Hyundai extinde gama „N” odata cu lansarea noului i30 Fastback N, cel de-al doilea model al Diviziei de Performanta din Europa. i30 Fastback N este primul model sportiv in cinci usi din segmentul C. Autovehiculul imbina designul elegant al modelului i30 Fastback cu pachetul de performanta de la i30 N.
i30 N, lansat pe piata in vara anului 2017, a inregistrat un succes remarcabil depasind estimarile initiale privind vanzarile. In prima jumatate a anului 2018, in Europa au fost vandute aproape 3.000 de unitati i30 N in cinci usi. Dintre acestea, 100 de unitati din modelul First Edition s-au vandut in Germania in numai 48 de ore.
„Lansarea celui de-al doilea model din gama N pentru Europa confirma angajamentul nostru de a dezvolta produse surprinzatoare, care pun accentul pe latura emotionala”, a declarat Andreas-Christoph Hofmann, vicepresedinte marketing si produs, Hyundai Motor Europe.
Hyundai a dezvoltat gama de modele N pornind de la aceleasi principii care stau la baza modelelor de curse. Numele „N” reprezinta doua componente importante: Namyang, Centrul de Cercetare - Dezvoltare Globala Hyundai din Coreea, acolo unde a fost lansata ideea si Nürburgring, unul dintre cele mai dificile circuite din lume si sediul centrului de testare Hyundai, acolo unde sunt perfectionate modelele N. Sigla „N” simbolizeaza traseul sinuos al unui circuit de curse, unde i30 N atinge niveluri maxime de tractiune si precizie. Inca din 2015, atunci cand a fost lansat conceptul, gama N a inregistrat performante remarcabile in campionatul VLN Nürburgring, campionatul international TCR si cursa de 24 de ore, organizata pe circuitul de la Nürburgring.
Ca parte a gamei i30, versiunea Fastback N este noul model sportiv care va putea intra in posesia clientilor din Europa pana la finalul anului 2018. Personalitatea si sportivitatea autovehiculului sunt accentuate de: bara fata preluata de la modelul i30 N in cinci usi, spoilerul spate cu ornament negru lucios, bara de protectie spate, care include lampa de ceata spate triunghiulara, jante din aliaj usor si praguri tip N. Plafonul elegant, plonjant catre spate, capota lunga si profilul robust, cu pasaje de roata mari, definesc aspectul dinamic al acestui coupe sportiv. Partea laterala se remarca prin jantele de 18 si 19 inchi specifice modelelor N si prin pragurile negre, decupate adanc.
Caracteristicile de design elegant si sportiv ale noului i30 Fastback N sunt dublate de un habitaclu spatios. Portbagajul generos are o capacitate de 450 de litri si maxim 1.351 litri cu bancheta din spate rabatata. La interior, volanul, schimbatorul de viteze si scaunele au fost personalizate cu insertii de culoare rosie. Habitaclul este disponibil intr-o combinatie de culori - negru si rosu. i30 Fastback N va fi disponibil in mai multe culori exterioare, precum Shadow Grey - o nuanta rezervata exclusiv modelului i30 Fastback N, dar si Polar White, Phantom Black, Engine Red, Performance Blue si Micron Grey.
Cu o latime de 1.795 mm si o lungime de 4.455 mm, i30 Fastback N are aceleasi dimensiuni cu modelul i30 Fastback. Inaltimea este de 1.417 mm (250 CP) si 1.419 mm (275 CP), cu 8 mm mai mica decat a modelului i30 Fastback (inaltime totala 1.425 mm).
i30 Fastback N se remarca prin performante si functionalitate atat pe drumurile publice, cat si pe circuit. In acest scop, modelele Hyundai N au fost echipate cu sistemul „N Grin Control”. Acesta permite conducatorului auto sa aleaga intre cinci moduri de condus – Eco, Normal, Sport, N si N personalizat, care au rolul de a schimba comportamentul autovehiculului, prin reglarea mai multor parametri responsabili de siguranta rutiera.
