Alaturi de motorul diesel de 2,0 litri CRDi 48 V, lansat pentru noul Tucson in 2018, Hyundai a combinat tehnologia mild hybrid si cu propulsorul diesel de 1,6 litri CRDi 100 kW/ 136 CP.
Tehnologia include o baterie litiu-ion polimer de 0,44 kWh si 48 V, un Mild Hybrid Starter Generator (MHSG), un convertor LDC (Low Voltage DC/ DC) si un invertor. In plus fata de sistemul electric de 48 V, modelul este echipat si cu sistemul electric conventional de 12 V, care este conectat prin intermediul convertorului DC/ DC la sistemul de 48 V. In acest mod, o parte din energia stocata in bateria de 48 V poate fi utilizata si pentru a stabiliza puterea de 12 V, disponibila la bordul autovehiculului.
Start si demaraj confortabile
Sistemul mild hybrid are avantaje, in special in traficul urban, sustinand motorul la repornire, dupa o oprire la semafor. Astfel, pornirea se face mai rapid si mai usor folosind energie din bateria de 48 V. Datorita cuplului motor disponibil mai rapid, pornirea motorului poate fi anticipata cu 0,2 secunde. Starterul conventional de 12 V este utilizat doar pentru pornirea initiala, atunci cand uleiul din motor este rece si este nevoie de un cuplu motor mai mare. MHSG asista motorul termic la plecare, compensand cu necesarul de cuplu motor si de putere.
Acceleratie eficienta
Pe perioada de accelerare, MHSG sustine motorul termic cu o putere suplimentara intre 4 si 12 kW, in functie de nivelul de incarcare a bateriei si de gradul de accelerare impus de conducatorul auto. In momentul in care a fost atinsa viteza dorita, sistemul MHSG trece in mod neutru si nu mai distribuie energie. Ca urmare, nivelul de emisii de CO2 si consumul de combustibil pot fi reduse cu pana la 11%, conform normelor NEDC 2,0.
Viteza constanta
La o viteza constanta, sistemul MHSG este fie inactiv, fie actioneaza ca un generator incarcand bateria de 48 V, in functie de nivelul de energie disponibil.
Recuperarea energiei
La franare sau mers inertial, rotirea volantei alimenteaza sistemul MHSG, care actioneaza apoi ca un generator cu o recuperare maxima a puterii de la 10 pana la 12 kW. Generatorul converteste energia kinetica de la franare in electricitate si o transmite inapoi la bateria de 48 V. In aceasta faza, motorul termic ramane pornit, in timp ce ambreiajul este blocat pentru a se putea transfera energia de la roti, prin intermediul transmisiei, spre motor si MHSG.
Sistem start-stop extins
Cand se ruleaza la viteze mici, functia start-stop se activeaza deja la 30 km/ h. La o decelerare intre 30 si 0 km/ h si cu ambreiajul decuplat, motorul se opreste complet.
Si alte modele din gama vor fi echipate cu sistemul mild hybrid
Odata cu echiparea celui mai bine vandut model Hyundai din Europa cu sistemul mild hybrid, producatorul isi consolideaza strategia de a face tehnologia verde accesibila fiecarui client. Sistemul ultra eficient a fost dezvoltat la Centrul Tehnic din Germania si la centrul R&D Hyundai din Namyang, in Coreea.
