat startul in ultima zi, conform regulii Rally 2, fara a rata oportunitatea de a parcurge kilometri utili pe ultimele patru probe ale raliului.
„Mecanicii au depus toate eforturile noaptea trecuta pentru a repara masina, iar eu am putut lua startul in ultima zi a raliului. La fel ca sambata, am fost printre primii la start si am evoluat pe o suprafata alunecoasa. Dimineata am fost nevoiti sa menajam pneurile pe prima bucla, ceea ce s-a reflectat in timpii finali. Stiam ca primul raliu va fi unul foarte dificil, pentru ca nu am mai concurat in Sardinia, dar progresul facut este semnificativ. Nu am mers la limita si ne-am concentrat sa finalizam fiecare proba pentru a acumula cat mai multa experienta atat eu, cat si echipa. Sigur, sunt lucruri pe care le puteam face mai bine, dar voi utiliza informatiile acumulate pentru a obtine un rezultat si mai bun in raliul urmator”, a declarat Paddon.
Echipa Hyundai Shell World Rally a luat startul pana acum in sase etape din Campionatul Mondial de Raliuri, de la revenirea sa in aceasta competitie. Obiectivul principal in sezonul 2014 este de a acumula experienta intr-un mediu extrem de competitiv, pentru a dezvolta performantele modelului Hyundai i20 WRC in functie de particularitatile fiecarei etape si fiecarei probe speciale. Saptamana viitoare Hyundai va aniversa un an de la inaugurarea oficiala a facilitatii Hyundai Motorsport din Alzenau, Germania, iar progresul facut in ultimele 12 luni de echipa este remarcabil.
„A fost un raliu dificil in Sardinia, dar foarte productiv pentru noi. Nu ne luptam anul acesta pentru victorii la probele speciale, ci pentru a dezvolta modelul Hyundai i20 WRC. Desigur, este bine atunci cand suntem competitivi, asa cum s-a vazut in primele probe din acest weekend. Raliul Sardiniei a fost o etapa foarte dificila, desfasurata la temperaturi ridicate, pe o suprafata dura. Intreaga echipa a muncit din greu si plecam de aici foarte motivati pentru urmatoarea etapa din Polonia. Thierry si Hayden au fost profesionisti si au folosit ultimele probe speciale ale raliului pentru a acumula si mai multe informatii despre masina. Este pacat ca nu am reusit sa terminam raliul cu toate cele trei unitati, dar este important ca am adunat date utile pe care le vom analiza in continuare si ne vom pregati in consecinta pentru Raliul Poloniei”, a afirmat Michel Nandan, directorul echipei.
Clasament general dupa ziua a 3-a:
1. S. Ogier/ J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 4:02:37.8
2. M. Østberg/ J. Andersson (Citroën DS3 WRC) +1:23.1
3. J.M Latvala/ M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +1:32.8
4. A. Mikkelsen/ O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +2:39.3
5. E. Evans/ D. Barritt (Ford Fiesta RS WRC) +4:41.8
6. M. Prokop/ J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +6:05.3
7. H. Solberg/ I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +7:15.8
8. R. Kubica/ M. Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) 12:19.0
9. L. Bertelli/ M. Dotta (Ford Fiesta RRC Super 2000) +15:22.1
10. K. Al Qassimi/ C. Patterson (Citroën DS3 WRC) +16:49.3
11. S. Chardonnet/ T. De La Haye (Citroën DS3 R5) +17:33.7
12. H. Paddon/ J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +18:04.3
…
16. T. Neuville/ N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +27:24.9