Noua generatie Hyundai i20 – spatiu si dotari imbinate armonios

Noua generatie Hyundai i20 – spatiu si dotari imbinate armonios
  • Lider pe segment in privinta spatiului interior, noua generatie i20 este un veritabil vehicul cu cinci locuri
  • Nivel de echipare superior si dotari unice pe segmentul sau
  • Proiectat, conceput si realizat in Europa datorita investitiilor recente
  • Noul motor turbo 1,0 litri T – GDI benzina - premiera in 2015

Prin lansarea ultimului sau model, noua generatie i20, Hyundai Motor isi consolideaza pozitia in segmentul B, unde s-a remarcat prin vanzari de aproape 1 milion de unitati din 2002 pana in prezent. Popularitatea versiunii originale a modelului i20 l-a transformat intr-unul dintre cele mai bine vandute modele din gama Hyundai in Europa. Principalele obiective ale noului model sunt de a castiga un public si mai larg, de a dezvolta perceptia pozitiva asupra marcii si de a confirma pozitia Hyundai ca producator auto european.

Noua generatie i20 a fost conceputa si dezvoltata in Europa, trei atribute cheie subliniind faptul ca se adreseaza nevoilor consumatorilor europeni: un spatiu interior devenit referinta in clasa sa, tehnologia incorporata si nivelul de confort oferit prin echipamentele din dotare.

A treia generatie a modelului din segmentul B al marcii reprezinta un pas inainte semnificativ fata de 2002, momentul lansarii modelului Getz in Europa. Noua generatie i20 ramane tributara principiului marcii de a oferi valoare peste asteptari, exemplificat de modele precum noua generatie i10 si noul ix35. Lansarea acestui model marcheaza si reinnoirea completa a gamei Hyundai, toate modelele Hyundai comercializate in Europa fiind relansate in ultimii cinci ani.

Debutand la Salonul Auto de la Paris din octombrie 2014, noua generatie i20 va intra in productie in cursul aceleiasi luni si va fi comercializata in Europa incepand cu noiembrie 2014.

Mai lunga, mai joasa si mai lata decat versiunea anterioara, noua generatie i20 a fost conceputa in Centrul de Design din Europa al Hyundai Motor, aflat la Rüsselsheim, in Germania, de catre designer-ul sef Thomas Bürkle si echipa sa. Stilul noului model este inspirat de limbajul de design al marcii, denumit "sculptura fluida", avand linii elegante si un profil sculptural, care ii confera un aspect indraznet si sofisticat.  Este prezent si elementul distinctiv al vehiculelor de familie Hyundai - grila hexagonala.

Reperele de stil se regasesc si in interiorul spatios. Construit pe o platforma noua, ampatamentul vehiculului a crescut cu 45 mm, la 2.570 mm, oferind astfel un spatiu suplimentar ocupantilor. Lider in segment in privinta spatiului interior – 1.892 mm spatiu pentru picioare in fata si in spate, noul model i20 este un veritabil vehicul cu cinci locuri, capacitatea uimitoare de 326 litri a portbagajului subliniindu-i versatilitatea.

Conceput pentru a oferi tot confortul conducatorului auto si pasagerilor, habitaclul beneficiaza de materiale placute la atingere, insertii in nuante de negru lucios si detalii cromate, creand un interior modern si sofisticat.

Vehiculul a fost dotat cu numeroase tehnologii care ofera un nivel de confort asociat de obicei modelelor din segmentele superioare. Printre acestea se numara sistemul de asistenta la parcare, volanul incalzit, faruri adaptive si sistem automat de dezaburire, in premiera pe un model Hyundai din segmentul B. De asemenea, sistemul de avertizare la parasirea benzii de rulare este o functie inovatoare, pe care o regasim in mod normal in segmentele superioare. O noutate de asemenea unica in clasa sa, plafonul panoramic, care se poate deschide complet, completeaza dotarile legate de confortul ocupantilor vehiculului, contribuind la amplificarea senzatiei de spatiu, datorita faptului ca permite patrunderea razelor soarelui si a aerului proaspat in interior.

Noua generatie i20 este disponibila in doua versiuni de motorizare Hyundai "Kappa" pe benzina, respectiv doua versiuni de motorizare diesel "U-II". Aceste motorizari au fost preluate de la precedenta generatie, cu o serie de imbunatatiri care au avut rolul de a le creste performantele si de a le incadra in norma Euro 6 privind emisiile de noxe. 

Gama de motoare, aferenta noului model i20, va fi completata in 2015 cu un motor pe benzina de 1,0 litri, cu turbocompresor. Noul Kappa T-GDI de 1,0 litri este primul dintr-o generatie de motoare de capacitate mica, pe benzina, cu turbocompresor, asigurand performante imbunatatite, placerea condusului si eficienta. Dezvoltat in Centrul Tehnic European din Rüsselsheim, motorul T-GDI de 1,0 litri poate genera pana la 120 CP si cuplu de 172 Nm.