Emisii CO2/ Consum de combustibil in NEDC 2,0
Motor | 1,6 CRDi 48 V (136 CP) | |||
Tractiune | 2WD | 4WD | 2WD | 4WD |
Transmisie | 6MT | 6MT | 7DCT | 7DCT |
Emisii CO2 (g/ km) urban | 117 – 120 | 126 – 128 | 114 – 117 | 122 – 126 |
Emisii CO2 (g/ km) extra-urban | 104 - 113 | 119 – 124 | 112 – 116 | 125 – 130 |
Emisii CO2 (g/ km) mixt | 110 – 117 | 123 – 127 | 114 – 118 | 125 – 130 |
Consum de combustibil urban (l/ 100 km) | 4.4 – 4.6 | 4.8 – 4.9 | 4.3 – 4.5 | 4.6 – 4.8 |
Consum extra-urban (l/ 100 km) | 3.9 – 4.3 | 4.5 – 4.7 | 4.2 – 4.4 | 4.7 – 4.9 |
Consum de combustibil mixt (l/ 100 km) | 4.2 – 4.4 | 4.7 – 4.8 | 4.3 – 4.5 | 4.7 – 4.9 |
Motor | 1,6 CRDi (fara 48 V) (136 CP) | |||
Tractiune | 2WD | 4WD | 2WD | 4WD |
Transmisie | 6MT | 6MT | 7DCT | 7DCT |
Emisii CO2 (g/ km) urban | 137 – 140 | 141 – 145 | 120 – 122 | 131 – 130 |
Emisii CO2 (g/ km) extra-urban | 114 – 120 | 122 – 126 | 116 – 126 | 125 – 134 |
Emisii CO2 (g/ km) mixt | 124 – 129 | 131 – 135 | 119 – 126 | 129 – 134 |
Consum de combustibil urban (l/ 100 km) | 5,2 – 5,3 | 5,4 – 5,5 | 4,6 – 4,6 | 5,0 – 4,9 |
Consum extra-urban (l/ 100 km) | 4,3 – 4,6 | 4,6 – 4,8 | 4,4 – 4,8 | 4,8 – 5,1 |
Consum de combustibil mixt (l/ 100 km) | 4,6 – 4,9 | 5,0 – 5,1 | 4,5 - 4,8 | 4,9 – 5,1 |
Emisii CO2/ Consum de combustibil in WLTP
Motor | 2,0 CRDi 48 V (186 CP) | 2,0 CRDi (fara 48 V) (186 CP) | |||
Tractiune | 4WD | 4WD | |||
Transmisie | 6MT | 6MT | 6MT | 8AT | |
Emisii CO2 (g/ km) urban | 134 – 138 | 161 – 166 | 161 – 166 | 157 – 159 | |
Emisii CO2 (g/ km) extra-urban | 131 – 135 | 132 – 136 | 132 – 136 | 135 – 139 | |
Emisii CO2 (g/ km) mixt | 134 - 138 | 145 – 149 | 145 – 149 | 145 – 149 | |
Consum de combustibil urban (l/ 100 km) | 5,1 – 5,3 | 6,1 – 6,3 | 6,1 – 6,3 | 6,0 – 5,1 | |
Consum extra-urban (l/ 100 km) | 5,0 – 5,1 | 5,0 – 5,2 | 5,0 – 5,2 | 5,1 – 5,3 | |
Consum de combustibil mixt (l/ 100 km) | 5,1 – 5,2 | 5,5 – 5,7 | 5,5 – 5,7 | 5,5 – 5,7 |
Motor | 1,6 CRDi 48 V (136 CP) | |||
Tractiune | 2WD | 4WD | 2WD | 4WD |
Transmisie | 6MT | 6MT | 7DCT | 7DCT |
CO2 Low (g/ km) | 148,19 – 150,06 | 163,14 – 166,59 | 138,49 – 150,37 | 151,6 – 167,35 |
CO2 Mid (g/ km) | 134,0 – 148,35 | 158,64 – 161,94 | 130,09 – 144,26 | 140,15 – 147,73 |
CO2 High (g/ km) | 127,9 – 136,87 | 138,47 – 146,52 | 126,09 – 135,17 | 136,82 – 143,00 |
CO2 Ex-High (g/ km) | 162,78 – 182,05 | 178,29 – 185,02 | 161,18 – 180,13 | 177,79 – 184,70 |
CO2 Mixt (g/ km) | 144,00 – 157,00 | 160,0 – 166,0 | 141,00 – 155,00 | 154,00 – 162,00 |
