Noul membru al familiei i30 se remarca prin designul atemporal, asemenea modelului in cinci usi, completat de eleganta si versatilitatea caroseriei wagon. Versiunea Wagon va fi lansata in Europa in a doua parte a anului curent.
„Proiectata, dezvoltata, testata si fabricata in Europa, noua generatie Hyundai i30 reprezinta ADN-ul marcii in regiune”,a declarat Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer al Hyundai Motor Europa.
Dimensiuni generoase
Pe langa designul elegant, Hyundai i30 Wagon dispune de o capacitate de depozitare de 602 litri, care poate ajunge pana la 1.650 litri prin rabatarea banchetei din spate. Mai mult, al doilea membru al familiei i30 ofera spatii suplimentare de stocare sub podeaua portbagajului. Lungimea totala a autovehiculului este de 4.585 mm, cu 245 mm mai mare decat cea a versiunii cu cinci usi.
Pachet de siguranta
Hyundai pune la dispozitia clientilor cele mai noi sisteme de siguranta activa. Printre acestea se numara sistemul autonom de franare (AEB), sistemul de monitorizare a atentiei conducatorului auto (DAA), asistenta la faza lunga (HBA), precum si sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LKAS).
Cu ajutorul camerei frontale, AEB actioneaza in trei etape. Initial, sistemul avertizeaza vizual si acustic conducatorul auto, aplicand automat o forta de franare a carei intensitate creste treptat, pentru a evita riscul unui accident sau pentru a reduce daunele atunci cand o coliziune este inevitabila. AEB poate fi echipat optional cu functia de detectare a pietonilor, care utilizeaza in plus senzorii radar frontali.
Sistemul DAA permite monitorizarea constanta a stilului de condus, cu scopul de a detecta orice deviatie nedorita a directiei, care indica semne de oboseala, avertizand conducatorul auto printr-un semnal sonor si un mesaj vizual, afisat pe bord.
Functia pilot automat inteligent (ASCC) mentine viteza si distanta constante fata de autovehiculul din fata, actionand automat pedala de acceleratie sau frana, la viteze de pana la 180 km/ h. In cazul in care traficul este blocat, sistemul aplica o forta de franare pentru decelerarea vehiculului, accelerand in momentul in care se creeaza din nou spatiu.
Sistemul de monitorizare a unghiului mort (BSD), impreuna cu sistemul de asistenta la schimbarea benzii de rulare (LDWS), monitorizeaza partile laterale si spate ale masinii si, in cazul in care este detectat un alt autovehicul, un indicator luminos de alerta este afisat in retrovizoarele exterioare.
Sistemul de avertizare la deplasarea in marsarier (RCTA) detecteaza vehiculele aflate in spate, atunci cand autovehiculul este manevrat pentru iesirea din spatii de parcare cu vizibilitate redusa, avertizand conducatorul auto prin semnale sonore si vizuale.
La acestea se adauga si functia LKAS, care alerteaza conducatorul auto in cazul schimbarii benzii de rulare fara actionarea semnalizatoarelor, la peste 60 km/ h. Sistemul avertizeaza vizual si sonor, corectand proactiv pozitia volanului, pentru a mentine autovehiculul pe mijlocul benzii de rulare.
Functia de informare asupra vitezei limita (SLIF) identifica indicatoarele din trafic referitoare la viteza maxima permisa, afisand detaliile atat pe ecranul sistemului de navigatie, cat si pe instrumentarul de bord.
HBA permite dezactivarea in mod automat a fazei lungi in momentul in care este detectat un autovehicul din sens opus, pe timp de noapte.
Elemente de conectivitate
Ecranul tactil de 8 inchi, disponibil pentru noul sistem de navigatie, integreaza elemente de conectivitate precum Apple CarPlay, Android Auto si serviciile Live. In plus, modelul este echipat cu un incarcator wireless pentru telefonul smartphone prevazut cu aceasta functie. Clientii pot opta, de asemenea, pentru un sistem audio cu un ecran tactil LCD de 5 inchi, care include camera pentru marsarier, conectivitatea Bluetooth si functia My Music.
Motoare eficiente
i30 dispune de o gama variata de propulsoare. Autovehiculul beneficiaza de trei motoare pe benzina si unul diesel de 1.6 litri, cu doua niveluri de putere (110 sau 136 CP). Noul propulsor turbo pe benzina de 1.4 litri, in patru cilindri dezvolta 140 CP, iar cel de 1.0 litri T-GDi furnizeaza 120 CP (consumul preliminar de combustibil pentru Hyundai i30 Wagon in regim combinat este de 5.8 - 3.6 l/ 100 km, cu emisii de CO2 de 95 - 135 g/ km*).
Fabricat in Europa
Proiectata la Centrul Tehnic Hyundai Motor Europa din Rüsselsheim, testata la Nürburgring si produsa la fabrica Nošovice, din Republica Ceha, cea de-a treia generatie a familiei i30 este construita avand la baza infrastructura Hyundai din Europa, cu o vechime de peste 25 de ani.
*Detaliile tehnice sunt informative si nu au fost inca omologate, putand fi supuse unor modificari.