i30 Fastback N este propulsat de un motor turbo de 2,0 litri, disponibil in doua variante de putere si care transmite forta de tractiune la rotile din fata. Clientii pot opta intre pachetul Standard, cu o putere de 250 CP (consum de combustibil in ciclu combinat: 7,7 l/100 km; emisii de CO2 in ciclu combinat: 176 g/ km*) si pachetul Performance, cu o putere maxima de 275 CP (consum de combustibil in ciclu combinat: 7,8 l/ 100 km; emisii de CO2 in ciclu combinat: 178 g/ km*). Ambele variante dezvolta un cuplu maxim de 353 Nm. i30 Fastback N dispune de o functie overboost, activata imediat ce este atins cuplul maxim. Aceasta permite cresterea cuplului motor pana la 378 Nm. Cu pachetul Standard, coupe-ul sportiv in cinci usi accelereaza pana la 100 km/ h in 6,4 secunde*, respectiv in 6,1 secunde*, cu pachetul Performance. Viteza maxima este de 250 km/ h. Cutia de viteze manuala cu sase rapoarte asigura schimbarea precisa si lina a treptelor de viteza.
Pasionatii de masinipot opta pentru pachetul Performance. Acesta include diferential cu alunecare limitata, controlat electronic (e-LSD), un dispozitiv care garanteaza tractiune exceptionala. Prin cresterea vitezei de abordare a virajelor, acesta asigura o senzatie unica de stabilitate, atunci cand conducatorul auto accelereaza in curba. In plus, reduce patinarea rotilor si tendinta subviratoare, in anumite conditii de deplasare. De asemenea, pachetul Performance include supape cu deschidere variabila pentru sistemul de esapament, care permit soferului sa selecteze diferite note ale esapamentului, in functie de modul de condus. Un sunet mai puternic face experienta la volan si mai captivanta. Prin utilizarea acestui sistem, conducatorii auto pot controla in mod activ supapa din esapament, iar sunetul difera in functie de deschiderea acesteia. Daca este echipat cu pachetul Performance, i30 Fastback N dispune standard de jante de 19 inchi si de anvelope de inalta performanta. Pachetul Standard include jante de 18 inchi.
*Emisiile de CO2 si consumul de combustibil masurate conform reglementarilor WLTP si convertite in standardul NEDC.
Sistemul de bord este disponibil in doua variante:
- sistem audio cu display, care beneficiaza de un ecran tactil LCD de 8 inchi, o camera pentru marsarier integrata si conexiune Bluetooth;
- sistem de navigatie cu ecran tactil de 8 inchi si abonament gratuit pentru o perioada de sapte ani la serviciile LIVE. Ambele sunt compatibile cu aplicatiile Apple CarPlay si Android Auto. Modul de afisare al ecranului specific gamei N ofera posibilitatea unor setari personalizate pentru motor, turatii si sunetul evacuarii.
Pentru ca telefoanele pasagerilor sa fie intotdeauna incarcate, i30 Fastback N dispune si de un suport pentru incarcare wireless prin inductie (standard Qi), precum si de o mufa USB, amplasata pe consola centrala. De asemenea, meniul specific modului N de pe ecran ofera setari personalizabile pentru motor, corelarea turatiei motorului, sunetul esapamentului si setarile pachetului Performance.
Noul i30 Fastback N beneficiaza de tehnologiile de siguranta activa si asistenta la condus Hyundai SmartSense, care respecta standardele europene de siguranta: sistem de asistenta la coliziune frontala (echipament standard), sistem de avertizare a conducatorului auto (echipament standard), sistem de asistenta la mentinerea benzii de rulare (echipament standard), sistem de asistenta pentru faza lunga (echipament standard) si functie inteligenta de avertizare asupra vitezei limita.