Consum combustibil Low | 5,7 – 5,4 | 6,2 – 6,4 | 6,0 – 5,7 | 5,8 – 6,4 |
Consum combustibil Mid | 5,1 – 5,7 | 6,0 – 6,2 | 5,0 – 5,5 | 5,4 – 5,6 |
Consum combustibil High | 4,9 – 5,2 | 5,3 – 5,6 | 4,8 – 5,2 | 5,2 – 5,5 |
Consum combustibil Ex-High (l/ 100 km) | 6,2 – 7,0 | 6,8 – 7,1 | 6,2 – 6,9 | 6,8 – 7,1 |
Consum combustibil Mixt (l/ 100 km) | 5,5 – 6,0 | 6,1 – 6,3 | 5,4 – 6,0 | 5,9 – 6,2 |
Motor | 1,6 CRDi (fara 48 V) (136 CP) | ||||||||||
Tractiune | 2 WD | 4 WD | 2W D | 4 WD | |||||||
Transmisie | 6 MT | 6 MT | 7 DCT | 7 DCT | |||||||
CO2 Low (g/km) | 161,38-168,94 | 176,98 – 182,44 | 160,69 – 172,81 | 174,76 – 182,62 | |||||||
CO2 Mid (g/km) | 142,36-158,91 | 165,99 – 173,88 | 146,07 – 158,41 | 153,25 – 167,71 | |||||||
CO2 High (g/km) | 135,55-147,19 | 148,56 – 152,86 | 133,41 – 144,41 | 146,82 – 152,73 | |||||||
CO2 Ex-High (g/km) | 168,32-182,48 | 179,84 – 183,61 | 165,47 – 186,55 | 181,07 – 190,03 | |||||||
CO2 Mixt (g/km) | 152-165 | 167,00 – 172,00 | 151,00 – 166,00 | 161 – 173 | |||||||
Consum combustibil Low | 6,2 – 6,5 | 6,7 – 7,0 | 6,1 – 6,6 | 6,7 – 7,0 | |||||||
Consum combustibil Mid | 5,4 – 6,1 | 6,3 – 6,6 | 5,6 – 6,0 | 5,9 – 6,4 | |||||||
Consum combustibil High | 5,2 – 5,6 | 5,7 – 5,9 | 5,1 – 5,5 | 5,6 – 5,8 | |||||||
Consum combustibil Ex-High (l/ 100 km) | 6,4 – 7 | 6,9 – 7.0 | 6,3 – 7,1 | 7,0 – 7,3 | |||||||
Consum combustibil Mixt (l/ 100 km) | 5,8 – 6,3 | 6,4 – 6,6 | 5,8 – 6,3 | 6,7 – 6,6 | |||||||
Motor | 2,0 CRDi 48 V (186 CP) | 2,0 CRDi (fara 48 V) (186 CP) | |||||||||
Tractiune | 4 WD | 4WD | |||||||||
Transmisie | 6 MT | 6 MT | 6 MT | 8 AT | |||||||
CO2 Low (g/ km) | 189,20 – 202,51 | 198,18 – 206,80 | 198,18 – 206,80 | 211,57 – 214,47 | |||||||
CO2 Mid (g/ km) | 161,86 – 176,14 | 178,70 – 184,12 | 178,70 – 184,12 | 174,91 – 184,28 | |||||||
CO2 High (g/ km) | 152,22 – 161,25 | 158,58 – 167,37 | 158,58 – 167,37 | 152,86 – 162,24 | |||||||
CO2 Ex-High (g/ km) | 181,19 – 190,05 | 181,24 – 192,63 | 181,24 – 192,63 | 174,91 – 191,29 | |||||||
CO2 Mixt (g/ km) | 170,00 – 180,00 | 176,00 – 185,00 | 176,00 – 185,00 | 173,00 – 184,00 | |||||||
Consum combustibil Low | 7,2 – 7,7 | 7,6 – 7,9 | 7,6 – 7,9 | 8,1 – 8,2 | |||||||
Consum combustibil Mid | 6,3 – 6,7 | 6,8 – 7,0 | 6,8 – 7,0 | 6,7 – 7,0 | |||||||
Consum combustibil High | 5,8 – 6,2 | 6,0 – 6,4 | 6,0 – 6,4 | 5,8 – 6,2 | |||||||
Consum combustibil Ex-High (l/ 100 km) | 7,0 – 7,3 | 7,0 – 7,4 | 7,0 – 7,4 | 6,7 – 7,3 | |||||||
Consum combustibil Mixt (l/ 100 km) | 6,5 – 6,9 | 6,7 – 7,1 | 6,7 – 7,1 | 6,6 – 7,0 |