- Hyundai Shell World Rally a terminat a treia zi din Raliul Poloniei cu toate cele trei modele Hyundai i20 WRC, iar echipajele se afla in primele sapte locuri ale clasamentului general.
- Cu o serie de rezultate bune pe probele speciale, inclusiv o victorie pe PS17 (Stare Juchy 2), Thierry Neuville a urcat pe pozitia a treia in clasamentul general.
- Juho Hänninen a finalizat ziua pe locul cinci, dupa ce a avut probleme la directie, iar Hayden Paddon a urcat pe locul sapte, dupa o zi in care neozeelandezul a acumulat experienta importanta.
Hyundai Shell World Rally a continuat sa faca progrese in acest final de saptamana la Raliul Poloniei, etapa a saptea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). Toate cele trei modele Hyundai i20 WRC s-au aflat printre primele sapte pozitii ale clasamentului general, inaintea ultimei zile a raliului.
Cele trei echipaje s-au luptat pentru a-si consolida pozitiile in clasamentul general si au adunat o serie de informatii utile pe cele 10 probe speciale, cu o lungime totala de 161,58 km, programate sambata. In ultima zi a raliului, mai sunt inca patru probe speciale, iar lupta pentru podium se anunta extrem de disputata.
Thierry Neuville (#7 Hyundai i20 WRC, copilot Nicolas Gilsoul) a finalizat ziua de sambata pe pozitia a treia in clasamentul general, dupa o evolutie extraordinara. Neuville a inceput ziua pe locul zece si a avut un parcurs bun la prima trecere pe probele Chmielewo, Stare Juchy, Babki si Goldap, reusind sa urce patru locuri in clasament. Pe PS15 (Baranowo) mai multi piloti au avut probleme, iar Neuville a ajuns pe locul patru. Cu o victorie senzationala la a doua trecere pe Stare Juchy, Neuville a recuperat mult din diferenta fata de ultimul loc al podiumului, iar dupa parcurgerea specialei Babki a urcat pe trei la general.
„Dupa probele pe care le-am avut vineri am schimbat sistemul de franare, iar acest lucru mi-a permis sa fortez si sa obtin timpi foarte buni. Duelul cu Hirvonen a fost frumos si cu siguranta a condimentat putin probele de dupa amiaza. Sper sa continuam in acelasi ritm pe ultimele probe si sa finalizam raliul pe o pozitie cat mai buna”, a declarat Neuville.
Juho Hänninen (#8 Hyundai i20 WRC, copilot Tomi Tuominen) a terminat ziua pe locul sase, dar s-a confruntat cu unele probleme la directie, pe ultima bucla a zilei. Clasarile in top cinci de pe PS14 si PS15 i-au permis sa ramana pe pozitia a treia o mare parte a zilei, dar a fost nevoit sa cedeze doua locuri pe ultimele probe. In ciuda problemelor, echipajul finlandez a reusit sa ajunga la sosire pentru a obtine un rezultat cat mai bun la final.
„Am fost nevoit sa-mi adaptez stilul de pilotaj si sa gasesc un ritm cat mai bun. Pe PS14 s-a deschis o portiera si a intrat fum in masina. Din pacate, mecanicii nu au avut prea mult timp la dispozitie pentru a rezolva si problemele de directie, care m-au incetinit apoi pe probele de dupa amiaza. Suntem totusi in primele cinci locuri si duminica vom incerca sa mai recuperam din timpul pierdut”, a mentionat Hänninen.
Neozeelandezii Hayden Paddon si John Kennard (#20 Hyundai i20 WRC), aflati la a doua prezenta in WRC alaturi de echipa Hyundai Shell World Rally, au continuat sa acumuleze experienta, iar la finalul zilei ocupau pozitia a saptea in clasamentul general. Echipajul a avut o evolutie fara probleme pe cele 10 speciale de sambata, cu imbunatatiri notabile in ceea ce priveste ritmul.
„Am progresat mult in comparatie cu Sardinia. Masina a mers bine, dar inca mai avem de invatat. Sunt multumit de evolutia mea pe probele bune, dar pe cele mai dure am avut probleme. Faptul ca toate cele trei masini ale echipei s-au clasat intre primele sapte este un aspect pozitiv si sper ca duminica lucrurile sa mearga si mai bine”, a adaugat Paddon.
„A fost o zi lunga, cu speciale dificile, in care si conditiile meteo au jucat un rol important. Toate cele trei echipaje s-au descurcat bine si intreaga echipa a avut multe de invatat aici. Thierry a avut o zi foarte buna, a castigat o proba speciala si a ajuns pana pe locul trei la general. Se simte mult mai bine in masina si acest lucru se vede in timpii obtinuti pe probe. Din pacate, Juho a avut unele probleme cu directia masinii. Mecanicii au incercat sa rezolve defectiunea in parcul de service, dar din pacate nu am avut suficient timp la dispozitie. A continuat asa si a fost foarte clar ca nu poate sa exploateze la maximum potentialul masinii. Hayden a reusit sa-si imbunatateasca permanent evolutia, ceea ce este excelent. Sper ca pe ultimele probe de duminica sa mergem la fel de bine”, a declarat Michel Nandan, directorul echipei.
Raliul Poloniei - clasament general dupa ziua a III-a
S. Ogier/ J. Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC) 2:08:47.3
A. Mikkelsen/ O. Floene (Volkswagen Polo R WRC) +1:01.8
T. Neuville/ N. Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +2:20.5
M. Hirvonen/ J. Lehtinen (Ford Fiesta RS WRC) +2:31.2
J. Hänninen/ T. Tuominen (Hyundai i20 WRC) +2:45.2
J.M Latvala/ M. Anttila (Volkswagen Polo R WRC) +2:45.6
H. Paddon/ J. Kennard (Hyundai i20 WRC) +4:10.3
H. Solberg/ I. Minor (Ford Fiesta RS WRC) +4:29.5
K. Meeke/ P. Nagle (Citroën DS3 WRC) +4:33.0
M. Prokop/ J. Tomanek (Ford Fiesta RS WRC) +5:18.6