Date tehnice si dimensiuni:
BENZINA: THETA 2,0 T-GDi (250 CP)** | |
Tip | THETA 2,0 T-GDi, 16 supape MLA, DOHC E-CVVT |
Cilindree | 1.998 cmc |
Alezaj x cursa | 86,0 x 86,0 mm |
Raport de compresie | 9,5 |
Putere | 250 CP (184 kW) la 6.000 rpm |
Cuplu | 353 Nm la 1.450 - 4.000 rpm |
Viteza maxima (km/ h) | 250 |
0 - 100 km/ h (secunde) | 6,4 |
Emisii de CO2 in ciclu combinat (g/ km)* | 176 |
Consum de combustibil in ciclu combinat | 7,7 |
Consum de combustibil in ciclu urban | 10,7 |
Consum de combustibil in ciclu extra urban | 5,9 |
BENZINA: THETA 2,0 T-GDi cu pachet Performance (275 CP)** | |
Tip | THETA 2,0 T-GDi, 16 supape MLA, DOHC E-CVVT |
Cilindree | 1.998 cmc |
Alezaj x cursa | 86,0 x 86,0 mm |
Raport de compresie | 9,5 |
Putere | 250 CP (202 kW) la 6.000 rpm |
Cuplu | 353 Nm la 1.450 - 4.700 rpm |
Viteza maxima (km/ h) | 250 |
0 - 100 km/ h (secunde) | 6,1 |
Emisii de CO2 in ciclu combinat (g/ km)* | 178 |
Consum de combustibil in ciclu combinat | 7,8 |
Consum de combustibil in ciclu urban | 10,6 |
Consum de combustibil in ciclu extra urban | 6,1 |
Transmisii
Motoare pe benzina - viteze
Motor | 2,0 T-GDi (250 CP) | 2,0 T-GDi (275 CP) |
Manuala | 6 | 6 |
Rapoarte de transmisie**
MOTOR | THETA 2,0 T-GDi | ||
STD (250 CP) | PACHET P (275 CP) | ||
RAPORT DE TRANSMISIE | TREAPTA 1 | 3,083 | 3,083 |
TREAPTA 2 | 1,931 | 1,931 | |
TREAPTA 3 | 1,696 | 1,696 | |
TREAPTA 4 | 1,276 | 1,276 | |
TREAPTA 5 | 1,027 | 1,027 | |
TREAPTA 6 | 0,854 | 0,854 | |
MARSARIER | 3,588 | 3,588 | |
RAPORT FINAL DE TRANSMISIE | 4,154 (1/2/R) | 4,333 (1/2/R) |
Suspensie
Fata | Tip McPherson |
Spate | Multi-Link |
Directie**
Tip | R-MDPS (SERVODIRECTIE CU CREMALIERA ASISTATA ELECTRIC) |
General | PINION SI CREMALIERA |
Raport general caseta de directie | Pachet std.: 12,26 (la 360°), pachet perf.: 12,31 (la 360°) |
Numar de ture de volan (stanga-dreapta) | 2,14 |
Raza min. de bracaj (m) | 5,8 |
Frane**
Fata | Cu discuri, 17" (standard)/ 18" (pachet Performance) |
Spate | Cu discuri, 16" (standard)/ 17" (pachet Performance) (FRANA DE PARCARE CU MANETA) |
Pompa de frana | Φ 23,81 |
Diametru servofrana | 10" (LHD, RHD) |
Jante si anvelope
Tip janta | Anvelope |
7,5Jx18 AL | 225/40R18 |
8,0Jx19 AL | 235/35R19 |
Dimensiuni (mm)**
Exterior
Lungime totala | 4.455 |
Latime totala | 1.795 |
Inaltime totala | 1.417 (standard)/ 1.419 (pachet Performance) |
Ampatament | 2.650 |
Consola fata | 905 |
Consola spate | 900 |
Garda la sol | 132 |
Capacitati*
Rezervor de combustibil (litri) | 50 |
Volum portbagaj (litri) | Minim 450 (436 cu bara de rigidizare spate) |
Maxim 1.351 (1.337 cu bara de rigidizare spate) |
*Emisiile de CO2 si consumul de combustibil masurate conform reglementarilor WLTP si convertite in standardul NEDC.
**Datele tehnice pot suferi modificari.