- Valoarea marcii Hyundai Motor depaseste pentru prima data 10 miliarde de dolari, conform clasamentului Best Global Brands 2014 realizat de Interbrand
- Hyundai Motor este marca cu cea mai rapida ascensiune din 2005 pana in prezent
- Valoarea marcii Hyundai a inregistrat cresteri procentuale de doua cifre de la implementarea directivelor sale Modern Premium Brand in 2011
Hyundai Motor Company a inregistrat in 2014 o noua crestere procentuala de doua cifre a valorii marcii sale, datorita lansarii unor produse revolutionare, precum noul Genesis si noua Sonata, dar si implementarii directivelor Modern Premium Brand. Aceste elemente au contribuit la consolidarea unei imagini de marca unitare la nivel mondial.
Valoarea marcii Hyundai Motor, clasata in ultimii 10 ani in primele 100 in topul Interbrand Best Global Brands, a depasit pentru prima data 10 miliarde de dolari, un nivel record. Acest rezultat reprezinta o crestere cu 16% fata de anul trecut, cand a fost cotata la 9 miliarde de dolari, si cu aproape 200% fata de cea inregistrata in 2005, de 3,5 miliarde de dolari.
„Hyundai Motor este una dintre marcile auto cu cea mai rapida evolutie atat in termeni de imagine de marca, cat si de volum al vanzarilor”, au declarat reprezentantii Interbrand. „Pentru a oferi o experienta placuta la volan, Hyundai Motor propune o serie de dotari unice pentru confort, pentru o gama larga de vehicule, continuand in acelasi timp procesul de dezvoltare a marcii. Ca rezultat al acestor eforturi, notoritatea brand-ului bazata pe atribute cheie, precum design-ul si loialitatea fata de marca bazata pe o legatura emotionala, primeaza acum in fata pretului de achizitie.”
Hyundai Motor, care a urcat trei trepte in clasamentul global al marcilor, ajungand pentru prima data anul acesta in top 40, si-a construit o baza de fani loiali datorita imbunatatirilor permanente aduse gamei de vehicule, aceasta incluzand produse ecologice, precum primul vehicul cu pila de combustie pe hidrogen produs in serie, ix35 Fuel Cell.
Investitiile marcii si implicarea activa in activitati de marketing sportiv cu o mare vizibilitate alaturi de UEFA, FIFA si Campionatul Mondial de Raliuri, continua. La Seul a fost inaugurat primul spatiu Hyundai Motorstudio, al doilea fiind programat sa isi deschida portile spre finalul anului la Moscova.
Hyundai Motor a urcat 44 de locuri in clasament in 2005, in momentul in care a anuntat schimbari in managementul marcii. De asemenea, valoarea marcii a crescut in medie cu 20% in fiecare an din 2011, cand Hyundai a introdus noile directive de marca - Modern Premium.
„Am derulat si implementat o varietate de activitati legate de imaginea de marca, care nu au ca scop exclusiv vanzarile, pentru ca ne dorim sa devenim un brand pe care clientii nostri sa-l iubeasca cu adevarat,” a declarat Won Hong Cho, Director de Marketing Hyundai Motor.
Hyundai anunta noile directii ale marcii „Modern Premium” si lansarea sloganului „New Thinking. New Possibilities.” in 2011 in cadrul Salonului Auto din America de Nord. De atunci, aceste directive au fost aplicate in numeroase domenii, precum dezvoltarea de produse, design, marketing, vanzari si service. Toate acestea au dus la cresterea eficientei, consistentei si sistematizarii acestor activitati. Pe langa notorietatea globala a marcii Hyundai, aceste eforturi au contribuit de asemenea la dezvoltarea vanzarilor si profitului Hyundai la nivel mondial.
Clasamentul Interbrand ia in considerare situatiile financiare prezentate de companii, precum si activitatile de marketing si promovare, reflectand profitul potential al fiecarei marci.
CLASAMENTUL MARCILOR AUTO
Pozitie (Auto) | Marca | Valoarea marcii (miliarde $) | Pozitie clasament 2014 (global) | |
Y-o-Y | ||||
1 | Toyota | 42.4 | 19.9% | 8 |
2 | Mercedes-Benz | 34.3 | 7.6% | 10 |
3 | BMW | 34.2 | 7.5% | 11 |
4 | Honda | 21.7 | 17.2% | 20 |
5 | VW | 13.7 | 23.3% | 31 |
6 | Ford | 10.9 | 18.5% | 39 |
7 | Hyundai | 10.4 | 15.6% | 40 |
8 | Audi | 9.8 | 26.6% | 45 |
9 | Nissan | 7.6 | 22.9% | 56 |
10 | Porsche | 7.2 | 10.8% | 60 |
11 | Kia | 5.4 | 14.6% | 74 |
12 | Chevrolet | 5.0 | 10.0% | 82 |
13 | Landrover | 4.5 | new | 91 |
VALOAREA MARCII HYUNDAI (EVOLUTIE ‘05 - ‘14)
An | Valoarea marcii (miliarde $) | Pozitie clasament (global) |
2005 | 3.5 | 84 |
2006 | 4.1 | 75 |
2007 | 4.5 | 72 |
2008 | 4.8 | 72 |
2009 | 4.6 | 69 |
2010 | 5.0 | 65 |
2011 | 6.0 | 61 |
2012 | 7.5 | 53 |
2013 | 9.0 | 43 |
2014 | 10.4 | 40 |