• Proiectat, testat, dezvoltat si fabricat in regiune, pentru clientii europeni
• Noua generatie i30 prezinta un element distinctiv de design: grila frontala de tip cascada
• Modelul dispune de o gama de propulsoare dinamice si eficiente, printre care si noul motor turbo de 1,4 litri T-GDi, care dezvolta 140 CP
Noua generatie i30, disponibila incepand cu prima parte a anului 2017, raspunde exigentelor clientilor in ceea ce priveste tehnologia si flexibilitatea. Modelul dispune de un design remarcabil, oferind experiente dinamice si eficiente la volan, alaturi de sisteme de siguranta. Calitatea si fiabilitatea autovehiculului sunt evidentiate de garantia de cinci ani fara limita de kilometri.
„Prin intermediul noii generatii i30, obiectivul Hyundai este de a raspunde nevoilor clientilor. In acest sens, modelul dispune de sisteme actualizate de informatii, divertisment si conectivitate“, a declarat Jochen Sengpiehl, Vicepresedinte Marketing al Hyundai Motor Europa.
Noul autovehicul beneficiaza de elemente de conectivitate, precum Apple CarPlay, Android Auto sau incarcator wireless, pentru facilitarea operatiunilor desfasurate pe telefonul de tip smartphone, in timpul calatoriei. Pentru linistea si siguranta pasagerilor, i30 este dotat cu sistem autonom de franare la detectarea pietonilor, pilot automat inteligent, sistem de asistenta la mentinerea benzii de rulare, cat si sistem de monitorizare a unghiului mort.
Designul modelului urmareste limbajul Hyundai, cu linii atent definite, suprafete rafinate, precum si o forma sculpturala a caroseriei.
„Condusa de pasiune si entuziasm, echipa Hyundai a creat un autovehicul remarcabil. Odata cu lansarea noii generatii i30, este prezentat un element distinctiv de design: grila frontala de tip cascada, noul simbol al viitoarei game de modele“ , a mentionat Peter Schreyer, Presedinte si Chief Designer Officer al Hyundai Motor Group.
Pentru dezvoltarea noii generatii i30, inginerii Hyundai Motor Europa au testat modelul in cadrul unui program riguros de verificare, pe parcursul unui traseu in regiune, precum si pe legendarul circuit Nürburgring. Structura caroseriei, care incorporeaza in proportie de 53% otel de inalta rezistenta, alaturi de directia mai precisa cu 10% si sasiul nou proiectat, asigura manevrabilitate sporita, fara a compromite, in schimb, nivelul de confort.
La interior, modelul beneficiaza de un habitaclu elegant si spatios, completat de materiale de inalta calitate. Bordul poate fi echipat optional cu un ecran tactil de 8 inchi, care integreaza functii media sau de navigatie, permitand conducatorului auto sa ramana conectat in timpul calatoriei. Navigatia este disponibila cu un abonament gratuit de sapte ani la serviciile Live, care ofera informatii actualizate despre vreme, trafic, camerele radar, precum si detalii despre punctele de interes.
Optiuni variate
Pentru a spori eficienta, i30 dispune de o gama variata de propulsoare turbo. Clientii pot opta intre trei versiuni de motoare pe benzina si unul turbo diesel de 1,6 litri, cu trei niveluri de putere si emisii reduse de CO2 care pornesc de la 89 g/ km. Noua generatie i30 beneficiaza de noul propulsor turbo pe benzina de 1,4 litri, in patru cilindri, care dezvolta 140 CP.
In plus, primul autovehicul Hyundai N are la baza platforma modelului i30, urmand sa intre in procesul de productie incepand cu anul 2017.
Un model de succes in Europa
Dezvoltata la Centrul Tehnic Hyundai Motor Europa din Rüsselsheim, testata la Nürburgring si produsa la fabrica Nošovice, din Republica Ceha, cea de-a treia generatie i30 este construita avand la baza infrastructura Hyundai din Europa, cu o vechime de peste 25 de ani. Obiectivul producatorului auto este de a continua succesul inregistrat cu modelul, comercializat in regiune incepand cu anul 2008, in peste 800.000 de exemplare.
Modelul urmeaza sa fie produs la fabrica Nošovice, in cadrul careia a demarat productia primei generatii i30, in anul 2008. Uzina, inaugurata in 2008, are o capacitate de productie de 300.000 de unitati, indeplinind cele mai inalte standarde de calitate, pentru a raspunde asteptarilor clientilor europeni.
Specificatii tehnice
Urmatoarele detalii tehnice sunt preliminarii.