Increderea Hyundai in calitatea productiei europene este evidentiata de garantia de cinci ani fara limita de kilometri, unica in industrie, care va insoti fiecare nou model i20 vandut. Acest pachet, include, de asemenea, cinci ani de asistenta rutiera si cinci ani de verificari periodice ale vehiculului.

O noua dovada a angajamentului asumat de Hyundai in Europa, dar si un argument al originii cu adevarat europeane a acestui model, este si concentrarea productiei noii generatii i20 in uzina marcii din Turcia. Noua generatie i20 va fi produsa in proportie de 100% in uzina Hyundai Assan Otomotiv Sanayi (HAOS), din Izmit, Turcia, care a fost recent extinsa. Aceasta extindere a implicat o investitie de 508 milioane de euro, realizata la inceputul acestui an.

Specificatii tehnice

Motoare/ Benzina

1,25-litri 75 CP

Tip

Kappa, 4 cilindri in linie, DOHC, adimisie CVVT

Capacitate

1248 cmc

Alezaj x cursa

71,0 x 78,8 mm

Raport de compresie

10,5



Putere

75 CP @ 5500 rpm

Cuplu

12 Nm @ 4000 rpm

Viteza maxima

160 km/ h

Acceleratie 0 -100 km/ h

13,6 s

Consum urban

5,8 – 7.0 l/ 100 km*

Consum extra urban

4,0 – 4.2 l/ 100 km*

Consum mediu

4,7 – 5.2 l/ 100 km*

CO2 regim combinat

109 – 121 g/ km*


*In functie de specificatiile tapiteriei si anvelopelor. Toate cifrele sunt supuse unei omologari finale.

1,25-litri 84 CP

Tip

Kappa, 4 cilindri in linie, DOHC, admisie CVVT

Capacitate

1248 cmc

Alezaj x cursa

71,0 x 78,8 mm

Putere

84 CP @ 6000 rpm

Raport de compresie

10,5

Cuplu

121 Nm @ 4000 rpm

Viteza maxima

170 km/ h

Acceleratie 0 -100 km/ h

13,1 s

Consum urban

5,8 – 7.0 l/ 100 km*

Consum extra urban

4,0 – 4.2 l/ 100 km*

Consum mediu

4,7 – 5.2 l/ 100 km*

CO2 regim combinat

109 – 121 g/ km*

*In functie de specificatiile tapiteriei si anvelopelor. Toate cifrele sunt supuse unei omologari finale.

1,4-litri 100 CP

Tip

Kappa, 4 cilindri in linie, DOHC, admisie CVVT

Capacitate

1368 cmc

Alezaj x cursa

72.0 x 84.0 mm

Raport de compresie

10,5

Putere

100 CP @ 6000 rpm

Cuplu

134 Nm@ @ 3500 rpm

Viteza maxima

184 km/ h

Acceleratie 0 -100 km/ h

11,6 s

Consum urban

7,1 – 7.2 l/ 100 km (MT*)/ 9,2 l/ 100 km (AT*)

Consum extra urban

4,3 – 4.6 l/ 100 km (MT*)/ 5,3 l/ 100 km (15” AT*)

Consum mediu

5,3 – 5.5 l/ 100 km (MT*)/ 6,7 l/ 1000 km (AT*)

CO2 regim combinat

122 -127 g/ km (MT*)/ 155 g/ km (AT*)

*In functie de specificatiile tapiteriei si anvelopelor. Toate cifrele sunt supuse unei omologari finale.

Motoare/ Diesel

1,1-litri 75 CP

Tip

U-II, 3 cilindri in linie

Capacitate

1120 cmc

Alezaj x cursa

75 x 84.5 mm

Putere

75 CP @ 4000 rpm

Raport de compresie

16,0

Cuplu

180 Nm @ 1750 - 2500 rpm

Viteza maxima

159 km/ h

Acceleratie 0 -100 km/ h

16,0 s

Consum urban

3,5 – 4.1 l/ 100 km*

Consum extra urban

3,1 – 3.4 l/ 100 km*

Consum mediu

3,3 – 4.0 l/ 100 km*

CO2 regim combinat

86 – 103 g/ km*

1,4-litri 90 CP

Tip

U-II, 4 cilindri in linie

Capacitate

1396 cmc

Alezaj x cursa

75 x 79 mm

Raport de compresie

16,0

Putere

90 CP @ 4000 rpm

Cuplu

240 Nm @ 1500 – 2500  rpm

Viteza maxima

175 km/ h

Acceleratie 0 -100 km/ h

12,1 s

Consum urban

4,5 – 4.9 l/ 100 km*

Consum extra urban

3,3 – 3.5 l/ 100 km*

Consum mediu

3,7 – 4.1 l/ 100 km*

CO2 regim combinat

97 – 106 g/ km*

*In functie de specificatiile tapiteriei si anvelopelor. Toate cifrele sunt supuse unei omologari finale.

