Hyundai prezinta noul Santa Fe, un autovehicul cu un design rafinat si cu o noua gama de tehnologii avansate de siguranta activa, confort si utilitate. Popularul model este cel mai longeviv model Hyundai in Europa. Inca de la lansarea din 2001, Santa Fe a reprezentat nava amiral a liniei de SUV-uri ale marcii, avand o contributie relevanta la vanzarile de 1,2 milioane in Europa, o treime din vanzarile inregistrate de Hyundai in clasa SUV pe acest continent in aceasta perioada.
Cea mai recenta versiune Santa Fe pastreaza elementele cheie de design ale familiei Hyundai, printre care se numara si grila frontala hexagonala cu finisaje cromate, specifica Hyundai. Aspectul modern este completat de noile proiectoare de ceata si noile blocuri optice, incorporate în bara de protectie frontala si in bara spate si de noile modele de jante din aliaj de 17”, 18” si 19”, care acentueaza liniile sportive.
„Popularitatea modelului in Europa subliniaza modul in care clientii de SUV pun accentul pe aspectul si nivelul de rafinament al unui astfel de autovehicul. Imbunatatirile aduse noului model Santa Fe vor contribui la consolidarea imaginii marcii Hyundai”, a declarat Raf van Nuffel, Head of Product Management Hyundai Motor Europa.
Noul model beneficiaza de o serie de dotari noi de siguranta activa si confort.
Sistemul de franare de urgenta autonom (AEB) avertizeaza conducatorii auto in legatura cu situatiile de urgenta, actionand in mod autonom frana, in cazul in care este necesar. Utilizand senzorii si camerele disponibile, sistemul opereaza la trei niveluri, avertizand initial conducatorul auto prin semnale vizuale si sonore si crescand gradual forta de franare. In cazul unui impact iminent, sistemul va actiona automat franele, pentru a evita sau diminua forta impactului.
Pentru a usura si mai mult sarcina conducatorului auto si pentru siguranta sporita, sistemul de depistare a autovehiculului in unghiul mort (BSD) a fost introdus pe noul model Santa Fe. Utilizand tehnologia radar, BSD impreuna cu sistemul de asistenta la schimbarea benzii de rulare monitorizeaza colturile laterale spate ale masinii si, in cazul in care este detectat un alt autovehicul, un semnal de alerta apare in retrovizoarele exterioare.
Utilizand senzorii BSD, sistemul de alerta la traficul din spate (Rear-Cross Traffic Alert - RCTA) reduce riscul unei coliziuni cu autovehiculele din apropiere, atunci cand autovehiculul iese in marsarier, din locuri inguste si cu vizibilitate redusa.
Noua functie Smart Cruise Control ofera o experienta mai relaxanta conducatorului auto. Odata viteza setata, noul sistem o va mentine automat constanta. In cazul in care, autovehiculul din fata accelereaza sau incetineste, SCC va ajusta automat viteza mentinand o distanta confortabila fata de acesta, luand in considerare conditiile existente de trafic.
Adaugarea functiei de asistenta la faza lunga (disponibila incepand cu luna decembrie 2015) completeaza gama de sisteme de asistenta la condus, in timp ce un nou sistem inovator de monitorizare, care utilizeaza o serie de camere plasate strategic pentru a oferi conducatorului auto vizibilitate completa 360° in jurul autovehiculului, este utila in momentul parcarii in spatii restranse.
Cel mai recent sistem audio video navigatie combina sistemul radio digital DAB cu sunetul Infinity Premium, oferind conducatorului auto si pasagerilor o interfata de inalta calitate, inclusiv cea mai performanta tehnologie audio in autovehicul.
Alaturi de aceste evolutii, pasagerii celui de-al doilea rand de scaune culisante vor beneficia de un spatiu cu 15 mm mai mare, adica de 270 mm.
Toate motorizarile au fost revazute pentru a corespunde normelor de poluare Euro 6. Pentru versiunea de baza, motorul de 2,2 litri diesel CRDi, emisiile de CO2 si consumul de combustibil inregistreaza valori de 149 g/ km si 5.7 l/ 100 km, fiind dotat cu o cutie de viteze manuala in sase trepte, precisa si lina. Motorul diesel CRDi de 2,2 litri a fost modificat pentru a dezvolta 200 CP si un cuplu de 440 Nm.
Pentru cei care opteaza pentru benzina, motorul Theta II de 2,4 litri a fost imbunatatit pentru a dezvolta 188 CP si un cuplu de 241 Nm.
Toate motorizarile sunt disponibile in versiunile 2WD si 4WD.