Propulsoare pe benzina
1.4 MPi 100 CP | |
Tip | 1.4 MPi, 16 valve, DOHC CVVT dual |
Capacitate | 1.368 cmc |
Alezaj x cursa | 71.6 mm x 84.0 mm |
Raport de compresie | 10.5 |
Putere | 100 CP (73.3 kW) la 6.000 rpm |
Cuplu | 134 Nm la 4.000 rpm |
1.0 T-GDi 120 CP | |
Tip | 1.0 T-GDi, 12 valve, DOHC CVVT dual |
Capacitate | 998 cmc |
Alezaj x cursa | 71.0 mm x 84.0 mm |
Raport de compresie | 10.0 |
Putere | 120 CP (88.3 kW) la 6.000 rpm |
Cuplu | 171.1 Nm la 1.500 ~ 4.000 rpm |
1.4 T-GDi 140 CP | |
Tip | 1.4 T-GDI, 16 valve, DOHC CVVT dual |
Capacitate | 1.353 cmc |
Alezaj x cursa | 71.6 mm x 84.0 mm |
Raport de compresie | 10.0 |
Putere | 140 CP (103 kW) la 6.000 rpm |
Cuplu | 242 Nm la 1.500 rpm |
Propulsoare diesel
1.6 litri 95 CP | |
Tip | U 1.6 (LOW), 16 valve, DOHC |
Capacitate | 1.582 cmc |
Alezaj x cursa | 77.2 mm x 84.5 mm |
Raport de compresie | 16,0 |
Putere | 95 CP (70 kW) la 4.000 rpm |
Cuplu | 280 Nm la 1.500 ~ 2.000 rpm |
1.6 litri 110 CP | |
Tip | U 1.6 (MID), 16 valve, DOHC |
Capacitate | 1.582 cmc |
Alezaj x cursa | 77.2 mm x 84.5 mm |
Raport de compresie | 16,0 |
Putere | 110 CP (81 kW) la 4.000 rpm (6MT) |
Cuplu | 280 Nm la 1.500 ~ 2.500 rpm (6MT) |
1.6 litri 136 CP | |
Tip | U 1.6 (HIGH), 16 valve, DOHC |
Capacitate | 1.582 cmc |
Alezaj x cursa | 77.2 mm x 84.5 mm |
Raport de compresie | 16,0 |
Putere | 136 CP (100 kW) la 4.000 rpm (7DCT) |
Cuplu | 280 Nm la 1.500 ~ 3.000 rpm (136 CP 6MT) 300 Nm la 1.750 ~ 2.500 (7DCT) |
Transmisii
Motor benzina
Propulsor | 1.4 MPi (100) | 1.0 T-GDi (120) | 1.4 T-GDi (140) |
Manual/ sase trepte | Da | Da | Da |
Automat, sapte trepte (7DCT) | Nu | Nu | Da |
Motor diesel
Motor | 1.6 CRDi (95) | 1.6 CRDi (110) | 1.6 CRDi (136) |
Manual/ sase trepte | Da | Da | Da |
Automat, sapte trepte (7DCT) | Nu | Da | Da |
Suspensie
Fata | McPherson |
Spate | Multi-Link |
Dimensiuni exterioare (mm)
Lungime | 4.340 |
Latime | 1.795 |
Inaltime | 1.455 (1.450 Eco) |
Ampatament | 2.650 |
Consola fata | 905 |
Consola spate | 785 |
Garda la sol | 140 (135 Eco) |
Performante si consum*
Benzina (manual/ automat)
Motor | 1,4 MPi (100) (6MT) | 1,0 T-GDi (120) (6MT/ 6MT Eco) | 1,4 T-GDi (140) (6MT/ 6MT Eco/ 7DCT) |
Viteza maxima (km/ h) | 183 | 190/ 187 | 210/ 208/ 205 |
0-100 km/ h (s) | 12.7 | 11.1/ 11.3 | 8.9/ 9.1/ 9.2 |
CO2 combinat (g/ km)** | 126 - 130 | 112 - 116/ 103 - 108 | 119 - 123/ 109 – 114/ 121 - 125 |
**In functie de dimensiunea jantelor
Diesel (manual/ automat)
Motor | U2 1.6 (95) (6MT) | U2 1.6 (110) (6MT/ 6MT Eco/ 7DCT) | U2 1,6 (136) (6MT/ 7DCT) |
Viteza maxima (km/ h) | 186 | 190/ 188/ 190 | 200/ 200 |
0-100 km/ h (s) | 12.2 | 11.0/ 10.7/ 11.2 | 10.2/ 10.6 |
CO2 combinat (g/ km)** | 95 - 98 | 96 - 99/ 89 - 95/ 105 - 109 | 99 - 102/ 105 - 109 |
**In functie de dimensiunea jantelor
*Cifrele reprezinta estimarile producatorului.