Tren de rulare

Tractiune fata permanenta

Transmisii/ Benzina

Motor

1,25 (75 CP)

1,25 (84 CP)

1,4

Manuala/ nr. rapoarte

5

5

6

Automata/ nr. rapoarte

-

-

4

Transmisii/ Diesel

Motor

1,1

1,4

Manuala/ nr. rapoarte

6

6

Automata/ nr. rapoarte

-

-

Rapoarte cutie de viteza


1,25 MT

(75 CP)

1,25 MT

(84 CP)

1,4

MT / AT

1,1 Diesel

MT

1,4 Diesel

MT

1

3.727

3.727

3.769/ 2.919

3.769

3.636

2

2.056

2.056

2.045/ 1.551

2.045

1.962

3

1.269

1.269

1.37/ 1.000

1.370

1.257

4

0.906

0.906

1.036/ 0.713

0.971

0.905

5

0.719

0.719

0.893/ -

0.774

0.702

6

-

-

0.774/ -

0.688

0.596

Marsarier

3.636

3.636

3.700/ 2.480

3.700

3.583

Raport final

4.600

4.600

4.267/ 4.375

3.833

3.706

Suspensii si amortizoare

Fata

independenta, MacPherson, cu arcuri elicoidale si amortizoare cu gaz; bara stabilizatoare anti-ruliu.

Spate

semi – independenta, cu arcuri elicoidale si amortizoare cu gaz

Directie

Tip

BLAC-MDPS - sistem de directie pinion – cremaliera asistata electric

Raport

2,7 ture de volan stanga-dreapta

Raza de bracare

5,1 metri (minimum)

Frane (doar 1.2 75 CP)

Fata

benzina: 256 mm, discuri ventilate

Spate

203.2 mm, cu tambur

Sisteme de asistenta la condus

ABS, EBD, ESC si VSM

Frane (toate celelalte motorizari)

Fata

benzina: 256 mm, discuri ventilate

diesel: 280 mm, discuri ventilate

Spate

262 mm, discuri solide

Sisteme de asistenta la condus

ABS, EBD, ESC si VSM

Jante si anvelope

Tip

Anvelopa

Roata rezerva

6.0J x 15-inch, jante otel

185/ 65 R15

Dimensiune normale sau temporara (3.5J * 15, T125/80D15)

6.0J x 16-inch, jante aliaj

195/ 55 R16

Dimensiune normale sau temporara (3.5J * 15, T125/80D15)

Dimensiuni (mm)

Exterior

Lungime totala

4035

Latime totala

1734 (excluzand oglinzile)

Inaltime totala

1474

Ampatament

2570

Garda la sol

140

Consola fata

815

Consola spate

650

Ecartament fata

1514 – 1520; 15” (16”)

Ecartament spate

1513 – 1519; 15” (16”)

Interior

Lungime totala interior

1815

Latime totala interior

1436

Inaltime totala interior

1242


Fata

Spate

Spatiu pentru cap

1038

978

Spatiu pentru picioare

1098

794

Spatiu pentru umeri

1365

1350

Spatiu pentru solduri

1301

1252

Spatiu bagaje (mm)

Lungimea podelei

722

Latime

1050

Inaltime

582

Lungime superioara

400

Deschidere haion latime

1027

Deschidere haion lungime

688

Distanta de deschidere fata de sol

739

Capacitate (litri)

Rezervor

50  (benzina si diesel)

Portbagaj (VDA)

326 – cu scaunele spate in pozitie normala

1042  – cu scaunele spate rabatate

Greutate* (kg) (transmisie manuala/ automata)

Motor

1,25 (75 CP)

1,25 (84 CP)

1,4

1,1 (diesel)

1,4 (diesel)

Masa proprie

1040

1040

1060/ 1079

1143

1165

Masa maxima autorizata

1158

1158

1175/ 1197

1255

1280

Sarcina utila min.

422

422

425/ 423

425

410

Sarcina utila max.

540

540

540/ 541

537

525

Greutate bruta

1580

1580

1600/ 1620

1680

1690

Performante* (transmisie manuala/ automata)

Motor

1,25 (75 CP)

1,25 (84 CP)

1,4

1,1 (diesel)

1,4 (diesel)

Viteza maxima (km/h)

160

170

184/ 170

159

175

0-100 km/h (secunde)

13.6

13.1

11.6/ 13.2

16

12.1

*Cifrele reprezinta estimarile producatorului.

Debug: OFF