Specificatii tehnice:
Toate informatiile sunt preliminare si pot suferi modificari
Motorizare (benzina)
Theta II 2,4 litri GDI | |
Tip | Theta II, 4 cilindri in linie, DOHC, cu dual CVVT |
apacitate | 2.359 cmc |
Alezaj x cursa | 88,0 x 97,0 mm |
Raport de compresie | 11,3 |
Putere | 188 CP la 6.000 rpm |
Cuplu | 241 Nm la 4.000 rpm |
Viteza maxima | 202 km/ h* |
Accelerare de la 0 la 100 km/ h | 9.9 secunde* |
Consum urban (l/ 100 km) | 12.9 |
Consum extra urban (l/ 100 km) | 7.3 |
Consum mixt (l/ 100 km) | 9.4 |
Emisii CO2 mixt (g/ km) | 218 |
*In functie de nivelul de echipare si de specificatiile anvelopelor.
Motorizari (diesel)
R2,0 litri CRDi | |
Tip | R2, 4 cilindri in linie |
Capacitate | 1.995 cmc |
Alezaj x cursa | 84,0 x 90,0 mm |
Raport de compresie | 16,0 |
Putere | 150 CP la 4.000 rpm* |
Cuplu | 400 Nm la 1.750 – 2.500 rpm |
Viteza maxima | 181 km/ h* |
Accelerare de la 0 la 100 km/ h | 10,8 secunde* |
Consum urban (l/ 100 km) | 6.8 |
Consum extra urban (l/ 100 km) | 5.2 |
Consum mixt (l/ 100 km) | 5.8 |
Emisii CO2 mixt (g/ km) | 154 |
*In functie de nivelul de echipare si de specificatiile anvelopelor.
R2,2 CRDi | |
Tip | R2, 4 cilindri in line |
pacitate | 2,199 cmc |
Alezaj x cursa | 85.4 x 96.0 mm |
Raport de compresie | 16.0 |
Putere | 200 CP @ 3,800 rpm |
Cuplu | 440 Nm @ 1,750 – 2,750 rpm |
Viteza maxima | 203 km/ h |
Accelerare de la 0 la 100 km/ h | 8.7 secunde* |
Consum urban (l/ 100 km) | 7.0 |
Consum extra urban (l/ 100 km) | 4.9 |
Consum mixt (l/ 100 km) | 5.7 |
Emisii CO2 mixt (g/ km) | 149 |
Transmisii/ Benzina
Motorizare | 2,4 l GDI |
Manuala – trepte viteza | 6 |
Automata – trepte viteza | 6 |
Transmisii/ Diesel
Motorizare | R2,0 l CRDi | R2,2 l CRDi |
Manuala – trepte viteza | 6 | 6 |
Automata – trepte viteza | - | 6 |
Exterior (mm)
Lungime totala | 4.690 |
Latime totala | 1.880 |
Inaltime totala | 1.680 (1,690 inclusiv cu sine pentru sisteme de fixare pe acoperis) |
Ampatament | 2.700 |
Garda la sol | 185 |
Consola fata | 935 |
Consola spate | 1.055 |
Anvelope (fata) | 1.633 (235/65 R17)/ 1.628 (235/60 R18)/ 1.628 (235/55 R19) |
Anvelope (spate) | 1.644 (235/65 R17)/ 1.639 (235/60 R18)/ 1.639 (235/55 R19) |
Interior (mm)
Primul rand de scaune (cu/ fara plafon vitrat) | Al doilea rand de scaune (cu/ fara plafon vitrat) | Al treilea rand de scaune (cu/ fara plafon vitrat) | |
Spatiu la cap | 875 | ||
Spatiu pentru picioare | 1.048/ 1.120 | 1.000 | 765 |
Spatiu | 1.508 | 1.480 | 1.349 |
Spatiu | 1.439 | 1.406 | 1.120 |
Capacitate (litri)
Rezervor | 64 (pentru toate modelele pe benzina si diesel) |
Portbagaj (VDA) | 585/ 516 – pana la fereastra cu scaunele spate pe pozitii (5/ 7 locuri) 1.680/ 1.615 – pana la plafon, cu scaunele spate rabatate (5/ 7 locuri) |
Caracteristici off-road generale:
Capacitati off-road: capacitatea maxima de urcare (%)
2.4 GDI (MT/ AT) 4 GDI (MT/ AT) | R2.0 CRDi (2WD) | R2.0 CRDi (4WD) | R2.2 CRDi (2WD) MT/ AT | R2.2 CRDi (4WD) MT/ AT | |
5 locuri | 34.8/63.434.8/63.4 | 47.9 | 47.9 | 54.3/97.1 | 54.3/97.1 |
7 locuri | 34.8/63.434.8/63.4 | 47.1 | 46.2 | 53.4/95.6 | 52.4/93.7 |